تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814287479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهر تاريخي همدان ، لحظه‌هاي پرالتهاب براي اجراي جشنواره‌اي جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شهر تاريخي همدان ، لحظه‌هاي پرالتهاب براي اجراي جشنواره‌اي جهاني
ميزباني جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان پس از ‪ ۲۰‬دوره كه در تهران ، كرمان (يك دوره) و اصفهان برگزار شده بود توسط بنياد سينمايي فارابي از سال ‪ ۱۳۸۶‬به همدان واگذار شد.

همدان در برگزاري بيست و يكمين دوره اين رويداد قابل اعتناي فرهنگي در جهان، سال گذشته به جامعه‌هنر و فعالان عرصه سينماي متفاوت ايران و همچنين مسوولان كشوري كه همواره دغدغه برگزاري هرچه بهتر جشنواره را دارند، ثابت كرد كه مي‌تواند ميزباني سزاوار و توانمند براي تداوم حضور جشنواره در اين ديار كهن و پر آوازه باشد.

در اين دو سال كه همدان با شور و التهاب فراواني ميزبان جشنواره فيلم كودك و نوجوان است ، با واكنش‌هاي متفاوتي از سوي جامعه هنر، شخصيت‌هاي سياسي ، مسوولان اجرايي و قشرهاي مختلف مردم دراين‌باره روبرو بوده است.

اغلب قريب به اتفاق مسوولان ، فعالان عرصه فرهنگ و هنر و بويژه قشرهايي كه دغدغه رشد اجتماعي و بلوغ فكري جامعه كودك و نوجوان در خطه همدان را دارند تاكنون در اظهار نظرهاي خود برگزاري چنين جشنواره و اصولا هر همايش فرهنگي و برنامه ملي را براي توسعه و پيشرفت همه جانبه شهرهاي بزرگ و كوچكي نظير همدان را كه در گذشته به علت‌هاي گوناگون نقش و جايگاه كمتري به عهده داشته‌اند، بسيار تاثير گذار و راهگشا تلقي كرده‌اند.

نماينده ولي فقيه در استان همدان در تازه‌ترين اظهار نظر خود پيرامون جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان در همدان در جمع نمازگزاران جمعه گفت: اين جشنواره بركات و اثرات بسيار پرباري براي همدان داشته و خواهد داشت.

آيت‌الله غياث‌الدين طه محمدي، افزود: براي شركت در اين جشنواره از ‪۳۰‬ الي ‪ ۴۰‬كشور جهان به همدان مي‌آيند و هدف اين است كه ايران، اسلام، انقلاب و فرهنگ و تمدن ديرينه همدان را به اينها بشناسانيم.

وي ادامه داد: هر كدام از شركت‌كنندگان خارجي در كشورشان مروج و مبلغ ما هستند و بايد اينها را از هويت و غرور ملي خودمان به خوبي آگاه سازيم.

وي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان فردي متدين و آگاه به مسايل روز فرهنگي نام برد و گفت: بيشتر مردم از برگزاري جشنواره فيلم كودك در همدان رضايت دارند.

وي اظهار داشت: در جشنواره بيست و يكم فيلم كودك و نوجوان ، ‪ ۴۰‬ميليارد ريال اعتبار وارد همدان شد كه اثرات خوبي براي اين استان داشت.

وي از تمام دست اندركاران جشنواره تقدير كرد و خواستار برگزاري هر چه باشكوهتر اين رويداد فرهنگي هنري شد.

نماينده ولي فقيه در استان همچنين پيرامون برخي اظهار نظرهاي در خصوص جشنواره ضمن اعلام حمايت خود گفت : جشنواره را تحريم نخواهند كرد همانطور كه اين برنامه طي ‪ ۲۰‬سال در اصفهان كه از نظر مذهبي بسيار پيشرو و متعهد هستند تحريم نشد.

استاندار همدان نيز در آيين گشايش اين جشنواره گفت: در گستره فرهنگ و تمدن ايران زمين همدان با پيشينه‌اي ديرينه، عالماني شهيد و شايسته به عنوان بخش اعظمي از اين ميراث گران‌سنگ مي‌تواند داعيه‌دار اين افتخار باشد.

وي افزود: هر جا سخن از هويت ديني ، ملي و فرهنگي است همدان يكي از سازندگان اين هويت است.

بهروز مرادي اظهارداشت: برگزاري جشنواره بين الملي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان نمونه‌اي از تلاش متوليان فرهنگ براي دستيابي به اين امر است.

وي اظهارداشت : عصر حاضر ، عصر شتاب تاريخ، تشديد نارضايتي از جهان، ستادن معنا از زندگي، عصر تسلط ماشين و فن‌آوري، از دست دادن حقيقت هنر و عصر غربت انسان نسبت به خود و خانواده است و سينماگران ما بايد با توليد فيلم‌هاي تاثير گذار تمام اين خلا هارا پركنند.

وي تاكيد كرد: بايد در اين عصر سرنوشت آفريني و جريان‌سازي در مناسبات زندگي و روابط جوامع را به دست فرهنگ داد.

به گفته استاندار همچنين ، برگزاري اين جشنواره بزرگ در همدان فرصت مغتنمي از يك سو براي زحمت كشان عرصه‌هاي تعليم و تربيت جهت الگوبرداري مناسب واز سويي زمينه‌سازي براي رشد آگاهانه كودكان و نوجوانان است .

استاندارهمدان گفت : براي تداوم برگزاري جشنواره‌هاي سالانه فيلم كودك و نوجوانان ، امكانات بسيار مناسبي در همدان فراهم و اين امكانات بايد همواره تقويت و بروز شود.

ازسويي ديگر حضور گسترده سينماگران كشورمان در كنار چندين نفر از فيلم سازان مطرح جهاني و همچنين سفر دهها نفر از هنرمندان برتر و پرطرفدار سينماي ايران به همدان، زمينه مناسبي براي گفت و گو با سينماگران جوان و پوياي استان بوجود آورده‌است كه از نظر آنان بسيار با اهميت تلقي مي‌شود قائم مقام مدير اجرايي جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان گفت: ‪۱۲۵‬ نفر از مسوولان سينمايي،هنرمندان، كارشناسان، خبرنگاران و منتقدان سينمايي وارد همدان شدند.

"ساسان ضيايي" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: "محمدرضا جعفري جلوه" معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، "مجيد شاه‌حسيني" دبير جشنواره فيلم كودك و نوجوان از مهمانان استان همدان هستند.

وي اضافه كرد: هنرمنداني نظير "مجيد مجيدي"، "كيانوش عياري"، "علي نصيريان"،"رضا ناجي"، "مهدي فقيه" و "مصطفي رحماندوست" نيز وارد همدان شدند.

درهمين حال ، براي برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم كودكان ونوجوانان برنامه ريزي و برنامه‌سازي هاي شاد و چشم‌گيري در سطح شهر بزرگ همدان و همچنين ديگري شهرهاي استان به عمل آمده است .

براساس اعلام مسوولان فرهنگ وارشاد اسلامي ، دركنار كارهاي اصلي جشنواره يعني نمايش فيلم و برگزاري نشستهاي پرسش و پاسخ با سينما گران و نقد فيلم ، برنامه‌هاي متنوع و جذابي نيز ازجمله نمايشگاه نقاشي وعكس كودكان مسابقه‌هاي حضوري ، جنگ‌هاي شادي و همچنين برنامه‌هاي تلويزيوني شاد در حال اجرا است كه مخاطبان فراواني را جذب كرده است .ك /‪۴‬
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن