تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816558188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر قرص جوشان کلسیم روی دندان چگونه است؟


واضح آرشیو وب فارسی::

چکیده : قرص جوشان کلسیم جزو مکمل‌های پر استفاده و محبوب برای تقویت استخوان و دندان است که امروزه توسط بسیاری از داروخانه‌ها به خصوص داروخانه آنلاین عرضه می‌شوند که امکان تهیه و خرید آن‌ها را سهل کرده است.

 

تاثیر قرص جوشان کلسیم روی دندان چگونه است؟

چرا مصرف قرص جوشان کلسیم برای دندان اهمیت دارد؟ مصرف منظم مکمل‌ها و قرص‌های جوشان کلسیم مثل قرص جوشان ویتامین سی می‌توانند فواید بی‌شماری برای سلامت دهان و دندان داشته باشند. کلسیم برای حفظ سلامت دندان‌ها و استخوان‌های سالم ضروری است و به کاهش خطر پوسیدگی دندان و حتی بیماری‌های پریودنتال کمک می‌کند. غذاها و نوشیدنی‌های حاوی کلسیم می‌توانند در سلامت کلی دندان نقش داشته باشند و به کاهش علائم خشکی دهان کمک کنند. درحالی‌که متخصصان همیشه مصرف غذاهای حاوی کلسیم را توصیه می‌کنند، اما گاهی اوقات کلسیم موجود در مواد غذایی، فاقد مقدار لازم از این ماده مغذی ضروری است. در این شرایط، استفاده از مکمل‌ها و قرص‌های جوشان کلسیم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا با فواید مصرف قرص جوشان کلسیم برای دندان بیشتر آشنا شوید.

 
images_1725871678_66deb63ed552f.png

 

 فواید کلسیم برای دندان‌ها

کلسیم یک ماده مغذی مهم است که همه افراد برای داشتن استخوان‌ها و دندان‌های قوی باید آن را مصرف کنند. هنگامی‌که فردی کلسیم کافی مصرف نمی‌کند، دندان‌های ضعیف‌تری خواهد داشت و به‌احتمال زیاد بیشتر با مشکلات دهان و دندان مواجه خواهد شد. اسیدهای ناشی از باکتری‌های موجود در دهان می‌توانند با حل‌کردن مواد معدنی مانند کلسیم، باعث ایجاد حفره در دندان‌ها شوند. کلسیم از مینای بیرونی دندان‌ها محافظت کرده و به جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند. کلسیم موجود در بزاق شما همچنین می‌تواند بخش‌های سطحی از دندان را که آسیب‌ دیده‌اند، ترمیم کرده و از دندان‌های سالم محافظت کند. ازاین‌رو پزشکان بر اهمیت مصرف قرص جوشان کلسیم برای دندان تاکید می‌کنند.

 انواع مکمل‌ها و قرص‌های جوشان کلسیم

مکمل‌های کلسیم در انواع مختلفی مانند قرص، شربت و قرص‌های جوشان ساخته می‌شوند؛ اما بهترین و موثرترین آن‌ها را می‌توان قرص‌های جوشان کلسیم معرفی کرد. به‌طور کلی، مکمل‌های کلسیم ترکیبات مختلفی دارند و هریک از ترکیبات آن‌ها حاوی مقادیر مختلفی از کلسیم است. مکمل‌های کلسیم رایج در داروخانه‌ها ممکن است به‌صورت زیر برچسب‌گذاری شوند:

  • کربنات کلسیم (۴۰ درصد کلسیم عنصری)
  • سیترات کلسیم (۲۱ درصد کلسیم عنصری)
  • کلسیم گلوکونات (۹ درصد کلسیم عنصری)
  • لاکتات کلسیم (۱۳ درصد کلسیم عنصری)

دو شکل اصلی قرص جوشان کلسیم و مکمل کلسیم، حاوی ترکیبات کربنات و سیترات هستند که نوع کربنات کلسیم ارزان‌تر بوده و اغلب انتخاب اول افراد است. سایر اشکال کلسیم در قرص‌های جوشان نیز شامل گلوکونات و لاکتات است و برخی از مکمل‌ها و قرص‌های جوشان کلسیم نیز با ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی ترکیب می‌شوند. به‌عنوان‌ مثال، برخی از مکمل‌ها و قرص‌های جوشان کلسیم ممکن است حاوی ویتامین D یا منیزیم نیز باشند؛ بنابراین قبل از خرید قرص جوشان کلسیم برای دندان، بهتر است مواد تشکیل‌دهنده آن را بررسی کنید.

 نکات خرید قرص جوشان کلسیم برای سلامت دندان

اگر شما هم قصد دارید مصرف قرص‌های جوشان کلسیم را برای سلامت دندان‌ها و استخوان‌های خود شروع کنید، بهتر است قبل از خرید این مکمل‌ها، نکات مهم زیر را در نظر بگیرید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

مقدار کلسیم موجود در مکمل

بدن شما برای رشد استخوان و سلامت دندان‌ها به مقدار مشخصی کلسیم نیاز دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید مکمل کلسیم برای دندان و سلامت استخوان‌های خود، میزان درصد کلسیم موجود در قرص‌ها را بررسی کنید. قرص‌های جوشان کلسیم عوارض جانبی کمی دارند، اما گاهی اوقات ممکن است منجر به عوارضی مانند یبوست و مشکلات گوارشی شوند.

به داروهای مصرفی خود توجه داشته باشید

مصرف قرص جوشان کلسیم می‌تواند با بسیاری از داروهای تجویزی مختلف، ازجمله داروهای فشارخون، داروهای هورمونی، بیس فسفونات‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و مسدودکننده‌های کانال کلسیم تداخل داشته باشد. به همین دلیل به‌هنگام خرید این مکمل‌ها بهتر است داروهای مصرفی خود را با پزشک داروساز در میان بگذارید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 شکل مکمل

مکمل‌های کلسیم در اشکال مختلفی ازجمله قرص، کپسول، شربت و قرص‌های جوشان در دسترس هستند. اگر در بلع قرص‌ها مشکل دارید، قرص‌های جوشان کلسیم می‌تواند برای شما ایدئال باشد.

 قابلیت جذب

یکی از موارد مهمی که به‌هنگام خرید قرص جوشان کلسیم برای دندان باید به آن توجه داشته باشید، قابلیت جذب مکمل است. بدن شما باید بتواند کلسیم را جذب کند تا موثر باشد. همه انواع مکمل‌های کلسیم وقتی در دوزهای کم (۵۰۰ میلی‌گرم یا کمتر) در وعده‌های غذایی مصرف شوند، جذب بهتر و بیشتری دارند. سیترات کلسیم زمانی که با غذا یا بدون غذا مصرف شود، به‌خوبی جذب می‌شود و برای افراد دارای اسید معده پایین و افراد مبتلا به بیماری التهابی روده یا اختلالات جذب انتخاب خوبی است.

 

 
images_1725871705_66deb659113fc.png

 

فواید قرص‌های جوشان کلسیم

قرص‌های جوشان کلسیم نوعی از مکمل‌ها هستند که مقادیر بالایی از کلسیم به‌همراه سایر مواد معدنی دارند و در دهان به‌راحتی ذوب می‌شوند. این مکمل‌ها برای افرادی که نمی‌توانند قرص‌ها و کپسول‌های معمولی را استفاده کنند و در قورت‌دادن آن‌ها مشکل دارند، گزینه مناسبی هستند. مصرف قرص جوشان کلسیم برای دندان، حفظ سلامت استخوان‌ها و سلامت عمومی بدن موثر است. از دیگر فواید قرص‌های جوشان کلسیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سلامت استخوان‌ها و مفاصل

قرص‌های جوشان کلسیم در تقویت استخوان‌ها و مفاصل بدن نقش بسیار مهمی دارند و می‌توانند به حفظ سلامت بدن کمک کنند.

جلوگیری از کاهش تراکم استخوان‌ها و دندان‌ها

فواید قرص جوشان کلسیم در جلوگیری از کاهش تراکم استخوان‌ها و افزایش استحکام دندان‌ها ثابت شده‌است؛ ازاین‌رو پزشکان مصرف این مکمل‌ها را توصیه می‌کنند.

بهبود سلامت پوست و مو

مکمل‌های کلسیمی که در ترکیبات خود کلاژن دارند، علاوه‌بر استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها، در سلامت و بهبود ظاهر پوست و مو نیز نقش موثری ایفا می‌کنند.

 تقویت ترمیم بافت‌ها

فواید مصرف قرص جوشان کلسیم برای دندان، استخوان، سلامت عمومی بدن و همچنین ترمیم زخم‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده ثابت شده‌است. مصرف دوز مناسب قرص‌های جوشان کلسیم می‌تواند در بهبود و تقویت ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده نیز مفید باشد.

 

 
images_1725871717_66deb665ca485.png

 

سخن پایانی

قرص‌های جوشان کلسیم شکل جدیدی از مکمل‌های کلسیم هستند که به‌راحتی در دهان ذوب شده و برای افرادی که نمی‌توانند از قرص‌ها و کپسول‌های معمولی استفاده کنند، گزینه ایدئالی هستند. مصرف مکمل‌های کلسیم برای افرادی که کلسیم موردنیاز بدن خود را از رژیم غذایی دریافت نمی‌کنند، ضروری است؛ چراکه کلسیم برای حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها، افزایش قد در نوجوانی، بهبود بافت‌های آسیب‌دیده و حفظ سلامت کلی بدن مهم است. اما بااین‌حال، قرص جوشان کلسیم برای دندان و استخوان‌ها فواید و اثربخشی درمانی بیشتری دارد.

اگر شما هم قصد دارید مصرف کلسیم را شروع کنید، بهتر است این مکمل‌ها را از داروخانه‌ای معتبر تهیه کنید. داروخانه آنلاین داروچی، یکی از معتبرترین داروخانه‌های آنلاین در کشور است که طیف متنوعی از مکمل‌ها و محصولات دارویی را با کیفیت بالا به مشتریان ارائه می‌دهد. مشاوره رایگان دارویی به‌همراه توضیحات اختصاصی برای داروها، از دیگر امکانات این داروخانه آنلاین است که خرید مکمل‌ها و محصولات دارویی را برای مشتریان تسهیل می‌بخشد.

 

 

برچسب ها : قرص کلسیم جوشان,قرص جوشان کلسیم,مکمل کلسیم






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن