تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815319577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو نشست در جشنواره فيلم كودك/نيمي از سينماي ايران بايد به فيلم‌هاي كودك اختصاص يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دو نشست در جشنواره فيلم كودك/نيمي از سينماي ايران بايد به فيلم‌هاي كودك اختصاص يابد
محمدرضا عرب در نشست پرسش و پاسخ فيلم سينمايي "قند تلخ" در جشنواره فيلم كودك همدان، اين فيلم را براي كودكان و بزرگترها دانست و خواستار اختصاص 50 درصد سينماي ايران به فيلم‌هاي كودك شد.

به گزارش خبرنگار مهر، كارگردان "قند تلخ" در اين نشست گفت: فيلم من براي كودكان و خانواده‌هاست. سعي كردم فيلمي بسازم تا بزرگترها نيز وارد دنياي كودكان شوند. 52 جلسه فيلمبرداري طول كشيد و 70 درصد فيلم در فضاي كوهستان و جاده گذشت. خوشحالم نخستين اكران اين فيلم با استقبال خوب كودكان رو به رو شد و بچه‌ها از ديدن آن لذت بردند.

وي درباره انتخاب ورزش كاراته براي قهرمان قصه توضيح داد: اين ورزشي رزمي براي مبارزه نفس و جسم است. علاقمند بودم قهرمان كودك قصه با اين ورزش با شرايط سخت زندگي نيز مبارزه كند. از سوي ديگر در قصه وقتي تصويرگر مادر براي نجات فرزندش هستم، تلاش كردم به گونه‌اي فرهنگ خودمان را نشان دهم.

قند تلخ

كارگردان "قند تلخ" در ادامه نشست نقد و بررسي اين فيلم در جشنواره فيلم كودك همدان خاطرنشان ساخت: 50 درصد سينماي ما بايد به فيلم‌هاي كودك اختصاص يابد. تاكنون چند فيلم كوتاه و بلند براي كودكان ساخته و هميشه آرزو مي‌كنم به دنياي كودكي برگردم.

عرب درباره ريتم كند قصه و بازي‌هاي بد بازيگران گفت: سعي كردم فيلم ريتم مناسب داشته باشد و شايد مي‌توانستم ريتم را تندتر كنم، اما هميشه عادت دارم تا زمان اكران نظر دوستانم را بگيرم و بخش‌هايي را اصلاح كنم. از سوي ديگر بازي بازيگران قابل قبول بود. فقط اميدوارم اكران فيلم‌هاي كودك نيز ساماندهي شود، چرا كه مشكلات زيادي در اين باره وجود دارد.

غلامرضا حبيبي هم در نشست فيلم "سفر به سرزمين اعداد" ساخته مشترك وي و علي رفيع‌زاده گفت: از ابتدا در پي يك فيلمنامه مناسب بوديم، به همين دليل دست نويسنده را براي تصوير كردن دنياي فانتزي و تخيلي باز گذاشتيم و او نيز زحمت زيادي كشيد. البته ساختن كارهاي انيميشن بودجه زيادي مي‌طلبد و اگر بودجه مناسب باشد، مسلماً كيفيت كار نيز بهتر مي‌شود.

وي "سفر به سرزمين اعداد" را فيلمي براي آشتي كودكان با رياضي دانست و گفت: هميشه كودكان با رياضي مشكل دارند و اين فيلم مي‌تواند به نوعي ارتباط حسنه بين كودكان و رياضي برقرار كند. "سفر به سرزمين اعداد" فيلمي براي كودكان است و من عاشق كودكان هستم. به همين دليل از تركيب انيميشن و زنده در فيلم استفاده كردم تا مخاطب كودك با آن بهتر ارتباط برقرار كند.

اين كارگردان خاطرنشان ساخت: دليل تعدد لوكيشن‌هاي اين فيلم ترسيم بهتر دنياي فانتزي بود. همانطور كه مي‌دانيد كودكان حوصله ديدن كارهاي بلند را ندارند و انيميشن‌هاي خارجي همراه با موزيكال و طنز است تا كودك خسته نشود. سعي كردم فيلم "سفر به سرزمين اعداد" براي كودكان خسته كننده نباشد.

تعداد حاضران در سالن برگزاري نشست‌هاي پرسش و پاسخ بيست و دومين جشنواره فيلم كودك بسيار كم است و مجريان برنامه‌ها هم از افراد گمنام انتخاب شده‌اند و به پرسيدن سئوالات سطحي اكتفا مي‌كنند.
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن