تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815659621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پژوهشگران هشدار دادند: خطر ناشنوايي در مبتلايان به ديابت دو برابر افراد سالم است افسردگي، خطر ابتلا به ديابت نوع دوم را تشديد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پژوهشگران هشدار دادند: خطر ناشنوايي در مبتلايان به ديابت دو برابر افراد سالم است افسردگي، خطر ابتلا به ديابت نوع دوم را تشديد مي‌كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

نتايج يك تحقيق نشان داده است كه ابتلا به ناشنوايي در بزرگسالان مبتلا به ديابت نوع دوم تقريبا دو برابر بزرگسالان سالم است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، پژوهشگران پس از تجزيه و تحليل نتايج آزمايشات انجام شده روي نمونه‌هايي از افراد انتخاب شده به لحاظ مليتي در آمريكا به اين نتيجه دست يافتند.

در اين آزمايش توانايي شنوايي افراد برگزيده در زمينه صداهايي با فركانس پايين، متوسط و بالا در هر دو گوش اندازه گيري شد.

پس از تجزيه و تحليل‌ها ارتباط بين ديابت و از دست دادن يا كاهش قدرت شنوايي با مدرك مستدل در تمام فركانس‌ها ثابت شد كه البته اين ارتباط در سطح فركانس‌هاي بالا به نسبت قوي تر بود.

طبق اين بررسي‌ها؛ بزرگسالاني كه دچار حالت پيش ديابت بودند يعني قند خون آنها بيشتر از حد طبيعي است اما هنوز براي نشان دادن علايم ديابت كافي نيست در مقايسه با افرادي كه قند خون آنها پس از يك شبانه روز گرسنگي در حد طبيعي بود، 30 درصد بيشتر به مشكلات و ناتواني‌هاي شنوايي مبتلا شدند.

پژوهشگران اطلاعات بدست آمده از آزمايشات انجام شده بين سالهاي 1999 تا 2004 تحت برنامه پژوهشي ملي آزمايش سلامت و تغذيه را مورد ارزيابي و تحليل قرار دادند. اين برنامه پژوهشي از سوي مركز كنترل و پيشگيري امراض آمريكا صورت گرفته است.

كاترين كووي پژوهشگر انستيتو ملي ديابت و بيماريهاي گوارشي و كليوي در اين باره گفت: ‌از دست دادن شنوايي مي‌تواند يكي از مشكلات تشخيص داده نشده ديابت باشد.

پژوهشگران مي‌گويند؛ ديابت مي‌تواند با آسيب رساندن به اعصاب و رگهاي خوني در گوش داخلي به شنوايي صدمه بزند. گفتني است كه نتايج اين تحقيقات حتي با كالبد شكافي اين بيماران نيز تاييد شده است.

ديابت يك گروه از امراض است كه مشخصه آن افزايش ميزان قند خون بوده و در نتيجه نارسايي در توليد انسولين، عملكرد آن و يا هر دو مورد بروز مي‌كند.

اين بيماري كه طبق آمار جديد هم اكنون 21 ميليون نفر را تنها در آمريكا مبتلا كرده،‌ عامل مهم ابتلا به بيماريهاي قلبي، سكته و شايع‌ترين نوع نابينايي، نارسايي كليوي و حتي قطع پاها در بزرگسالان در شرايط حاد است.

همچنين عارضه پيش ديابت كه هيچ علامتي ندارد در آمريكا حدود 54 ميليون فرد بزرگسال را مبتلا كرده كه بسياري از اين افراد ظرف 10 سال آينده به ديابت نوع دوم مبتلا خواهند شد.

نتايج اين تحقيق در نشريه آنلاين «سالانه‌هاي طب داخلي» منتشر شده است. هم چنين در پژوهشي كه به تازگي نتايج آن منتشر شده متخصصان هشدار داده‌اند كه خطر ابتلا به ديابت نوع دوم در افراد افسرده به مراتب بيشتر است.

در واقع اين دو بيماري يك رابطه دو طرفه با يكديگر دارند، به اين معني كه نه تنها ديابت مي‌تواند منجر به افسردگي شود بلكه ابتلا به افسردگي نيز مي‌تواند به بروز ديابت بيانجامد.

پژوهشگران دانشكده پزشكي دانشگاه جان هاپكينز با بررسي نتايج مطالعات خود دراين باره خاطرنشان كردند: در افرادي كه علايم افسردگي را داشتند احتمال ابتلا به ديابت تا پايان مطالعات 42 درصد بيشتر بود.

آنها هم چنين دريافتند كه هرچه اين علايم افسردگي جدي تر وشديدتر باشد خطر ابتلا به ديابت نيز افزايش پيدا مي‌كند.

اين پژوهشگران به لحاظ آماري عواملي چون چاقي، فقدان تحرك بدني و سيگار كشيدن را در نظر گرفته و مشخص شد كه خطر ديابت در بيماران افسرده هنوز 34 درصد بيشتر اشت.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن