تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815304985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات ديگري از از پرونده متخلفان دستياري


واضح آرشیو وب فارسی:الف: جزئيات ديگري از از پرونده متخلفان دستياري
مدير كل حراست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفتگوي ويژه با خبرگزاري مهر زوايايي تازه از پرونده متخلفان آزمون دستياري سال 1382 را تشريح و بر فشارهاي موجود از سوي برخي نهادها براي بازگشت متخلفان به دوره دستياري اشاره كرده است.

دكتر زعيم كهن - مديركل دفتر مركزي حراست وزارت بهداشت در گفتگو با مهر ضمن يادآوري اتفاقات سال 82 در آزمون دستياري و موضوعاتي كه منجر به اخراج 21 نفر از دوره دستياري شد، گفت: وزارت بهداشت به داوطلبان و خانواده هاي آنها اين اطمينان را مي دهد كه تا زماني كه شخص وزير بهداشت در وزارت بهداشت دولت نهم حضور دارد به هيچ عنوان اجازه داده نمي شود كه افرادي كه صلاحيت علمي ندارند، وارد دوره دستياري شوند تا ضمن تضييع حق ساير داوطلبان، سلامت مردم و درمان كشور را به خطر بياندازند.

وي اضافه كرد: اين افراد متقلب علاوه بر اينكه صلاحيت علمي ندارند، داراي شاخصه هاي تقدس علم پزشكي نيستند و به هيچ عنوان اجازه داده نمي شود كه آينده پزشكي كشور دست چنين افرادي بيافتد.

وزارت بهداشت در اجراي احكام صادره در مورد متخلفان دستياري علي رغم فشارهايي كه بر اين وزارتخانه وجود دارد و در هفته هاي اخير تعدادي از مديران را مورد هجمه قرار داده است، تنها قانون را ملاك عمل قرار خواهد داد

مديركل دفتر مركزي حراست وزارت بهداشت تأكيد كرد: وزارت بهداشت در اجراي احكام صادره علي رغم فشارهايي كه بر اين وزارتخانه وجود دارد و در هفته هاي اخير تعدادي از مديران را مورد هجمه قرار داده است، تنها قانون را ملاك عمل قرار خواهد داد.

وي با يادآوري تفلبات آزمون دستياري سال 82 خاطرنشان كرد: در آن آزمون تقلب و خريد و فروش سئوالات رخ داد و افرادي كه با تقلب پذيرفته شده بودند، قرار بود در مهر سال 83 به عنوان دستيار تخصصي پزشكي مشغول به تحصيل شوند.

دكتر زعيم كهن اضافه كرد: در بررسي هاي آن زمان به كمك نرم افزاري كه هم اكنون وزارت علوم براي شناسايي متقلبان از آن استفاده مي كند، پاسخنامه هاي شبيه به هم مورد بررسي آماري قرار گرفت و در آناليز اين پاسخنامه، اين نكته مشخص شد كه اين افرادي كه تصور مي شود به طور كاملاً اتفاقي پاسخنامه هاي شبيه به هم دارند از يك صنف خاص و يا دانشگاه خاص بوده اند و برخي بررسيهاي امنيتي نيز نشان داد كه در آستانه امتحان اين افراد ارتباطات كاملاً نزديكي با هم داشتند.

وي يادآور شد: پس از بررسي اين موضوع، تعدادي از اين افراد در آن زمان توسط ضابطين قضايي دستگير مي شوند كاملاً به جزئيات اينكه چگونه به سئوالات دسترسي داشته اند و سئوالات را از دو نفر از كارمندان وزارت بهداشت به دست آورده اند، اعتراف مي كنند. شواهد كاملاً گوياي اين مطلب بود كه تقلب صورت گرفته است.

مديركل دفتر مركزي حراست وزارت بهداشت به قانون مجلس مبني بر رسيدگي به تخلفات آزمون هاي سراسري در سال 84 اشاره كرد و گفت: مجلس اين قانون را در سال 84 به تصويب رساند و اين اين موضوع مصادف شد با شروع دولت جديد و از آنجايي كه طبق قانون، قانوني كه در مجلس به تصويب مي رسد نياز به آئين نامه اجرايي دارد، موجب شد كه برخورد با متقلبان از سال 85 آغاز شود.

وي اضافه كرد: در اواخر سال 84 پرونده تعدادي از افراد متفلب كه از جمله 21 نفر از كساني كه در آزمون دستياري 82 تفلب داشتند توسط مقام قضايي به وزارت بهداشت ارجاع شد تا با توجه به قانون جديد مصوب مجلس مبني بر رسيدگي به تخلفات آزمون هاي سراسري، اين وزارتخانه با متقلبان برخورد كند. همچنين مقام قضايي به وزارت بهداشت اعلام كرد كه اگر ثابت شد كه اين افراد داراي جرائم عمومي هم هستند نيز به قوه قضائيه براي برخورد با اين افراد اعلام شود.

دكتر زعيم كهن به مهر گفت: در اين ميان قوه قضائيه با دو نفر از كارمندان وزارت بهداشت كه خريد و فروش سئوالات را انجام داده بودند برخورد كرد، البته هر چند ممكن است كه اين برخورد، برخورد مورد نظر وزارت بهداشت نباشد اما انجام تقلب قطعيت دارد و اگر قطعيت نداشت قوه قضائيه با اين دو نفر كارمند برخورد نمي كرد و پرونده ها براي ما ارجاع نمي شد.

وي در خصوص نحوه برخورد با 21 نفري كه پرونده هاي آنها از سوي مقام قضايي به وزارت بهداشت ارجاع شد، يادآور شد: پس از آغاز برخورد، پرونده هاي 21 نفر در هيئت بدوي رسيدگي كننده به تخلفات آزمونها مطرح شد و اين افراد محكوم شدند و احكام به هيئت تجديد نظر ارسال شد.

مديركل دفتر مركزي حراست وزارت بهداشت افزود: هيئت تجديد نظر در وزارت علوم مستقر بوده و دبير آن نيز رئيس سازمان سنجش است و نمايندگاني از وزارتخانه هاي بهداشت، علوم و آموزش و پرورش و همچنين دانشگاه آزاد در آن هيئت حضور دارند. جالب اين است كه تمامي پرونده هايي كه از وزارت بهداشت براي اين هيئت ارسال شد در مرجع تجديد نظر تمامي احكام عيناً مورد تأييد قرار گرفت و تمامي احكام بر ممنوعيت ادامه تحصيل تأكيد كرد.

وي با اشاره به حكم ديوان عدالت اداري كه هم اكنون براي برخي از اين متقلبان مبني بر توقف اجراي حكم منع ادامه تحصيل صادر شده است به مهر گفت: ديوان عدالت اداري در دعاوي ميان مردم و دولت و به دليل اينكه يك طرف بحث قدرت و يك طرف بحث مردم عادي است براي دفاع از حق مردم وظيفه دارد و در مورد احكام اين افراد ادله ديوان عدالت اداري اين است كه حق اين افراد ضايع شده است و اين درحالي است كه تقلب اين افراد محرز است و تا حدي كه برخي از اين افراد به وزارت بهداشت مراجعه كرده اند و ضمن اعتراف به تقلب خواستار كمك وزارتخانه براي رفع مانع براي ادامه تحصيل خود هستند.

دكتر زعيم كهن در خصوص حكم تجديد نظر و اجراي آن از سوي وزارت بهداشت تأكيد كرد: افراد متقلب آزمون دستياري سال 82 حكم هيئت تجديدنظر دريافت كرده اند و از نظر وزارت بهداشت ادامه تحصيل براي آنها غيرممكن است. در وزارت بهداشت جايگاهي با عنوان دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وجود دارد كه اين جايگاه ضمن اينكه مصوبه مجلس است، مصوبات آن نيز لازم الاجرا است.

وي افزود: در شوراي آموزش پزشكي و تخصصي اين موضوع به تصويب رسيده است كه ولو اينكه اين افراد از مراجع مختلف دستوري براي ادامه تحصيل داشته باشند، آنچه كه براي وزارت بهداشت اهميت دارد، شرط اوليه ادامه تحصيل است و آن نيز به معني كسب نمره قبولي در امتحانات ورودي دستياري است. در واقع چنانچه وزارت بهداشت براي ادامه تحصيل اين افراد ملزم شود، اين افراد بايد در امتحانات ورودي دوره دستياري شركت كنند و به شرط آنكه نمره قبولي را كسب كنند، در آن زمان ادامه تحصيل آنها قابل بحث خواهد بود.

مديركل دفتر مركزي حراست وزارت بهداشت يادآور شد: تمام افرادي كه در امتحانات دستياري قبول مي شوند، به شرط آنكه مراحل علمي را به طور صحيح طي كرده باشند، پرونده آنها در كميته گزينش استاد و دانشجو مورد بررسي قرار مي گيرد و افرادي مي توانند در دوره تخصص در پزشكي ادامه تحصيل دهند كه مورد تأييد اين كميته باشند. بعيد است كه كميته هاي گزينش استاد و دانشجو در دانشگاهها، افرادي را كه با تقلب و خريد سئوال و با زير پا گذاشتن حق ديگران و همچنين به نوعي به اشتباه در گذشته به عنوان قبولي در دانشگاهها وارد شده اند را به عنوان دستيار رشته تخصصي بپذرند.

وي اظهار داشت: داوطلبان و خانواده هاي آنها اطمينان داشته باشند كه افراد متقلب به فرض اينكه از همه سدها هم بگذرند، جامعه پزشكي حاضر به تدريس علم به اين افراد نخواهد بود.

دكتر زعيم كهن با اشاره به موضع گيري پيشكسوتان جامعه پزشكي و انجمن هاي پزشكي نسبت به موضوع تقلب در آزمون دستياري گفت: پس از مطرح شدن موضوع تقلب در آزمون دستياري سال 82 برخي از بزرگان پزشكي و پيشكسوتان معتقد بودند به اين دليل كه متقلبين صداقت، امانت و درستكاري را لازمه علم پزشكي است را زير پا گذاشته اند، بايد مدرك پزشكي عمومي آنها نيز باطل شود، كه البته وزارت بهداشت هنوز وارد اين مرحله نشده است و در صورت لزوم وزارتخانه اين پيشنهاد را هم مورد بررسي قرار مي دهد و اصل مدرك پزشكي اين افراد را باطل مي كند.

وي اضافه كرد: در اين ميان با توجه به اينكه پس از تخلفات سال 82، مجموعه داوطلبان و خانواده هاي آنها نسبت به نظام اجرايي كشور بدبين شدند و وجهه جامعه پزشكي كشور دچار آسيب و خدشه شد، صدور احكام اخراج دستياران توسط وزارت بهداشت و پيگيري مجدانه اجراي حكم مرهمي بر اين آلام بود.

مديركل دفتر مركزي حراست وزارت بهداشت گفت: با توجه به اينكه موضوع بازگشت افراد متقلب به دوره دستياري در برخي محافل مطرح شده است، وزارت بهداشت در هفته هاي اخير از سوي تشكل هاي پزشكي تحت فشار بوده است كه بايد واكنش مناسبي نسبت به اين افراد و مراجع نشان دهد.

وي با ابراز تشكر از مجموعه اقدامات قوه مقننه و كميسيونهاي آموزش و اصل 90 مجلس شوراي اسلامي و كميته تحقيق و تفحص مجلس در پيگيري برخورد با متخلفين، خاطرنشان كرد: به نمايندگان مجلس كه مجدانه پيگير اجراي اين احكام بودند قول مي دهيم كه به هر صورت جلوي حضور متخلفين را در دانشگاهها بگيريم.

دكتر زعيم كهن با يادآوري اين موضوع كه وزارت بهداشت به كارگزاران قوه قضائيه اطمينان كامل دارد، گفت: ما مطمئن هستيم كه اگر مطالب به خوبي به آنها منعكس شود به طور حتم در جهت اجراي عدالت گام برخواهند داشت چرا كه به مجموعه قوه قضائيه اطمينان كامل داريم.

وي افزود: اگر در گوشه اي از قوه قضائيه از افراد متقلب حمايت شده است، آن افرادي كه حمايت كرده اند تصورشان اين است كه در راستاي اجراي عدالت قدم برداشته اند. وزارت بهداشت معتقد است كه رايزني ها بايد بيشتر شود واطلاعات كامل تري در اختيار افراد قرار گيرد تا در آرايي كه صادر مي كنند به عدالت نزديك تر باشند.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن