تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815319669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايسكانيوز از نشست فيلم «قند تلخ»: «قند تلخ» درباره‌ي كودك و براي كودك است//به اقتضاي زمان تاكنون فيلم كودك ساخته‌ام


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گزارش ايسكانيوز از نشست فيلم «قند تلخ»: «قند تلخ» درباره‌ي كودك و براي كودك است//به اقتضاي زمان تاكنون فيلم كودك ساخته‌ام


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:در اولين روز برگزاري نشست‌ فيلم‌هاي بيست و دومين جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم كودك و نشست رسانه‌اي فيلم «قند تلخ» با حضور محمد عرب كارگردان و طاها عرب بازيگر نوجوان فيلم برگزار شد.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار سينمايي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"،محمد عرب در اين نشست با اشاره به اين‌كه فيلمش در دسته سوم سينماي كودك قرار مي‌گيرد، گفت: سينماي كودك به دو بخش درباره‌ي كودك و براي كودك تقسيم مي‌شود اما فيلم «قند تلخ» در دسته سوم قرار مي‌گيرد و هم براي كودكان است و هم درباره‌ي كودكان يعني فيلمي است كه كودكان به راحتي مي‌توانند با بزرگسالان به سالن‌هاي سينما بروند و هر دو گروه سني با آن ارتباط برقرار كنند.
كارگردان «قند تلخ» ادامه داد: در سينما اغلب كودكان نمي‌توانند به تنهايي به سينما بروند و بزرگترها نيز وقتي به تماشاي فيلمي مي‌نشينند به دنبال كودكي خودشان مي‌گردند. بنابراين «قند تلخ» هم به گروه سني كودكان مربوط مي‌شود و هم به گروه سني بزرگسالان.
عرب با اشاره به چگونگي ساخت اين فيلم گفت: «قند تلخ» در سال 84 پروانه ساخت گرفت، بارها به دليل عدم سرمايه‌گذار عدم ساخت تمديد شد تا اينكه در مهرماه سال 86 كار در گرگان با عوامل تهراني و بازيگران محلي كليد زده شد كه پس از پنجاه و دو جلسه فيلم‌برداري و كار در مناطق كوهستاني صعب‌العبور سرانجام فيلم در 26 ارديبهشت امسال آماده شد تا اولين نمايش خود را در جشنواره كودك داشته باشد.
كارگردان فيلم «قند تلخ» در خصوص اين‌كه چرا ورزش كاراته را به عنوان ورزش اصلي فيلم خود انتخاب كرد، گفت: دليل انتخاب ورزش كاراته اين بود كه اين ورزش رزمي است و در ورزش‌هاي رزمي به خصوص كاراته مبارزه با نفس به ميزان قابل توجهي وجود دارد و در اين فيلم كودك با وجود ابتلا به ديابت سعي مي‌كند بيماري خود را مخفي كند و به دليل علاقه‌اش به حضور در تيم ملي مسأله‌ي مصرف انسولين را به هيچ كس نمي‌گويد و تا آخر به مبارزه ادامه مي‌دهد.
اين كارگردان با اشاره به اين‌كه چرا با توجه به اين‌كه فيلم در گرگان ساخته شد، كه شهري خوش آب و هواست اردوي رزمي را در خارج از اين شهر برپا كردند گفت: هر اردوي ورزشي خاصيت خودش را دارد و عمدتاً ورزش‌هاي رزمي در كوهستان‌ها و مناطق سخت و فشرده برگزار مي‌شود تا ورزشكاران به لحاظ جسماني و روحي آمادگي لازم را پيدا كنند و اردويي هم كه در فيلم مشاهده كرديد اردوي قهرماني كشور است كه به مدت سه روز ورزشكاران به آنجا مي‌روند تا در سكوت مطلق و آب و هواي مناسب خود را به لحاظ روحي و جسمي آماده نگه‌دارند.
محمد عرب با اشاره به وجود موضوعات متعدد در فيلم نظير «مهر مادري»، «پشت‌كار» و «اعتماد به نفس» گفت: سعي كرديم همه‌ي مسائلي را كه براي فروش يك فيلم كودك و نوجوان مؤثر است در نظر بگيريم تا اين فيلم در اكران نيز موفق ظاهر شود ضمن اينكه يكي از مصاديق اسلام مهر مادري است و با اين فيلم نشان داديم كه چگونه يك زن ايراني مسلمان براي نجات فرزندش تا حد مرگ تلاش مي‌كند.
كارگردان «قند تلخ» با اشاره به شناختش از دنياي كودكان گفت: به دليل اين‌كه زماني كودك بودم و در هر حال حاضر نيز صاحب يك فرزند هستم دوران كودكي را به خوبي مي‌شناسم و با توجه به اينكه چندين فيلم كوتاه در اين زمينه ساختم و اولين فيلم بلند من نيز با نام «يك الف ناقابل» در ژانر كودك ساخته شده به اين سينما علاقه دارم و در آينده نيز باز هم فيلم كودك خواهم ساخت.
وي ادامه داد: شناخت كودك يك ديد وسيع مي‌خواهد و من نيز به اقتضاي زمان تاكنون فيلم كودك ساخته‌ام اما اگر احساس كنم كه بايد باز هم در اين زمينه فيلم بسازم و اگر سرمايه‌گذار مناسبي پيدا شود حتما در آينده نيز در مسير سينماي كودك و نوجوان فيلم مي‌سازم.
وي با اشاره به كند بودن ريتم فيلم گفت: شايد بتوان گفت كه توان من بيش از اين نبوده است كه تماشاگران اين احساس را در مورد فيلم دارند اما اولين اكران فيلم در جشنواره بوده است و مطمئنا در آينده و براي اكران عمومي تغييراتي در ريتم فيلم اعمال خواهيم كرد كه حتما از نظرات كارشناسان مختلف در اين مورد استفاده مي‌كنيم.
كارگردان فيلم «قند تلخ» در پايان با اشاره به ويژگي‌هاي كار براي كودكان گفت: به نظر من كار براي كودك به هيچ عنوان سخت نيست چرا كه سينماي ايران آن‌قدر مشكلات مختلفي دارد كه سختي‌هاي كار براي كودكان به چشم نمي‌آيد.
در واقع در مقابل سختي‌هاي سينماي ايران كار كودك به هيچ عنوان سختي ندارد و به دليل اينكه از جواني كار كردن با كودكان را آغاز كرده‌ام كار با كودكان برايم بسيار شيرين است./120
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن