تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815429589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشريح بخشي از برنامه هاي سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: تشريح بخشي از برنامه هاي سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: با نزديك شدن به روز صنعت و معدن سرپرست سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران بخشي از برنامه هاي در دست اقدام را معرفي كرد.

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" مهندس نظام الدين برزگري گفت: با تشكيل جلسات شوراي معاونان و مديران كل ستادي و استاني جهت ساماندهي برنامه ها و رفع مشكلات استانداردسازي، اين مهم با پشتيباني همكاران در اجراي سياستهاي جديد ترسيم شده محقق خواهد شد.
وي پيشاپيش روز صنعت و معدن را به تلاشگران عرصه صنعت و معدن كشور تبريك گفت و اشاره كرد، سازمان استاندارد براي ارتقاء كيفيت توليدات، بهينه سازي فرآيندهاي توليد با تدوين، نشر و اجراي استانداردها ( با همكاري صنعتگران ) مجدانه تلاش مي كند.
سرپرست سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران توصيه كرد: يكي از ابزارها و روش هاي معماري آينده بنگاه هاي اقتصادي، واحدهاي صنعتي و معدني، استانداردسازي به معناي واقعي آن در بخش فرآيندها و محصولات مي باشد.
در اين راستا سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران به عنوان متولي استانداردسازي، در سال جاري تلاش خواهد كرد تا با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود، زمينه مناسب را براي استانداردسازي ايجاد كرده و عامل توسعه استانداردهاي كارخانه اي باشد.
براي نصب كپسول هاي CNG به كارگاههاي مجاز مراجعه كنيد
مهندس نظام الدين برزگري، سرپرست سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، با اشاره به توجه دولت در جهت كاهش مصرف سوخت، گفت: وجود منابع غني گاز در كشور به عنوان يك فرصت استثنايي براي بهره گيري از اين موهبت الهي و جلوگيري از مصرف بي رويه سوخت و كاهش واردات كه باعث خروج چندين ميليارد ارز از كشور مي شود، دانست.
وي مكلف كردن خودروسازان براي گاز سوز كردن خودروها از طرف دولت را گامي در جهت كاهش ميزان مصرف بنزين و گازوئيل دانست و تصريح كرد: طي چند سال اخير با ايجاد دبيرخانه مستقل تبصره 13 و كميسيون انرژي و حمل و نقل اين كار شدت گرفت بطوريكه در اين مدت زمان چندصد هزار خودرو گاز سوز شدند.
سرپرست سازمان استاندارد با بيان اينكه سازمان استاندارد در زمينه قطعات، كپسول و مخازن CNG 25 عنوان استاندارد تدوين كرده است، اظهار داشت: كليه كپسول ها و مخازني كه وارد كشور مي شوند علاوه بر كنترل و صدور تاييديه توسط شركت هاي بازرسي بين المللي كالا، بصورت تصادفي نيز توسط آزمايشگاههاي موجود در كشور تست مي شوند.
وي در ارتباط با بروز انفجار در معدود خودروهايي كه اخيرا اتفاق افتاد، گفت: اين موارد در دست بررسي و رسيدگي است كه در صورت احراز تخلف شركت سازنده و يا بازرسي كننده، موضوع به مراجع قضايي و جامعه اعلام خواهد شد.
برزگري ‏تاكيد كرد: مردم كشورمان با اطمينان‏كامل از قطعاتCNG و خودروهاي‏ گاز سوز استفاده كنند.
وي هشدارداد: براي نصب كپسول هاي CNG به كارگاههاي غير مجاز مراجعه نكنيد و تنها جايگاههايي كه تحت پوشش سازمان بهينه سازي مصرف سوخت، ايران خودرو و سايپا هستند مورد تاييد است.
تمديد اعتبار گواهي نامه هاي مسئولين كنترل كيفيت، منوط به تدوين استاندارد
سرپرست سازمان استاندارد با اشاره به تمديد اعتبار گواهي مسئولين كنترل كيفيت، گفت: مسئولين كنترل كيفيت به عنوان نماينده سازمان استاندارد در واحدهاي توليدي و خدماتي فعاليت دارند كه از طرف اين سازمان تاييد صلاحيت شده اند.
وي با بيان اينكه اين نيروي عظيم كارشناسي در واحد توليدي كشور با گذراندن دوره هاي آموزشي تاييد صلاحيت مي شوند، اعلام كرد: اين كارشناسان علاوه بر گذراندن دوره هاي آموزشي لازم است در سال يك استاندارد ملي و يا كارخانه اي را تدوين كنند كه در اين صورت گواهي آنها تمديد خواهد شد.
چندين قلم كالا به ليست استانداردهاي اجباري اضافه مي شود
برزگري با بيان اينكه كالاهايي كه به لحاظ ايمني، بهداشت و سلامت جامعه حائز اهميت است مشمول مقررات استاندارد اجباري قرار دارد، افزود: استانداردهاي اجباري در جلسات شوراي عالي استاندارد پيشنهاد و اعلام مي شود كه از سال 1384 تا كنون به لحاظ عدم تشكيل جلسات شوراي عالي استاندارد هيچ پيشنهادي در اين جلسات مطرح نشده اما با تشكيل كميسيون امور زيربنايي صنعت و محيط زيست اميد مي رود در سال جاري چندين قلم كالا به كالاهاي موجود كه مشمول استاندارد اجباري است اضافه شود.
**آزمايشگاههاي همكار متخلف حذف مي شوند
وي با بيان اينكه آزمايشگاههاي همكار بر اساس قانون توسط سازمان استاندارد كه تنها مرجع نظام تاييد صلاحيت ايران مي باشد، گفت: براي نظارتهاي بعدي نمونه هايي توسط سازمان استاندارد تهيه و به اين آزمايشگاهها ارسال مي شود تا كنترل عملكردي آن آزمايشگاهها كنترل شود.
سرپرست سازمان استاندارد نظارتهاي فني و كارشناسي را در مورد آزمايشگاههاي همكار كافي ندانست و اذعان داشت: درسال‏جاري تستهاي عملياتي يا تستهاي عملكردي ( PT ) در رابطه با كليه آزمايشگاههاي همكارصورت مي‏گيرد و آزمايشگاههاي‏كه مطابق با قوانين استاندارد كار نكنند پروانه آنها تعليق و ابطال مي‏شود.
همكاري متخصصين در مراكز علمي براي تدوين استاندارد
وي با بيان اينكه در امر استانداردسازي بسترهاي بسياري در سطح كشور شناسايي شده است، گفت: مقررات فني و دستورالعمل ها و روشهاي اجرايي سازمانها و وزارتخانه ها را با انعقاد تفاهم نامه في مابين به استاندارد ملي تبديل مي كنيم .
برزگري افزود: به منظور جلوگيري از اتلاف منابع و اعتبارات ملي، روشها و معيارها و همچنين مستندات استاندارد ملي را به صورت مكتوب در اختيار سازمان ها قرار خواهيم داد.
وي تاكيد كرد: نزديك به 9 هزار مسئول كنترل كيفيت در واحدهاي توليدي استاندارد هاي اجباري را كنترل و نظارت مي كنند و در نظر داريم با آموزش مسئولين كنترل كيفيت در 70 هزار واحد توليدي از اين توان بالقوه كارشناسي استفاده بهينه داشته باشيم.
سرپرست سازمان استاندارد با اشاره به وجود افراد متخصص در مراكز علمي و دانشگاهي كشور ابراز اميدواري كرد: با انعقاد تفاهم نامه با مراكز علمي كشور و وزارت علوم ، تحقيقات و فن آوري مي توانيم استانداردهاي ملي را با شرايط بومي و فرهنگي در سطح كشور گسترش دهيم./د/207 /144/120
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن