تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815171673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخالفت مجدد مردم عراق با توافقنامه امنيتي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مخالفت مجدد مردم عراق با توافقنامه امنيتي
جام جم آنلاين: همزمان با تاكيد خطباي جمعه عراق بر ضرورت حفظ حاكميت عراق و اينكه توافقنامه امنيتي بايد شفاف و به دور از بندهاي محرمانه باشد مردم عراق امروز نيز با برپايي تظاهرات، مخالفت خود را با اين توافقنامه اعلام كردند.


به گزارش خبرگزاري مهر، شيخ اسعد الناصري يكي از معاونان مقتدي صدر رهبر جريان صدر و امام جمعه شهر كوفه اظهار داشت : امضاي توافقنامه امنيتي طولاني مدت ميان بغداد و واشنگتن پذيرفتني نيست و ملت عراق آن را نخواهد پذيرفت.

او افزود : دولت عراق حق ندارد با وجود مخالفت تمام گروههاي سياسي عراق با بندهاي توافقنامه امنيتي، اين توافقنامه را امضا كند.

الناصري با بيان اينكه امضاي توافقنامه امنيتي مسئله اي تحقير كننده براي دولت و ملت عراق به شمار مي رود، گفت : بندهاي محرمانه توافقنامه امنيتي مبني بر مصونيت كامل نظاميان آمريكايي و شركتهاي امنيتي وابسته به اين نظاميان است.

به گفته وي توافقنامه مذكور همچنين شامل شامل پايگاههاي ثابت در عراق خواهد بود كه تعداد آنها مشخص نيست و علاوه براين وزارتخانه هاي دفاع، كشور و اطلاعات را به مدت 10 سال تحت نظارت نظاميان آمريكايي قرار خواهد داد.

در همين راستا شيخ عبدالمهدي كربلايي نماينده آيت الله سيستاني مرجع عاليقدر شيعه در عراق و خطيب جمعه كربلا خواستار حفظ حاكميت اين كشور شد.

اوافزود : توافقنامه امنيتي بايد شفاف و به دور از بندهاي محرمانه باشد.

طرفداران جريان صدر در شهرك صدر همچون هفته هاي گذشته پس از برپايي نماز جمعه با برپايي تظاهراتي، توافقنامه امنيتي را محكوم كردند.

تظاهركنندگان با حمل پلاكاردهايي كه بر روي آنها نوشته بود: " توافقنامه امنيتي مخالف شريعت و قانون اساسي است" و " هرگز اجازه نخواهيم داد عراق مستعمره آمريكا باشد"؛ مخالفت خود را با توافقنامه امنيتي اعلام كردند.

نوري المالكي نخست وزير عراق و "جرج بوش" رئيس جمهوري آمريكا ماه نوامبر سال 2007 پايه و اساس توافقنامه همكاري و دوستي طولاني مدت بين دو كشور را كه شامل سه محور سياسي، اقتصادي و امنيتي مي شود، به امضا رساندند.

مراجع ديني، مردم و بيشتر گروههاي سياسي و نمايندگان ملت عراق با امضاي توافقنامه امنيتي با آمريكا مخالف هستند. اين توافقنامه كه هم اكنون گفتگوهاي محرمانه درباره آن در جريان است به آمريكاييها حقوق كنسولي (معروف به كاپيتولاسيون) مي دهد و زمينه احداث پايگاههاي نظامي دائمي را براي آنها فراهم مي كند.
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن