تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816023464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهر تاريخي همدان ، لحظه‌هاي پرالتهاب براي اجراي جشنواره‌اي جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شهر تاريخي همدان ، لحظه‌هاي پرالتهاب براي اجراي جشنواره‌اي جهاني
ميزباني جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان پس از ‪ ۲۰‬دوره كه در تهران ، كرمان (يك دوره) و اصفهان برگزار شده بود توسط بنياد سينمايي فارابي از سال ‪ ۱۳۸۶‬به همدان واگذار شد.

همدان در برگزاري بيست و يكمين دوره اين رويداد قابل اعتناي فرهنگي در جهان، سال گذشته به جامعه‌هنر و فعالان عرصه سينماي متفاوت ايران و همچنين مسوولان كشوري كه همواره دغدغه برگزاري هرچه بهتر جشنواره را دارند، ثابت كرد كه مي‌تواند ميزباني سزاوار و توانمند براي تداوم حضور جشنواره در اين ديار كهن و پر آوازه باشد.

در اين دو سال كه همدان با شور و التهاب فراواني ميزبان جشنواره فيلم كودك و نوجوان است ، با واكنش‌هاي متفاوتي از سوي جامعه هنر، شخصيت‌هاي سياسي ، مسوولان اجرايي و قشرهاي مختلف مردم دراين‌باره روبرو بوده است.

اغلب قريب به اتفاق مسوولان ، فعالان عرصه فرهنگ و هنر و بويژه قشرهايي كه دغدغه رشد اجتماعي و بلوغ فكري جامعه كودك و نوجوان در خطه همدان را دارند تاكنون در اظهار نظرهاي خود برگزاري چنين جشنواره و اصولا هر همايش فرهنگي و برنامه ملي را براي توسعه و پيشرفت همه جانبه شهرهاي بزرگ و كوچكي نظير همدان را كه در گذشته به علت‌هاي گوناگون نقش و جايگاه كمتري به عهده داشته‌اند، بسيار تاثير گذار و راهگشا تلقي كرده‌اند.

نماينده ولي فقيه در استان همدان در تازه‌ترين اظهار نظر خود پيرامون جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان در همدان در جمع نمازگزاران جمعه گفت: اين جشنواره بركات و اثرات بسيار پرباري براي همدان داشته و خواهد داشت.

آيت‌الله غياث‌الدين طه محمدي، افزود: براي شركت در اين جشنواره از ‪۳۰‬ الي ‪ ۴۰‬كشور جهان به همدان مي‌آيند و هدف اين است كه ايران، اسلام، انقلاب و فرهنگ و تمدن ديرينه همدان را به اينها بشناسانيم.

وي ادامه داد: هر كدام از شركت‌كنندگان خارجي در كشورشان مروج و مبلغ ما هستند و بايد اينها را از هويت و غرور ملي خودمان به خوبي آگاه سازيم.

وي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان فردي متدين و آگاه به مسايل روز فرهنگي نام برد و گفت: بيشتر مردم از برگزاري جشنواره فيلم كودك در همدان رضايت دارند.

وي اظهار داشت: در جشنواره بيست و يكم فيلم كودك و نوجوان ، ‪ ۴۰‬ميليارد ريال اعتبار وارد همدان شد كه اثرات خوبي براي اين استان داشت.

وي از تمام دست اندركاران جشنواره تقدير كرد و خواستار برگزاري هر چه باشكوهتر اين رويداد فرهنگي هنري شد.

نماينده ولي فقيه در استان همچنين پيرامون برخي اظهار نظرهاي در خصوص جشنواره ضمن اعلام حمايت خود گفت : جشنواره را تحريم نخواهند كرد همانطور كه اين برنامه طي ‪ ۲۰‬سال در اصفهان كه از نظر مذهبي بسيار پيشرو و متعهد هستند تحريم نشد.

استاندار همدان نيز در آيين گشايش اين جشنواره گفت: در گستره فرهنگ و تمدن ايران زمين همدان با پيشينه‌اي ديرينه، عالماني شهيد و شايسته به عنوان بخش اعظمي از اين ميراث گران‌سنگ مي‌تواند داعيه‌دار اين افتخار باشد.

وي افزود: هر جا سخن از هويت ديني ، ملي و فرهنگي است همدان يكي از سازندگان اين هويت است.

بهروز مرادي اظهارداشت: برگزاري جشنواره بين الملي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان نمونه‌اي از تلاش متوليان فرهنگ براي دستيابي به اين امر است.

وي اظهارداشت : عصر حاضر ، عصر شتاب تاريخ، تشديد نارضايتي از جهان، ستادن معنا از زندگي، عصر تسلط ماشين و فن‌آوري، از دست دادن حقيقت هنر و عصر غربت انسان نسبت به خود و خانواده است و سينماگران ما بايد با توليد فيلم‌هاي تاثير گذار تمام اين خلا هارا پركنند.

وي تاكيد كرد: بايد در اين عصر سرنوشت آفريني و جريان‌سازي در مناسبات زندگي و روابط جوامع را به دست فرهنگ داد.

به گفته استاندار همچنين ، برگزاري اين جشنواره بزرگ در همدان فرصت مغتنمي از يك سو براي زحمت كشان عرصه‌هاي تعليم و تربيت جهت الگوبرداري مناسب واز سويي زمينه‌سازي براي رشد آگاهانه كودكان و نوجوانان است .

استاندارهمدان گفت : براي تداوم برگزاري جشنواره‌هاي سالانه فيلم كودك و نوجوانان ، امكانات بسيار مناسبي در همدان فراهم و اين امكانات بايد همواره تقويت و بروز شود.

ازسويي ديگر حضور گسترده سينماگران كشورمان در كنار چندين نفر از فيلم سازان مطرح جهاني و همچنين سفر دهها نفر از هنرمندان برتر و پرطرفدار سينماي ايران به همدان، زمينه مناسبي براي گفت و گو با سينماگران جوان و پوياي استان بوجود آورده‌است كه از نظر آنان بسيار با اهميت تلقي مي‌شود قائم مقام مدير اجرايي جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان گفت: ‪۱۲۵‬ نفر از مسوولان سينمايي،هنرمندان، كارشناسان، خبرنگاران و منتقدان سينمايي وارد همدان شدند.

"ساسان ضيايي" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: "محمدرضا جعفري جلوه" معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، "مجيد شاه‌حسيني" دبير جشنواره فيلم كودك و نوجوان از مهمانان استان همدان هستند.

وي اضافه كرد: هنرمنداني نظير "مجيد مجيدي"، "كيانوش عياري"، "علي نصيريان"،"رضا ناجي"، "مهدي فقيه" و "مصطفي رحماندوست" نيز وارد همدان شدند.

درهمين حال ، براي برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم كودكان ونوجوانان برنامه ريزي و برنامه‌سازي هاي شاد و چشم‌گيري در سطح شهر بزرگ همدان و همچنين ديگري شهرهاي استان به عمل آمده است .

براساس اعلام مسوولان فرهنگ وارشاد اسلامي ، دركنار كارهاي اصلي جشنواره يعني نمايش فيلم و برگزاري نشستهاي پرسش و پاسخ با سينما گران و نقد فيلم ، برنامه‌هاي متنوع و جذابي نيز ازجمله نمايشگاه نقاشي وعكس كودكان مسابقه‌هاي حضوري ، جنگ‌هاي شادي و همچنين برنامه‌هاي تلويزيوني شاد در حال اجرا است كه مخاطبان فراواني را جذب كرده است .ك /‪۴‬
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن