تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815617162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روسيه طرح استقرارسامانه موشكي آمريكايي درليتواني رانگران‌كننده خواند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روسيه طرح استقرارسامانه موشكي آمريكايي درليتواني رانگران‌كننده خواند
كنستانتين كاساچيف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مسكو گفت: اين مساله با توجه به اين كه هدف استقرار سامانه موشكي آمريكا مقابله با تهديد موشكي ايران نمي‌باشد و امنيت روسيه را به خطر مي‌اندازد نگران‌كننده است رسانه‌هاي خبري روسيه به نقل ازويتولد واسچيكووسكي معاون وزير امور خارجه لهستان از مذاكره مقامات آمريكايي با مسئولين ليتواني در مورد استقرار بخشي از سامانه موشكي آمريكا در خاك اين كشور خبر داده اند.

رييس كميسيون امور بين‌المللي دوماي روسيه با اشاره به تعهد ناتو به روسيه مبني بر عدم استقرار حتي سلاحهاي متعارف در كشورهاي حوزه بالتيك گفت : مطرح شدن كشور ليتواني به عنوان جايگزين لهستان براي استقرار بخشي از سامانه موشكي آمريكا باعث نگراني ما مي‌باشد.

به گفته كاساچيف، مطرح شدن اين كشور بالتيك براي استقرار سامانه موشكي آمريكا، هدف اصلي اين سامانه كه قبلا به بهانه مقابله با تهديدات موشكي ايران و كره شمالي اعلام شده بود ولي در واقع روسيه مي‌باشد را نشان مي دهد.

مقام پارلماني روس گفت: آمريكا قصد دارد به تدريج از خط قرمز امنيتي روسيه عبور كند كه در آن صورت مسايل امنيتي براي كشور ما پيش خواهد آمد و ابن ابراز نگراني روسيه ، تمايلات خصومت‌طلبانه عليه همسايگانش قلمداد خواهد گرديد.

به گزارش اينترفكس، جوازاس اولكاس وزير دفاع ليتواني امروز اعلام كرد مقامات آمريكايي براي گفت وگو درباره سيستم دفاع موشكي به اين كشور سفر كردند اما در اين ديدار اشاره‌اي به انتقال بخشي از سيستم دفاع موشكي لهستان به ليتواني نشد.

وي در همين حال احتمال مذاكره با آمريكا در مورد استقرار سامانه موشكي اين كشور در خاك ليتواني را در صورت پيشنهاد آن از سوي واشنگتن رد نكرد.

واشنگتن از يك سال پيش با ادعاي واهي تهديدات موشكي ايران، تصميم خود را براي استقرار يك ايستگاه رادار در چك و ‪ ۱۰‬موشك رهگير در لهستان اعلام كرده است.

به گزارش رسانه‌هاي خبري روسيه، مذاكرات آمريكا با لهستان در مورد استقرار بخشي از سامانه موشكي آمريكا در اين كشور در ماه اخير ميلادي با بن بست روبه رو شد.

در حالي كه لهستان درخواست تجهيز ارتش خود به هزينه چندين ميليارد دلار را در ازاي موافقت با استقرار بخشي ازسامانه موشكي آمريكا كرده است، آمريكا اعلام كرده كه تنها حاضر به پرداخت ‪ ۲۰‬ميليون دلار به ازاي اين امتياز مي‌باشد.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن