تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت نفت وصنايع مكلف به بهسازي شرايط براي جلوگيري ازتبخيربنزين شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزارت نفت وصنايع مكلف به بهسازي شرايط براي جلوگيري ازتبخيربنزين شدند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت از محيط زيست گفت: بنابر دستور دولت وزارتخانه هاي نفت و صنايع و معادن مكلف به استانداردسازي در بخش هاي توزيع و مصرف بنزين به منظور جلوگيري از تبخير بنزين شدند.


"فاطمه واعظ جوادي " روز پنج شنبه در سمينار نانو فناوري و نقش آن در حفاظت از محيط زيست گفت: در اين رابطه وزارت نفت مكلف به انباشت بنزين به صورت سيال در پالايشگاهها و جلوگيري از تبخير در مقصد و بهسازي در بخش تانكر هاي حمل و جايگاههاي توزيع بنزين شده است.
وي افزود: همچنين وزارت صنايع معادن و فلزات نيز متعهد شد تا در مورد باك بنزين خودروها اقدامات لازم در جلوگيري از تبخير و به هدر رفت سوخت را انجام دهد.
جوادي با اشاره به ضريب بالاي تبخيري بنزين گفت: بنابر مطالعات صورت گرفته در پنج نقطه مبدا، حمل و مقصد تبخير صورت مي گيرد و تاثير فراواني بر روي سلامتي انسانهايي كه پيرامون اين نقاط هستند، دارد.
رييس سازمان حفاظت از محيط زيست همچنين تبخير بنزين را از لحاظ اقتصادي حايز اهميت دانست و در تشريح نحوه تبخير بنزين از مبداء تا مقصد گفت : در مخازن انباشت بنزين در پالايشگاهها، در زمان انتقال با تانكرها، در زمان تخليه و توزيع در جايگاه ها و در زمان مصرف در باك خودروها بحث تبخير صورت مي گيرد.
وي با اشاره به آلودگي هاي ذرات هوا و با طرح موضوع كاهش مصرف سوخت و كاهش آلاينده ها تصريح كرد: در حال حاضر در مورد آلودگي هوا با مشكل مواجه هستيم.
وي گفت: ‌در صنعت نفت، معدن و بخش صنعت با آلاينده ها و پسماندهايي مواجه هستيم كه اعمال مديريت جديد در بهبود اين شرايط را مي طلبد.
جوادي افزود: فعاليت هاي معدني از جمله مس ، روي و ذغال سنگ هر كدام در زمان استخراج، عناصر سنگيني را آزاد مي كنند و سازمان محيط زيست به دنبال تحقيقات علمي بيشتر براي مبحث زمين پزشكي براي رفع آلايندگي هاي ناشي از اين مواد است.
وي با اعلام اينكه در تمامي جوامع بشري با بحث تغيير آب و هوا ،خشكسالي، سيلابها و طوفانهاي غبار مواجه هستيم يادآور شد: بيشترين سهم در اين تغيير شرايط و آلودگي ها متوجه كشورهاي توسعه يافته از قبيل آمريكا، چين، هندوستان و روسيه خواهد بود .
جوادي با اشاره به كاهش منابع آبي ، افزايش دما و افزايش مصرف انرژي در كشور گفت: به دنبال راهكارهايي براي مديريت در اين زمينه هستيم .
وي تاكيد كرد: لازم است فضولات را به موارد همخوان با طبيعت تبديل و به چرخه طبيعت بازگردانيم.
جوادي با اعلام اينكه بحث علم نانو تكنولوژي تاكنون به شكل عملياتي و به صورت امروزي وجود نداشت، گفت: ‌در سال جاري مباحث نانو و بايو تكنولوژي را در برنامه كاري خود قرار داده ايم و مباحث متعددي از طرف محققين و سازمان محيط زيست مطرح شده است.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن