تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815171137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخالفت دو تن از روحانيون عراق با امضاي توافقنامه امنيتي با آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مخالفت دو تن از روحانيون عراق با امضاي توافقنامه امنيتي با آمريكا
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تهران- دو تن از روحانيون برجسته عراق مخالفت صريح خود را با امضاي توافقنامه امنيتي با عراق اعلام كرده وآن را نقض آشكار حاكميت ملي و توهين به ملت و دولت دانستند.


خبرگزاري فرانسه از كوفه گزارش داد، "شيخ اسعد الناصري" ، امام جمعه شهر كوفه (150كيلومتري جنوب بغداد) در اين زمينه گفت: امضاي توافقنامه بلند مدت ميان عراق و آمريكا مردود است و هيچ شهروند شرافتمندي آن را نمي پذيرد.
او كه يكي از معاونين "مقتدي صدر" از روحانيون شيعه عراقي است ، اظهار داشت: دولت عراق با توجه به مخالفت تمامي گروههاي سياسي با بندهاي مندرج در اين توافقنامه، حق امضاي آن را ندارد.
الناصري گفت اين توافقنامه تمامي نظاميان آمريكا، مزدوران وشركت هاي امنيتي طرف آمريكا در عراق را از پيگرد قانوني سيستم قضايي اين كشور، مصون مي كند.
وي در ادامه افزود ، توافقنامه ي فوق كه زمينه تاسيس پايگاههاي دايمي آمريكا را در عراق فراهم مي كند وزارتخانه هاي دفاع، كشور و ارتباطات اين كشور را نيز به مدت ده سال تحت نظارت نيروهاي آمريكايي درمي آورد.
نمازگذاران شهر كوفه بعد از نماز جمعه عليه امضاي اين توافقنامه ننگين تظاهرات كردند. آنان پارچه نوشته هايي با مضمون "توافقنامه مخالف شرع وقانون" و "عراق مستعمره ي آمريكا نيست" و "توافقنامه، به مثابه ي بردگي دايمي عراق" است، در دست داشتند.
اهالي شهرك صدر واقع در شرق بغداد هم عليه مذاكرات جاري براي امضاي توافقنامه امنيتي ميان عراق و آمريكا، تظاهرات كردند.
از ديگر سو ، "شيخ عبدالمهدي كربلائي" نماينده آيت الله علي سيستاني مرجع عالي شيعيان عراق بر اهميت صيانت و دفاع از حاكميت عراق تاكيد كرد.
كربلائي روز جمعه در خطبه نماز جمعه كربلا (110كيلومتري جنوب بغداد) افزود: "توافقنامه بايد شفاف و خالي از هرگونه بند محرمانه باشد."
وي با تاكيد بر مواضع گروههاي سياسي در خصوص حفظ حاكميت كشور گفت توافقنامه نبايد امتيازاتي چون احداث پايگاههاي دايمي و اعطاي مصونيت به امريكاييان باشد.
مترجمام **1369**1442
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن