تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815628309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيشترين ورودي به زندانهاي فارس افراد 18تا 25سال هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بيشترين ورودي به زندانهاي فارس افراد 18تا 25سال هستند
شيراز - خبرگزاري مهر: مدير كل زندانهاي فارس گفت: طي سال گذشته 37 درصد افراد وارد شده به زندانهاي استان در گروه سني 18تا 25 سال بودند كه با جمعيت حدود 12هزار و 246نفر بيشترين ورودي به زندانها را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، ناصر جعفرقلي ظهر امروز در نشستي خبري ضمن تشريح وضعيت زندانيان فارس در سال 86 افزود: از كل ورودي زندانيان يك هزار و 281نفر زير 18سال وارد زندانهاي استان شده كه سه درصد جمعيت را تشكيل مي دهند.

جعفرقلي گفت: ظرف سال گذشته 32هزار و 289 نفر به زندان هاي استان وارد شده اند كه نسبت به سال قبل از آن 7/16درصد كاهش داشته است.

مدير كل زندانهاي استان فارس بيان كرد: در رده سني25تا 35 سال آمار زندانيان يك هزار و 764 نفر يعني حدود30 درصد و در رده سني 35 تا 45 سال نيز چهار هزار و 767 نفر يعني حدود 12درصد از جمعيت ورودي را تشكيل مي دهند.

جعفرقلي عنوان كرد: از كل افراد وارد شده به زندانها 55 درصد متهم و 45 درصد محكوم هستند.

به گفته اين مسئول 4/2درصد از ورودي هاي زندانيان را زنها تشكيل مي دهند.

جعفرقلي تصريح كرد: از مجموع زندانيان وارد شده به زندانهاي استان 1/47 درصد متاهل، 62/52 درصد مجرد، 23/0 درصد مطلقه و پنج درصد همسر فوت شده هستند.

وي با اشاره به وضعيت فراواني ارتكاب جرم نيز در بين زندانيان گفت: بيشترين جرم در استان فارس عليه اشخاص و اطفال با شش هزار و 983 نفر و دومين جرم نيز مربوط به سرقت با پنج هزار و 181نفر بوده كه نسبت به سال 85 با افزايش سه درصدي ورودي اين دسته از مجرمين مواجه بوده ايم.

مديركل زندانهاي استان فارس بيان كرد: در بخش حمل مواد مخدر و اعتياد حدود سه هزار و 307 نفر را شامل مي شود كه در اين آمار نيز نسبت به سال 85 حدود 45 درصد كاهش داشته ايم.

وي سطح سواد و شغل را از جمله عوامل تاثير گذار در ارتكاب جرم دانست و افزود: بر اساس بررسي ها 8/11درصد از زندانيان بي سواد مطلق، 36درصد در سطح ابتدايي، 2/35درصد سيكل، 14درصد ديپلم و سه درصد بالاتر از ديپلم هستند.

اين مسئول اظهار داشت: براساس برآوردها 40درصد اززندانيان استان داراي شغل آزاد، 23درصد شغل خود را اظهار نكردند، 16درصد كارگر، هشت درصد كشاورز، هفت درصد سرباز، يك درصد مكانيك و سه درصد نيز محصل هستند.

جعفرقلي همچنين گفت: در حال حاضر در هيچكدام از زندانهاي فارس معتاد تزريقي نداريم و به جز زندان عادل آباد و پيربناي شيراز و زندان شهرستان فسا توزيع سيگار در تمام زندانهاي فارس قطع شده است.

وي درخصوص نرخ بازگشت به زندان نيز در زندانهاي استان فارس عنوان كرد: اين نرخ در دنيا حدود 40 درصد بوده كه در سطح استان فارس 28درصد ارزيابي شده است.

اين مسئول ادامه داد: همچنين در بخشهايي كه مشاوره روان درماني داريم شاهد نرخ12درصدي بازگشت به زندان هستيم.

مديركل زندانهاي استان فارس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فضاهاي زندانها در سطح استان فارس گفت: افتتاح زندان مرودشت و بهره برداري از زندان ني ريز از جمله اقدامات صورت گرفته براي افزايش فضاي هر زنداني طي اين مدت بوده است.

جعفرقلي اظهار داشت: پيشتر در شهرستان ني ريز از يك ساختمان مسكوني براي زندان استفاده مي شد اما با بهره برداري از زندان جديد فضاي هر زنداني به بيش از 10متر مربع افزايش يافته است.
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن