تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804513423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

القدس العربي: مخالفت ايران با افزايش توليدنفت كاملا منطقي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: القدس العربي: مخالفت ايران با افزايش توليدنفت كاملا منطقي است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تهران - روزنامه القدس العربي چاپ لندن روزپنجشنبه مخالفت ايران با اقدام يكجانبه عربستان درتصميم به افزايش توليدنفت را موضعي كاملا منطقي دانست.


به گزارش گروه صوتي تصويري ايرنا، اين روزنامه درمطلبي باعنوان "نگراني ازدسته بندي در داخل اوپك"افزود: افزايش قيمت نفت موجب اعمال فشار فراوان آمريكا و سايركشوهاي غربي بر سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) شده است و در اين ميان خطر بزرگي كه آن را تهديد مي كند دسته بنديهاي داخلي به دليل اختلافات موجود بين اعضاي آن است.
براساس اين گزارش ، نشانه هاي اين دسته بندي چندروز پيش و هنگامي بروز يافت كه نماينده ايران در سازمان اوپك مخالفت كشورش را با اقدام عربستان در افزايش توليدنفت خود به طور يكجانبه اعلام داشت.
القدس العربي افزود: محمدعلي خطيبي نماينده ايران در اوپك گفت كه هرگونه افزايش توليدنفت بايد به تصويب شوراي وزيران سازمان برسد و تصميم عربستان به افزايش توليد به طور يكجانبه اشتباه است.
اين روزنامه با تاكيد بر صحيح و منطقي بودن موضع نماينده ايران يادآور شد كه معمولا وزيران نفت اعضاي اوپك تمام مسائل مربوط به سهميه بندي، افزايش و كاهش توليد را براساس وضعيت بازار و عرضه و تقاضا بررسي مي كنند و در مورد آن تصميم مي گيرند.
دراين گزارش آمده است ، تصميم عربستان به افزايش توليد به ميزان نيم ميليون بشكه در روز درحالي اتخاذ شده است كه بوش در سفر اخير خود به رياض ،عربستان را تحت فشار قرار داد.
هدف از اعمال فشار آمريكا بر عربستان كنترل افزايش فراوان قيمت نفت و كاهش آثار منفي آن براقتصاد آمريكا است كه رو به ركود گذاشته است.
القدس العربي تصريح كرد: ازسوي ديگر بعيد نيست كه هدف غيرعلني ديگري در دستور كار آمريكا و در پس اين فشارها نهفته باشد كه مي توان از آن به عنوان ايجاد دسته بندي در اوپك ياد كرد.
به هرحال دولت سعودي كه بدون مشورت با ساير اعضاي اوپك تصميم گرفت توليد نفت خود را افزايش دهد بايد بداند چه بسا اين گام موجب خشم و نارضايتي ساير اعضا به ويژه ونزوئلا وايران شود.
القدس العربي افزود: نبايد فراموش كرد كه ونزوئلا و ايران ده سال پيش در موفق بودن تلاشهاي سعودي براي نجات قيمت نفت وجلوگيري از فروپاشي سازمان اوپك نقش بزرگي ايفا كردند زماني كه قيمت هربشكه نفت به كمتر از 10 دلار رسيد.
اين روزنامه يادآور شد كه در آن زمان سه كشور مزبور، رهبري تحرك مشتركي را در داخل اوپك به منظور كنترل نابساماني توليد و كاهش آن در راستاي ايجاد توازن در بازارجهاني نفت و نيز بهبود قيمت برعهده گرفتند اقدامي كه با موفقيت فراواني همراه شد.
اين گزارش با تاكيد براينكه دولت بوش در تمام تصميم گيريهاي خود دچار سردرگمي و به نوعي ريسك كردن است مي افزايد: مسوول ركود كنوني اقتصاد آمريكا كسي جز آمريكا نيست و نبايد قيمت نفت را در اين مورد مقصر دانست.
درگزارش اين روزنامه تصريح شده است ، جنگهاي ناكام آمريكا وهزينه هاي آن خزانه واشنگتن را با ركود و كسر بودجه روبرو كرده و بحران كنوني اقتصاد آمريكا و افزايش قيمت نفت و مواد غدايي ناشي از سياست خارجه آمريكا مبتني بر جنگ و تحقيرمسلمانان است.
صوير**1110**1565
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن