تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815446363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسرائيل خبر آتش بس با حماس را تاييد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایران اسپورت: اسرائيل خبر آتش بس با حماس را تاييد كرد
وزارت دفاع اسرائيل روز چهارشنبه تاييد كرد كه آتش بس ميان اسرائيل و گروه اسلام گراي حماس، به پيشنهاد مصر، از روز پنج شنبه به اجرا گذاشته خواهد شد.

وزارت امور خارجه سوريه نيز اعلام كرده است كه از اين آتش بس حمايت مي كند و اين كشور نيز آماده دور جديدي از مذاكات صلح با اسرائيل است.

مصر و حماس خبر اين آتش بس را روز سه شنبه ۲۸ خرداد ماه اعلام كرده بودند ولي اسرائيل تا روز چهارشنبه از تائيد اين خبري خودداري كرده بود.

عاموس گيلاد، يكي از مقامات وزارت دفاع اسرائيل، به راديوي دولتي اسرائيل در مورد آتش بس بين اين كشور و حماس گفت: « اين يك قرارداد صلح نيست.»

عاموس گيلاد روز سه شنبه آخرين دور مذاكرات را با مقامات مصري در مورد چگونگي بر قراري اين آتش بس انجام داد.

اهود باراك، وزير دفاع اسرائيل نيز روز سه شنبه گفت: «ما تمام سعي خود را مي كنيم تا اين آتش بس شانس موفقيت داشته باشد.»

او افزود: «ولي اين دشوار است كه حدس بزنيم اين آتش بس تا چه مدت دوام مي آورد و مشكل در به اجرا در آوردن آن است ولي ما تمام سعي خود را مي كنيم.»

سامي ابوزهري، يكي از مقام هاي ارشد حماس نيز، در مورد اين قرار داد آتش بس به خبرگزاري رويترز گفت: «هر دو طرف يعني فلسطيني ها و اسرائيلي ها بايد به اين آتش بس پايدار بمانند.»

وي افزود: «ما در جنبش حماس، خود را به ساعت صفري كه برادران مصري مان براي آغاز آتش بس پيشنهاد كرده اند متعهد مي دانيم. اما پيش از آن زمان، به هر تعرضي از سوي اسرائيل با قاطعيت پاسخ مي دهيم. البته حملات و تعرضاتي كه اسرائيل امروز انجام داد، به ما اطمينان مي دهد كه در اسرائيل عده اي هستند كه قصد دارند اين تلاش مصر را برهم بزنند.»

اسماعيل هنيه، از رهبران ارشد حماس نيز روز سه شنبه گفت گروه وي معتقد است كه اين آتش بس مي تواند موجب بهبود شرايط زندگي يك ميليون و ۵۰۰ هزار فلسطيني باشد كه در نوار غزه زندگي مي كنند.

مقامات اسرائيلي و فلسطيني اعلام كردند كه آتش بس موجب مي شود دولت اسرائيل كه به طور تدريجي محاصره نوار غزه را پايان دهد.

اسرائيل حدود يك سال پيش، زماني كه حماس نوار غزه را به كنترل خود درآورد و نيروهاي دولت محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين را از اين منطقه بيرون كرد، نوار غزه را محاصره كرد.

اسرائيل اجازه داده مواد غذايي و دارويي وارد غزه شود ولي از ورود كالاهايي مانند مواد ساختماني و سوخت جلوگيري كرده است. اسرائيل مي گويد تا زماني كه حماس به سوي اسرائيل راكت پرتاب مي كند، ساكنان غزه نمي توانند توقع يك زندگي عادي را داشته باشند.

منبع خبر :
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران اسپورت]
[مشاهده در: www.iransport.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن