تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814803197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيدا شاملو: تاكنون بيش از 30ميليون به فرزندان شاملو پول داده‌ام چوب حراج بر وسايل شاملو


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: آيدا شاملو: تاكنون بيش از 30ميليون به فرزندان شاملو پول داده‌ام چوب حراج بر وسايل شاملو
وسايل شخصي احمد شاملو به دنبال اختلاف شخصي ورثه در دادگستري شهرستان كرج به حراج گذاشته شد.


حراج اين اموال در حالي صورت مي‌گيرد كه آيدا سركيسيان، همسر اين شاعر نسبت به اين موضوع رضايت ندارد.
سياوش شاملو، فرزند احمد شاملو به خبرگزاري فارس، گفت كه رضايت يا عدم رضايت همسر شاملو براي وي مهم نيست.
اين در حالي است كه سياوش شاملو سال گذشته گفته بود، براساس تفاهمنامه و موافقتنامه بين وراث احمد شاملو، اموال، وسايل و دارايي‌هاي شخصي اين شاعر در قالب موزه‌اي نگهداري مي‌‌شود.
با اين حال سياوش شاملو بار ديگر هدف از برگزاري اين حراج را راه‌اندازي موزه عنوان كرد و گفت: اميدوارم امروز بتوانم تمام وسايل را خودم بخرم.
وي گفت: مهم‌ترين بخش اين حراجي، تنديس احمد شاملو است كه مددي آن را سال 62 ساخته و قيمت پايه آن 25ميليون تومان تعيين شده است. دادگاه همچنين براي كتاب‌ها و لوح‌هاي شاملو قيمت پايه 53ميليوني را در نظر گرفته است.
به گزارش فارس، حراجي كه امروز ساعت 10 صبح در دادگستري كرج انجام مي‌شود به دنبال اختلافي است كه بين وراث احمد شاملو در گرفته است.
آبان ماه سال گذشته نيز قرار بود وسايل احمد شاملو به مزايده‌ گذاشته شود.
در تفاهمنامه‌اي كه سال گذشته بين وراث اين شاعر بسته شد، قرار بود اموال و دارايي‌هاي احمد شاملو به‌طور تمام و كمال متعلق به موزه‌ اين شاعر باشد و هيچ ‌يك از وراث حق دخل و تصرف شخصي در آن را نداشته باشند.
همسر احمد شاملو درباره حراج آثار شاملو و تفاهم‌نامه‌اي كه پيشتر با سياوش شاملو منعقد كرده بود، مي‌گويد كه تاكنون بيش از 30ميليون تومان به فرزندان اين شاعر پرداخته است.
آيدا، همسر احمد شاملو، درباره حراج آثار اين شاعر گفت: مساله به قديم و سال‌ها پيش برمي‌گردد كه تصميم گرفتند وسايل شاملو را به همين صورت به يادگار نگه دارند و قرار بود اين خانه كه براي من است به همين صورت حفظ شود و در عوض پول اسباب و وسايل به پسران شاملو برسد كه دو نفر از آنها حرفي نداشتند و سياوش هم قبول كرد.
وي با بيان اينكه تاكنون مبلغ زيادي پول به سياوش پرداخت كرده است، افزود: با وجوداين، كار به اينجاها كشيد. من ليستي از وسايل به ايشان داده بودم و قرار بود وسايل شماره‌گذاري و ثبت رسمي شود تا در منزل شاملو به يادگار بماند.
سركيسيان ادامه داد: بارها تفاهم‌نامه نوشتيم و بارها هم به او پول دادم. مگر وسايل چقدر برآورد شده است همه آن وسايل 51ميليون تومان برآورد شده است كه تاكنون بيش از 30ميليون به آنها پول دادم و گفتم كه هر وقت كتاب‌هاي شاملو چاپ شد بقيه پولشان را هم مي‌دهم.
همسر احمد شاملو با اشاره به اينكه سياوش شاملو هيچ وقت نمي‌گويد كه چه چيزي مي‌خواهد، عنوان كرد: اكنون در وضعي هستيم كه آدم نمي‌داند چه كار بايد بكند. از هر طرف رنجه شود ما بايد تاوان بدهيم.
وي ادامه داد:‌ در اين خانه وسايل شاملو را طوري كه هم بتوانم زندگي كنم و هم براي مردم يادگاري بماند، حفظ كردم. مدت‌ها است كه مردم مي‌آيند و با عشق و علاقه وسايل او را مي‌بينند؛ عكس و فيلم مي‌گيرند؛ تا آنجا كه از دستم برآمده اين كار را انجام داده‌ام، اما راستش را بخواهيد دستم هم خالي است و هرچه پول داشتم به آنها دادم.
همسر احمد شاملو بيان داشت: چيزي كه روشن است فكر نمي‌كنم نياز به پيگيري داشته باشد. ما توانستيم يادگارهايي از كسي كه براي فرهنگ اين مملكت زحمت كشيده، نگه داريم. شما ببينيد از نيما جز يك خانه چه مانده است؟ از هدايت و دهخدا چه داريم؟
وي اضافه كرد: من در طول 47 سال آرام آرام هر چه بود را جمع كردم و فقط مي‌خواستم كه اينها يادگار بماند. وگرنه نه مي‌توانم اين وسايل را بخورم و نه جايي ببرم. همه اينها هم ليست شده و مشخص است. آنها خوب اينها را مي‌دانند. چون 46 سال با هم زندگي كرديم و مرا خوب مي شناسند. اگر سوء‌نيتي در كار نيست، من نمي‌دانم چيست؟
سركيسيان درباره نوع برخورد و رابطه‌اش با سياوش شاملو گفت: ايشان هميشه به حالت طلبكار به اينجا آمده و هرگز يك شب نيامده كه بگويد اينجا آمديم صداي پدرمان را بشنويم، عكس‌ها و فيلم‌هايش را ببينيم و اين حسرت به دل من مانده است. ايشان فقط به صورت يك طلبكار و يك غريبه به من نزديك شده است.
همسر احمد شاملو اذعان كرد: در حضور دكتر لطفي و جاويد به آنها گفتم مي‌توانيد وسايل را ببريد و شما موزه درست كنيد. مساله من و تو نيست مهم اين است كه وسايل يادگار بماند. اول مي‌خنديد كه مگر مي‌شود خانه موزه كرد و من به او مي‌گفتم كه مي‌تواني داخل و خارج از كشور ببيني كه خانه بسياري از مشاهير را موزه كردند. الان خانه شكسپير، بتهوون و بسياري
از نويسندگان روس حفظ شده است.
سركيسيان خاطرنشان كرد: بنده يك روز را بدون پيگيري كارهاي شاملو نمي‌گذرانم؛ چون اين را وظيفه خودم مي‌دانم.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن