تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815297080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مانور نظاميان رژيم صهيونيستي؛ جنگ رواني جديد عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: مانور نظاميان رژيم صهيونيستي؛ جنگ رواني جديد عليه ايران
خبرگزاري آريا- گزارش منابع خبري غربي در باره برگزاري مانور گسترده نظاميان رژيم اسرائيل و ادعاي تمرين آمادگي براي بمباران تاسيسات اتمي ايران ، در روزهاي گذشته به سوژه رسانه هاي بين المللي تبديل شد ه و جنگ رواني تازه اي عليه جمهوري اسلامي ايران به راه افتاده است .

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبكه خبري العالم، روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز كه اولين بار اوايل هفته جاري اين خبر را منتشر كرد ، نوشت كه اسرائيل در ماه جاري دست به يك مانور نظامي عمده زده كه به گفته مقامات آمريكايي جهت تمرين براي بمباران بالقوه تاسيسات اتمي ايران بوده است.

اين روزنامه به نقل از منابع آمريكايي كه آنان را ناشناس معرفي كرده مي نويسد كه بيش از 100 جنگنده اف 16 و اف 15 در اين مانور كه در هفته اول ژوئن در شرق مديترانه و يونان انجام شد شركت داشتند.

به نوشته نيويورك تايمز به نقل از مقامات ناشناس آمريكايي ، "هلي كوپترها و هواپيماهاي سوخت‌رسان كه در اين مانور شركت كردند در مسافتي تقريبا 1500 كيلومتري پرواز كردند كه حدودا فاصله ميان اسرائيل و تاسيسات اتمي نطنز است".

در سطح مقامهاي بين المللي و منطقه اي نخستين واكنش را محمد البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي به زبان آورد كه نسبت به عواقب خطرناك اقدام نظامي عليه ايران هشدار داد.

وي تهديد كرد كه در صورت حمله نظامي به ايران از سمت خود كناره گيري خواهد كرد.

سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه نيز با تاكيد براينكه هيچ نشانه اي كه اثبات كند ايران به دنبال ساخت بمب اتمي است وجود ندارد ، نسبت به استفاده از زور عليه ايران هشدار داد.

لاوروف در واكنش به اين اقدام رژيم صهيونيست با هشدار به تكرار سناريوي جنگ عراق و با انتقاد از آمريكا و رژيم صهيونيست گفت: بارها از مقامات آمريكايي و اسرائيلي كه ادعا مي كنند ايران در حال ساخت سلاح هست اي است درخواست كرده ايم كه دلايل و مدارك خود را در اين باره ارائه دهند اما تاكنون چيزي از سوي آنها نديده ايم.

انتشار خبر مانور نظامي اسرائيل كه به تعبيري جنگ رواني عليه ايران ارزيابي شده است در سطح منطقه نيز واكنش هايي به دنبال داشت و كشورهاي حوزه خليج فارس در واكنش به تمرين هاي نظامي پنهاني رژيم صهيونيست در شرق درياي مديترانه ابراز نگراني كردند.

مقام هاي جمهوري اسلامي ايران نيز در واكنش به تحركات نظامي اخير رژيم صهيونيست و تهديد براي حمله تاسيسات هسته اي ايران آن را جنگ رسانه اي قلمداد كردند.

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي روز شنبه در اين باره اعلام كرد ، ايران آماده مقابله با هرگونه اقدام نظامي احتمالي از جمله حمله نظامي رژيم صهيونيست به تاسيسات هسته اي است.

وي خاطرنشان كرد ، در صورتي كه رژيم صهيونيست به چنين اقدامي روي آورد خسارت هاي كه به اين رژيم وارد خواهد آمد بيشتر از خسارت هاي وارده به ايران خواهد بود.

مصطفي محمد نجار وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران نيز روز يكشنبه با اشاره به تمرين هاي نظامي رژيم صهيونيست ، آن را جنگ رواني براي جلوگيري از دستيابي ملت ايران به فناوري صلح آميز هسته اي كه حق آن به شمار مي رود ، ارزيابي كرد.

وي تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران شروع كننده هيچ رويارويي نخواهد بود اما پاسخ هر متجاوزي را بدون محدوديت زماني و مكان و با استفاده از تمامي گزينه ها خواهد داد.

در همين حال سرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران نيز گفت كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران براي رويارويي با هرگونه تجاوزي در آماده باش كامل به سر مي برند.

وي افزود : نيروهاي مسلح ايران به پيشرفته ترين تسليحات و تجهيزات مجهز است و قدرت پاسخ فوري به هر نوع تجاوزي را دارد.

غلامحسين الهام سخنگوي جمهوري اسلامي ايران نيز تاكيد كرد كه حمله نظامي به تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران امري غيرممكن است.

احمد رفيق عوض استاد و تحليلگر و كارشناس سياسي در دانشگاه قدس عصر روز يكشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهارداشت : با توجه به تحليل هاي كه غرب درباره واكنش احتمالي ايران انجام داده اند واكنش ايران به چنين حملات غيرمنتظره و بسيار حساب شده خواهد بود.

عادل سماره ديگر تحليل گر اسرائيلي نيز در اين باره به شبكه العالم گفت: اگر چنين تمرين هاي نظامي پيامي به داخل اسرائيل دارد اين است كه اگر چه در سال 2006 و 2008 در لبنان شكست خورديم ، اما تاثير بر ما نداشته است و آماده جنگ هستيم .

وي خاطرنشان كرد : بايد گفت در صورتي كه اسرائيل مورد حمله قرار گيرد ساكنان آن مهاجرت خواهند كرد و اين مساله بسيار حساس است ، اما مساله ديگر اينكه اسرائيل به تنهايي قادر به انجام چنين اقدامي نيست و توان رويارويي ندارد.

منابع غربي همسو با جنگ رواني آمريكا و رژيم صهيونيست عليه ايران ، اينبار نيز با طرح جزئياتي در باره حمله به ايران ، به تلاش براي تقويت موضع اسرائيلي ها در اين تبليغات دارند.

گزارش رسانه ها به نقل منابع نظامي غربي حاكيست در صورتي كه رژيم صهيونيست چنين اقدامي را در پيش گيرد همان تاكتيك هاي جنگي را در پيش خواهد گرفت كه در سال 1981 درحمله به تاسيسات اوسيراگ عراق اتخاذ كرد.

منابع غربي گزارش كرده اند كه رژيم صهيونيست منطقه شرق درياي مديترانه و جزيره كرت را به اين دليل براي انجام رزمايش نظامي انتخاب كرده است كه اين جزيره در همان فاصله اين رژيم با تاسيسات هسته اي نطنز قرار دارد.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن