تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813031394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناجا نسبت به تغيير الگوي مصرف مواد مخدر در معتادان هشدار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ناجا نسبت به تغيير الگوي مصرف مواد مخدر در معتادان هشدار داد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): جانشين رييس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي با اشاره به تغيير مصرف مواد مخدر در معتادان هشدار داد:برخلاف گذشته اكنون 70 درصد مواد مخدر مصرفي معتادان را موادصنعتي و بويژه هرويين تشكيل مي دهد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا ،سرتيپ دوم پاسدار "عليقلي فودازي " روز دوشنبه در مركز ارتباط مستقيم مردم با مسوولان ناجا "197" درجمع خبرنگاران با بيان اينكه الگوي مصرف معتادان نسبت به گذشته تغيير كرده افزود : وجود 320 لابراتوار در افغانستان ،سهولت در تهيه و مصرف موجب گرايش معتادان به مصرف مواد مخدر صنعتي شده است .
فودازي با اعلام اينكه در گذشته 70 درصد گرايش در مصرف مواد مخدر به سمت ترياك بود گفت :افزايش 44 درصدي كشف هرويين نشان دهنده آن است كه قاچاقچيان مواد مخدر سعي در تغيير الگوي مصرف دارند.
جانشين رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام "افزايش 30 درصدي توليد و كشت مواد مخدر در افغانستان"گفت : بنابر آمارهاي اعلام شده امسال مقدار كشت خشخاش در افغانستان بين 10 تا 12 هزار تن گزارش شده است .
فودازي گفت : در گذشته برآورد سازمان ملل بر اين بود كه 60 درصد از مواد مخدر توليدي در افغانستان از طريق ايران ترانزيت مي شده كه درحال حاضر به واسطه فعاليت هاي پليس مبارزه با مواد مخدرايران اين رقم به 37 درصدي (دو هزار و 400 تن ) كاهش پيدا كرده است.
و ي ادامه داد:اين در حالي است كه تنها31 درصد از مواد مخدر توليدي در افغانستان از طريق ايران مي گذرد.
جانشين رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به افزايش 11 درصدي كشفيات مواد مخدر نسبت به سال گذشته گفت :بستن مرزها ،كانال كشي و بتون ريزي در جلوگيري از ورود مواد مخدر تاثير بسزايي دارد.
وي با تاكيد بر اينكه از نظر پليس مبارزه با مواد مخدر معتاد بيمار است گفت : با اجراي "طرح نجات" 435 هزار نفر از يك ميليون و 200 هزار معتاد موجود در كشور تحت درمان قرار گرفتند .
فودازي عدم مراجعه 765 هزار نفري مصرف كنندگان مواد مخدر را فرصتي براي قاچاقچيان در جهت تامين مواد اين افراد اعلام كرد و گفت : در استان تهران طرح جمع آوري فروشندگان مواد مخدر را به اجرا خواهيم گذاشت .
وي دليل مراجعه نكردن مصرف كنندگان مواد مخدر براي درمان را ترس از مراحل درمان اعلام كرد و گفت :اين ترس باعث شده تا قاچاقچيان نيز انگيزه براي توزيع مواد مخدر داشته باشند .
فودازي گفت: در حال حاضر بر خلاف گذشته به ندرت گزارشاتي مبني بر وجود معتادان ولگردي كه در معابر مزاحم مردم مي شوند دريافت مي كنيم .
وي با اشاره به همكاري اتحاديه اروپا با ايران در مورد مبارزه با مواد مخدر گفت : برگزاري اجلاس هايي از قبيل اجلاس وين و كمك هاي مالي كه اتحاديه اروپا به كشورهاي مبارزه كننده با مواد مخدر دارد ازجمله همكاري اين اتحاديه به شمار آورد .
فودازي با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت : در اين هفته و همزمان با تهران در 13 استان كشور نابودي انواع مخدر را خواهيم داشت .
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن