تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814606008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهاي‪ /۱۶‬تلاش رسانه انگليسي براي احياي مخالفان فراموش شده


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرهاي‪ /۱۶‬تلاش رسانه انگليسي براي احياي مخالفان فراموش شده
صادق صبا تحليل گر سرويس جهاني بي‌بي‌سي، در گزارشي كه براي اين رسانه ارسال كرده از ملاقاتش با سه تن از روحانيوني خبر داده است كه به گفته وي از مخالفان و منتقدان نظام جمهوري اسلامي به شمار مي‌روند.

نكته قابل توجه در گزارش بي‌بي‌سي، تعريف و تمجيدهاي متقابلي است كه بين گزارشگر رسانه وابسته به دولت انگليس و اشخاص ملاقات شده رد و بدل شده است.

صادق صبا درباره حضورش در منزل يك چهره طرد شده توسط امام خميني نوشته است: بلافاصله حس كردم در خانه خودم هستم. جالب آنكه طرف ملاقات‌شونده اين ديدار هم در آغاز به گزارشگر فارسي زبان بي‌بي‌سي، به زبان انگليسي گفته است به خانه خودتان خوش آمديد! وي از پوشش بي‌بي‌سي به فعاليت هايش تشكر كرده است.

صبا به بهانه اين ملاقات بخش‌هايي از نظريات و ديدگاه مخالف جمهوري اسلامي را در گزارش خود گنجانده است.

گزارشگر بي‌بي‌سي در اين ماموريت، بدون وقت قبلي با استقبال گرم يكي ديگر از سوژه‌هاي تبليغي‌اش روبرو شده كه او را آيت الله ليبرال ! ناميده است.

وي نوشته است: اگرچه از پيش براي اين ملاقات وقتي نگرفته بودم اما زماني كه دستيار آيت الله به او گفت كه من از بي‌بي‌سي هستم او مرا به گرمي پذيرفت.

فرد مذكور كه بي‌بي‌سي وي را يكي از پيشروترين فقهاي ايران لقب داده به صدور فتواهاي متفاوت با ديدگاه ديگر فقهاي شيعه معروف است.

***** عبدالله شهبازي بازداشت شد
..........................................

عبدالله شهبازي كه اخيرا در نوشتاري برخي اتهامات را به اشخاص حقيقي و حقوقي مختلف منتسب كرده بود، امروز با حكم دادستان شيراز، بازداشت و روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگار خبرهاي ‪ ۱۶‬ايرنا، وي كه پيش از اين با انتشار گزارشي در ولاك شخصي‌اش ، تعدادي از چهره‌هاي سياسي، مذهبي و نظامي استان فارس را به زد و بند و زمين خواري متهم كرده بود، امروز و در پي شكايت سردار عبدالعلي نجفي فرمانده سپاه حفاظت المهدي و عزيزي فرماندار شيراز دستگير و براي آزادي وي قرار وثيقه ‪ ۱۰۰‬ميليون توماني صادر شد.

پرونده عبدالله شهبازي در شعبه ‪ ۴‬دادسراي شيراز در حال بررسي است.

**** فرافكني مضحك نشريه وابسته به دولت سعودي
.....................................

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن كه به وابستگي به دولت سعودي شهرت دارد، در مقاله‌اي مضحك با عنوان ايران رهبرجنبشهاي سني ادعا كرد كه ايران رهبري جنبشهاي سني را در منطقه به عهده دارد و شبكه القاعده به ايران ملحق شده است!
در حالي كه رهبران و بيشترين عناصر افراطي اعضاي گروه‌هاي تروريستي مشابه القاعده در سراسر جهان از اتباع عربستان مي‌باشند، نويسنده اين روزنامه ادعا كرده است كه ايران فعاليتهاي افراط گرايان سني را در منطقه اداره و تامين مالي مي‌كند.

نويسنده الشرق الاوسط كه ظاهرا ديدگاهي به شدت ضد شيعي دارد، بدون كمترين اشاره‌اي به وابستگي مليتي تروريست‌هاي افراطي و منابع مالي پشتيباني كننده آنها از كشورهاي ثروتمند عربي، در عين حال اعتراف كرده است كه گروه هايي مانند القاعده به شدت ضد شيعه بوده و شيعيان را كافر مي‌دانند.

***** روزنامه سويسي: تحريم‌هاي ضد ايراني شكست خورده است
..................................

روزنامه لوتمپس چاپ سويس در مقاله‌اي ضمن اشاره به تحريم‌هاي ضد ايراني آمريكا و شوراي امنيت برضد ايران نوشت اين تحريم‌ها تاكنون محكوم به شكست بوده است.

به گزارش ايرنا، در مقاله مذكور با اشاره به راه‌هاي دور زدن تحريم‌هاي اقتصادي و مالي صورت گرفته از طرف آمريكا و همپيمانانش عليه جمهوري اسلامي ، افزوده است: مساله تحريم‌هاي مذكور تنها اثير جانبي بر اقتصاد ايران داشته است.

روزنامه مذكور براي ادعاي مطرح شده درباره شكست تحريم‌هاي ضد ايراني به رشد بالاي ‪۶‬درصدي ايران در سال ‪ ۲۰۰۶‬و افزايش سيزده و هشتدهم درصدي صادرات غير نفتي ايران اشاره داشته و نوشته است برغم اعمال اين تحريم ها واردات اين كشور نيز رشد داشته است.

**** مشت بر سندان، بررسي تحريم‌هاي جديد ضد ايراني در سناي آمريكا
...........................................

با وجود ناكارآمد ارزيابي شدن تحريم‌هاي نزديك به سه دهه گذشته آمريكا عليه مردم و دولت ايران، مجلس سناي آمريكا براي تشديد مجازات‌هاي اقتصادي عليه ايران به زودي بررسي لايحه تحريم‌هاي جديد عليه اين كشور را آغاز مي كند.

به گزارش ايرنا، يكي از مجازات‌هاي مطرح شده در اين لايحه كه قانون تحريم هاي ايران سال ‪ ۲۰۰۸‬نام دارد، ممنوع شدن هرگونه كمك دولت آمريكا به ايران براي پيوستن به سازمان تجارت جهاني (‪ )WTO‬است.

ساير تحريم‌هاي در نظر گرفته شده عليه ايران، شامل تكرار مواردي است كه طي دهه‌هاي گذشته بي‌نتيجه بوده است.

مسدود شدن دارايي‌ها و اموالي است كه در قلمروي آمريكا توسط ديپلمات‌هاي ايراني يا سازمان‌هاي وابسته به ايران از جمله بنيادهاي مستضعفان يا سازمان‌هاي اطلاعاتي ايران (!) اداره مي‌شود و مجازات كمپاني‌هاي آمريكايي كه با اطلاع قبلي و از طريق شركت‌هاي كوچك تر وابسته به خود در خارج از آمريكا تحريم‌هاي موجود عليه ايران را نقض مي‌كنند، از جمله اين تحريم‌هاي تكراري است.

اين پيش نويس دولت آمريكا را به ارائه فهرستي از كمپاني‌هايي كه بيش از ‪ ۲۰‬ميليون دلار در ايران سرمايه‌گذاري مي‌كنند و در نتيجه مشمول تحريم‌هاي آمريكا مي‌شوند، موظف مي‌كند.

موارد مطروحه در پيش نويس اين لايحه ، لازم است پس از تصويب در سنا، مورد تاييد مجلس نمايندگان قرار گيرد و به امضاي رئيس جمهور برسد. موارد مذكور حتي در صورت تصويب، براي رئيس جمهور آمريكا الزام آور نيست.

گفتنيست، برابر ارزيابي سفارت خانه‌هاي خارجي مقيم ايران، اجراي تحريم هاي ضد ايراني عملي شكست خورده و بي‌تاثير بر مردم ايران ارزيابي شده است.

**** منافقين، اميد بازماندگان صدام بر عليه ايران
.........................................

يك چهره بعثي سابق در عراق، با دفاع از گروهك تروريستي منافقين مدعي شد كه آنان برگ برنده عليه ايران هستند .

به گزارش ايرنا، درپي اعتراضات گسترده روز سه شنبه اعضاي مجلس نمايندگان عراق به حضور گروهك مناقين در عراق صالح المطلگ و ظافر العاني دوچهره منفور بعثي سابق و نمايندگاه كنوني مجلس از گروهك منافقين از گروهك منافقين دفاع كردند .

المطلگ كه برجسته‌ترين حامي گروهك منافقين در عراق است و در نشست اخير گروهك شركت كرده بود گفت كه عراق مي‌تواند از گروهك منافقين به عنوان برگه برنده در تعامل با ايران بهره ببرد.

وي كه با اعتراض‌هاي گسترده اعضاي مجلس مواجه شد افزود كه نبايد اين برگه را از دست بدهيم زيرا در آينده مي‌توانيم در مذاكرات خود با ايران از آنها، عليه ايراني‌ها بهره ببريم .

اين دونماينده كه در دوره رژيم صدام از اعضاي فعال حزب بعث بوده اند، تنها مخالفان با خروج گروهك منافقين از خاك عراق بودند و موضع آنها با اعتراض گسترده مواجه شد.

***** تشديد عمليات رواني عليه ايرانيان از طريق راه اندازي رسانه‌هاي فارسي زبان
...............................................

با توجه به اهميت نقش ايران در عرصه جهاني و تاثيري كه افكار عمومي ايرانيان بر عملكرد نهاهاي حكومتي دارد، بيگانگان اهميت خاصي براي انجام عمليات رواني بر افكار عمومي مي‌دهند.

به گزارش ايرنا در همين راستا مسوولين دولتي انگليس، مراحل پاياني راه اندازي شبكه تلويزيوني فارسي زبان بي‌بي‌سي را مديريت مي‌كنند.

ظاهرا قرار است حدود ‪ ۶۰۰‬نفر براي اين موضوع در لندن آموزش ببينند. اين شبكه اوايل شهريور ماه امسال آغاز به كار خواهد كرد و در اولين مرحله كاري خود ‪ ۸‬ساعت برنامه در طول روز خواهد داشت.

از ديگر كانال‌هاي فارسي زبان كه در حال راه اندازي است مي‌توان به يك شبكه خبري از سوي اتحاديه اروپا و كانال ام.بي.سي نام برد .

گفته مي‌شود گردانندگان يك پايگاه خبري ضد انقلاب كه با حمايت دولت هلند عليه ايران فعاليت مي‌كنند، وظيفه اداره شبكه خبري اروپايي را به عهده خواهند گرفت.

شبكه ام.بي.سي نيز كه زير مجموعه رسانه‌اي عربي است قرار است با پخش فيلم‌هاي سينمايي روز جهان با زير نويس و دوبله فارسي فرهنگ بيگانه را به جامعه ايراني تزريق نمايد.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن