تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815668186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينماي كودك و داستان‌هاي قرآني / 2«شجاع» مجري تلويزيون:انتخاب داستان‌هاي قرآن براي كار در سينماي كودكان بايد كارشناسانه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: سينماي كودك و داستان‌هاي قرآني / 2«شجاع» مجري تلويزيون:انتخاب داستان‌هاي قرآن براي كار در سينماي كودكان بايد كارشناسانه باشد
گروه هنر: اينكه از بين داستان‌هاي قرآن كدام‌يك را براي ساخت فيلم‌هاي كودك و نوجوان انتخاب كنيم مساله‌اي است بايد با درباره آن كار كارشناسانه انجام شود تا داستان‌هايي انتخاب شود كه با دنياي كودك نزديك‌تر باشد.
«عباس شجاع» بازيگر و مجري مسابقه «آن روي سكه» تلويزيون در حاشيه برگزاري بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اينكه زبان كودك زباني با صداقت است، گفت: هميشه انتقال پيام به روش غيرمستقيم در گروه سني كودك كاركرد بيشتري دارد، چراكه كودك نمي‌تواند با پيام مستقيم آنچنان كه لازم است ارتباط برقرار كند و اگر پيام در قالب ابزاري مثل قصه، فيلم يا موسيقي باشد قطعاً تاثير رفتاري بيشتري خواهد داشت.

وي ادامه داد: مفاهيم ديني اگر قرار است براي مخاطب كودك عرضه شود بايد زبان آن نيز از جنسي كودكانه برخوردار باشد، البته هنگامي كه از كلام كودكانه صحبت مي‌شود منظور زباني سطحي و كم‌مايه نيست، بلكه زباني است كه در آن ظرافت و صداقت كودكانه لحاظ شده ضمن اينكه از قالبي محكم و حرفه‌اي نيز برخوردار است.

بازيگر فيلم «آخر هفته» در جواب سوالي ديگر مبني بر اينكه داستان‌هاي قرآن تا چه حد مي‌تواند با زبان كودكانه ارتباط برقرار كند، تصريح كرد: البته انتخاب قصه تا حدودي وظيفه كارشناسان ديني است، زيرا بايد قصصي انتخاب شود كه بتوانند به واسطه روياپردازي مفاهيم ارزشي را به درستي انتخاب و منتقل كنند، البته نبايد فراموش كرد كه ذهن كودك پذيراي مفاهيمي است كه با دنياي او نزديكي بيشتري دارد.

اين بازيگر تئاتر درباره دنياي روياپرداز كودك گفت: سراسر دنياي كودك پر از تصاويري خيالي و المان‌هاي كودكانه است كه همه چيز را در قالب ذهن سبز خود مي‌بيند.

وي تصريح كرد: بي‌انصافي است كه بگوييم نتايج جشنواره‌هاي كودك در رشد و اعتلاي كودكان ايران مثبت نبوده، اما بايد سعي شود كه اينطور نباشد كه فرداي جشنواره فيلمسازان كودك فراموش شوند، زيرا سينماي كودك نيز همانند دنياي كودك بسيار غريب است.

شجاع در خاتمه اين گفت‌و‌گو درباره موفقيت برنامه «آن روي سكه» كه از شبكه دو ويژه گروه سني نوجوان و جوان پخش مي‌شود در انتقال ارزش‌هاي انساني و ديني گفت: در برنامه‌اي كه من اجرا مي‌كنم سعي مي‌شود پيام را در كنار سرگرمي به مخاطب منتقل كرد تا در روند انتقال پيام آگاهي‌هاي علمي نوجوان نيز افزايش پيدا كند؛ توصيه‌اي كه در دين اسلام نيز به آن سفارش وافر شده است.
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2607]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن