تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806801201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي نخستين بار در كشور طرح لباس ثبت قانوني مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: براي نخستين بار در كشور طرح لباس ثبت قانوني مي شود
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاون حقوقي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: براي نخستين بار در تاريخ ايران، طرحهاي ابتكاري و جديد در زمينه لباس به طور قانوني ثبت و گواهي آن صادر مي شود.


"شهرام توكلي" امروز در گفت و گو با خبرنگاران فرهنگي ايرنا، افزود: ثبت طرح لباس بر اساس قانون حمايت از حقوق مولفان، ‌مصنفان، هنرمندان و آيين نامه اجرايي آن در آينده نزديك از سوي دفتر حقوقي و امور مالكيت معنوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز خواهد شد.
وي هدف از اين اقدام را تشويق و ترغيب هنرمندان به ايجاد آفرينش هاي هنري، فراهم ساختن زمينه هاي بيشتر براي فعاليت آنان در توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه و بهبود زندگي در راستاي تحقق شعار عدالت محوري و مهر ورزي دولت نهم برشمرد.
معاون حقوقي و امور مجلس وزير ارشاد خاطرنشان كرد: قانون حمايت از مولفان، مصنفان و هنرمندان 39 سال پيش ( سال 1348) به تصويب مجلس رسيد اما با توجه به سوابق و اطلاعات موجود هيچگاه به اجرا در نيامده است.
توكلي با بيان آنكه علت عدم اجراي اين‌ قانون از سوي رژيم پهلوي، فقدان اراده و عدم اهتمام آن رژيم براي حمايت از مالكيت فكري بود، افزود: با وجود آنكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، ساختار حكومتي نوين در كشور ايجاد شد اما به لحاظ انبوه مشكلات و انواع توطئه هاي دشمنان عليه كشور و همچنين هشت سال دفاع مقدس و بازسازي مناطق مختلف، عملا فرصت چنداني براي طرح و بررسي قوانيني چون رعايت حقوق مالكيت فكري وجود نداشت.
معاون حقوقي و امور مجلس وزير ارشاد با تاكيد بر اينكه اواخر دهه سوم انقلاب، به جهاتي دهه تلاش براي تدوين قوانين و قانونمند كردن فعاليتها و رفتارهاست، اجراي قانون حمايت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان را در سال جاري از سوي دولت نهم در همين مسير ارزيابي كرد.
وي يادآور شد: قانون يادشده در مورد همه رشته ها و آثار هنري است اما از آنجا كه بحث امنيت اخلاقي جامعه اكنون در اولويت برنامه هاي دولت قرار گرفته و فروشگاههايي نيز تحت عنوان جلوه حجاب بدين منظور در سطح كشور فعال شده است، اجراي اين قانون براي حمايت از طراحان مد و لباس ايراني و اسلامي حائز اهميت است.
معاون وزير ارشاد گفت: ماده 21 قانون حمايت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان امر ثبت آثار را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي محول كرده است و به همين دليل، نيز اين وزارتخانه با تفويض اختيار به معاونت حقوقي و امور مجلس اين امر را انجام خواهد داد و محل اجراي آن در حال حاضر دفتر حقوقي و امور مالكيت معنوي است.
وي در باره فرايند ثبت اثر در دفتر حقوقي گفت: متقاضي درخواست خود را به همراه ضمائم مربوط به اين دفتر ارايه مي دهد، سپس شماره اي تحت عنوان شماره دفتر ثبت درخواست نامه به منظور تسهيل پيگيري متقاضي از مراحل صدور گواهي به وي اعلام و درخواست نامه با يك نامه رسمي به معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارجاع مي شود.
وي افزود: شوراي معاونت هنري كه شامل كارشناسان و اساتيد طرح لباس مي باشند، اثر را به لحاظ ابداعي بودن، جديد بودن و قابليت اجرايي داشتن بررسي و به دفتر حقوقي و امور مالكيت معنوي اعلام نظر مي كند.
توكلي گفت: چنانچه نظر شوراي تخصصي معاونت هنري براي ثبت اثر مثبت باشد، اثر در دفتر ثبت آثار درج شده و گواهي ثبت صادر مي گردد.
وي افزود: پس از ثبت اثر با هزينه متقاضي موضوع يك بار در روزنامه كثيرالانتشار و يك بار در روزنامه رسمي اگهي مي شود و چنانچه مدعي وجود نداشته باشد، به عنوان پديدآورنده اثر ارايه نموده تلقي و از حقوق مادي و معنوي آن بهره مند خواهد شد.
توكلي با اشاره به اين امر كه ثبت آثار مربوط به طرح لباس پس از انتشار اطلاعيه اي از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز خواهد شد، اظهار داشت: با در نظر گرفتن قانون ساماندهي مدو لباس، منظور از مد و لباس منحصرا تن پوش هايي نظير مانتو، چادر، كت و شلوار است.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: حمايت از مد لباس ايراني اسلامي تاكنون يكي از خلاهاي جدي به نظر مي رسيد كه با اراده مشترك معاونت حقوقي و امور مجلس و معاونت هنري و رهنمودها و پشتيباني ارزنده وزير ارشاد اين موضوع به مرحله اجرايي شدن رسيده است.


 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن