تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804377044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد - احمدي‌نژاد تاسيس بانك اوپك را پيشنهاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: اقتصاد - احمدي‌نژاد تاسيس بانك اوپك را پيشنهاد كرد
اقتصاد - احمدي‌نژاد تاسيس بانك اوپك را پيشنهاد كرد

گروه اقتصاد: بيست و نهمين اجلاس شوراي وزيران صندوق اوپك در اصفهان در حالي روز گذشته آغاز به كار كرد كه كارشناسان نفت و انرژي جهان معتقدند افزايش قيمت نفت در ماه‌هاي اخير بزرگترين چالش اقتصادي جهان به شمار مي‌رود. اين اجلاس به رياست منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران آغاز به كار كرد و قرار است موضوع افزايش قيمت نفت و تاثير آن بر كشورهاي كمتر توسعه يافته مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

روز گذشته محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس به سخنراني پرداخت. او ماموريت صندوق اوپك را كمك به كشورهاي كمتر توسعه‌يافته عنوان كرد و اظهار داشت: جهت‌گيري براي كمك به نيازمندان مهم‌ترين بخش تعاليم انبياي الهي است و ما در اين اجلاس به دنبال آن هستيم كه راهكارهاي مناسبي براي فعال‌تر كردن صندوق اوپك پيدا كنيم. رئيس‌جمهور گفت: پيش از اتخاذ راهكار براي كمك به نيازمندان، شناخت از وضع كنوني اقتصاد جهاني مي‌تواند ما را در رسيدن به اين هدف كمك كند. احمدي‌نژاد افزود: بسياري از مردم اميدوار بودند با افزايش حجم و تنوع اقدامات اقتصادي مالي و پولي در سطوح دوجانبه، چندجانبه و بين‌المللي و انباشت تجربه‌هاي فراوان، نظامات كنوني اقتصادي در جهان بتواند نقش موثري در توسعه تجارت و تقويت بنيه اقتصادي كشور به ويژه كشورهاي ضعيف و سرمايه‌گذاري‌هاي مختلف در حفظ امنيت و ثبات بازار، كنترل نرخ‌ها و تورم، افزايش رفاه عمومي، رفع فقر و بيكاري و ترسيم آينده‌اي روشن براي همه شهروندان داشته باشد.
رئيس‌جمهور گفت: جاي تاسف است كه با گذشت زمان علامت‌هاي منفي بيشتر شده و زنگ‌هاي خطر به صدا در آمده است. رئيس‌جمهور با انتقاد از بي‌ثباتي بازار افزود: ارزش پول ملي در كشورهاي مختلف متاثر از عوامل گوناگون متلاطم است و امكان پيش‌بيني‌هاي واقع‌گرايانه در برنامه‌ريزي، سرمايه‌گذاري و هر نوع فعاليت اقتصادي تا حدود زياد سلب شده است. احمدي‌نژاد كاهش ارزش دلار را كه دليل اصلي افزايش قيمت نفت محسوب مي‌شود، سياست قدرت‌هاي بزرگ دانست و افزود: بدون ترديد ادامه وضع موجود ممكن نخواهد بود و اين شرايط به تحولات سريع و گسترده اجتماعي و سياسي در بسياري از نقاط و بر هم خوردن موازنات موجود جهاني منجر خواهد شد.
رئيس‌جمهور گفت: مي‌دانيد كه بخشي از كاهش ارزش دلار انعكاسي و بخشي ديگر ارادي و تعمدي است؛ امروز برنامه‌ريزان برخي قدرت‌هاي بزرگ به ناچار براي كاهش تبعات عملكرد ديروز خود و از سوي ديگر براي تحميل اراده خود بر بازار اقدام به كاهش ارزش دلار مي‌كنند.
احمدي‌نژاد افزود: آنها سال‌هاي طولاني تورم و مشكلات اقتصادي خود را از طريق تزريق دلار بدون پشتوانه به اقتصاد جهاني به ساير ملت‌ها تحميل كرده‌اند.
رئيس‌جمهور گفت: البته امروز با كاهش ظرفيت جذب اقتصاد جهاني و ورود ديگران به ميدان، اين آسيب‌ها به كانون اصلي توليد آن بازگشت كرده‌اند.
رئيس‌جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد كرد: تركيبي از ارزهاي معتبر جهاني مبناي معاملات نفتي قرار گيرد.
محمود احمدي‌نژاد با اشاره به كاهش ارزش دلار گفت: شش ماه پيش در اجلاس سران اوپك در رياض اعلام كردم قرائن و شواهد فراواني از تداوم كاهش ارزش دلار حكايت دارد و اكنون مي‌بينيم اين پديده ادامه دارد.
رئيس‌جمهور افزود: براين اساس پيشنهاد خود را براي استفاده از تركيبي از ارزهاي معتبر جهاني در معاملات نفتي تكرار مي‌كنم و يا اينكه كشورهاي عضو ارز جديدي براي مبادلات نفتي تعريف كنند.
احمدي‌نژاد كاهش روزافزون ارزش دلار را از مهم‌ترين مشكلات كنوني جهان دانست و گفت: خسارت ناشي از اين موضوع، اقتصاد جهاني به ويژه كشورهاي صادركننده انرژي را تحت تاثير قرار داده است.
رئيس‌جمهور افزود: افزايش نرخ كالاهاي اساسي مانند گندم، برنج، دانه‌هاي روغني و انواع فلزات نيز تحت تاثير اين پديده قرار دارد. رئيس‌جمهور در ادامه گفت: تفاوت درآمد توليد و صادركنندگان انرژي با برخي دولت‌هاي وارد‌كننده انرژي نگران‌كننده و ناعادلانه است. محمود احمدي‌نژاد افزود: در برخي كشورهاي وارد‌كننده حدود 70 درصد از نرخ فروش به مصرف‌كنندگان نهايي، ماليات است و اين اجحافي آشكار در حق مصرف‌كنندگان به شمار مي‌رود. رئيس‌جمهور كاهش ماليات‌ها در كشورهاي بزرگ مصرف‌كننده را راه برون‌رفت از تبعات افزايش نرخ انرژي در اين كشورها دانست. احمدي‌نژاد افزود: تهديدها و ناامني‌هاي تحميلي ناشي از خودخواهي و تصميمات دولت‌هاي زياده‌طلب به ويژه در برخي مناطق انرژي‌خيز جهان با ايجاد التهاب رواني در بازار انرژي آثار منفي فزاينده‌اي به اقتصاد جهاني تحميل كرده است.
وي بر تاسيس بورس جديد نفت تاكيد كرد و گفت: در اين شرايط با تبديل ذخاير ارزي موجود به ارزهاي معتبر و تاسيس بانك اوپك، ذخاير ارزي و منافع ملي اعضا، صيانت مي‌شود. احمدي‌نژاد تاسيس بانك اوپك را پيشنهاد رئيس‌جمهور ونزوئلا دانست و گفت: پشتيباني كامل خود را از اين پيشنهاد اعلام مي‌كنم.
وي بر تقويت صندوق اوپك براي حمايت از برخي كشورهاي ضعيف تاكيد كرد و افزود: بسياري از كشورهاي ضعيف در نوسانات قيمت‌ها، قيمت انرژي و مواد غذايي دچار خسارت‌هاي فراوان مي‌شوند كه در اين شرايط تقويت صندوق اوپك و تهيه برنامه راهبردي براي حمايت از اين كشورها امري خداپسندانه، انساني و تاثيرگذار است و جمهوري اسلامي ايران حمايت كامل خود را از اين طرح و همچنين از مديريت صندوق اعلام مي‌كند.
عملكرد غيرواقعي بازار نفت
منوچهر متكي، وزير امور خارجه و رئيس اجلاس شوراي وزيران صندوق اوپك نيز در اين اجلاس با اشاره به وضعيت نابسامان بازار نفت گفت: بحران كنوني انرژي و افزايش بي‌سابقه قيمت‌ها حاصل يك روند طبيعي مبتني بر عملكرد واقعي عوامل بازار نيست.
متكي با اعلام نگراني از فشار وارده بر مصرف‌كنندگان نهايي از وضعيت ايجاد شده در بازار نفت ابراز نارضايتي كرد و گفت:‌ توليدكنندگان عضو اوپك از وضعيت ايجاد شده در بازار نفت راضي نبوده و در افزايش قيمت انرژي نيز نقشي نداشته‌اند و به همين منظور نيز در مقاطع مختلف براي كاهش فشار بر قشر‌هاي كم‌درآمد در كشورهاي وارد‌كننده نفت سقف توليد خود را افزايش داده‌اند.
وي گفت: با احتساب تورم جهاني نمي‌توان افزايش كنوني قيمت‌ها را واقعي دانست، زيرا اين تغييرات قيمت نفت تاثير قابل توجهي بر اقتصاد كشورهاي صادر‌كننده برجاي نگذاشته است و كشورهاي عضو اوپك كه بخش مهمي از اقلام صنعتي خود را از كشور‌هاي صنعتي وارد مي‌كنند مجبورند براي واردات كالا از اين كشورها بهاي بيشتري بپردازند و همچنين به دليل فقدان زمينه‌هاي مستعد و كافي براي سرمايه‌گذاري در خاك خود، بخش اعظم درآمد نفتي خود را در كشورهاي صنعتي وارد‌كننده نفت سرمايه‌گذاري كنند.
متكي در اين اجلاس همچنين براي تحقق اهداف استراتژيك صندوق اوپك و رويارويي با چالش‌هاي اقتصادي موجود و مشاركت فعال در برنامه‌هاي توسعه‌اي جهاني اتخاذ راهكارهايي را ضروري دانست و اين راهكارها را در چند بند مطرح نمود.
سليمان هربيش با اشاره به اينكه يكي از بزرگترين اهداف ايجاد اوپك رفع فقر از ملت‌ها و كشورهاي توليد‌كننده انرژي بوده است، با اشاره به سخنراني هوگو چاوز در دومين اجلاس سران اين صندوق در سال 2000 اظهار داشت: فقر بزرگترين مشكل جهان امروز است كه در آن اجلاس موضوع آن پيرامون فقر و راه‌هاي مقابله با آن برگزار شد.
وي با تاكيد به ماموريت بيست‌ و‌ يكمين اجلاس اوپك براي نجات اين افراد در جهان تصريح كرد: دفتر صندوق بين‌المللي اوپك ماموريت اختصاص كمك به اين گروه از انسان‌ها را بر عهده دارد و از زمان تاسيس اوپك تاكنون 6/9 ميليارد دلار به بيش از 120 كشور در حال توسعه بدون در نظر گرفتن رنگ پوست، نژاد و مذهب به آنان كمك شده است.
اجلاس شوراي وزيران صندوق اوپك در خالي برگزارشد كه نوسان قيمت در بازار نفت هنوز ادامه دارد. حتي يك روز پس از اعلام خبر افزايش توليد عربستان بازار به سياست اين توليد‌كننده بزرگ نفت جهان دهن‌كجي كرد و قيمت‌ها به آستانه 140 دلار رسيد. روز گذشته در حالي كه شوراي وزيران صندوق اوپك در اصفهان در حال برگزاري بود قيمت نفت اندكي كاهش يافت. روز گذشته قيمت نفت با حدود 2 دلار كاهش به حدود 132 دلار چرخ خورد.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 510]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن