تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806855874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست اصفهان صندوق اوپك ارائه شدتحليل احمد‌ي‌نژاد از تحولات بازار جهاني نفت


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در نشست اصفهان صندوق اوپك ارائه شدتحليل احمد‌ي‌نژاد از تحولات بازار جهاني نفت
عكس: فارس، علي محمدي


در اجلاس شوراي وزيران صندوق اوپك مطرح شد:
پيشنهادهاي احمدي‌نژاد براي بهبود بازار نفت
رييس‌جمهور:كاهش ارزش دلار و افزايش قيمت انرژي دو روي يك سكه هستند
رييس‌جمهور اسلامي ايران در بيست و نهمين اجلاس شوراي وزيران صندوق اوپك در شهر اصفهان،پيشنهادهايي براي بهبود و بهينه كردن وضعيت بازار انرژي در جهان ارائه كرد.
بيست و نهمين اجلاس شوراي وزيران صندوق اوپك و يكصد و بيست و سومين جلسه هيات عامل صندوق اوپك براي توسعه بين‌الملل روز گذشته با حضور وزرا و مقامات ۱۲كشور عضو اين صندوق و با سخنراني رييس‌جمهور اسلامي ايران در محل هتل عباسي اصفهان آغاز شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، به كارگيري تركيبي متفاوت از ارزهاي معتبر به جاي دلار، كاهش ماليات در كشورهاي واردكننده انرژي، تاسيس بورس جديد نفت، تاسيس بانك اوپك و تقويت صندوق اوپك از جمله پيشنهادهايي بود كه احمدي‌نژاد در اين نشست ارائه كرد.
محمود احمدي‌نژاد در سخنان خود در اين اجلاس با تاكيد بر اهميت ماموريت صندوق اوپك در كنترل بازار انرژي در جهان و با تاكيد بر اينكه ما امروز جمع شديم كه راهكارهاي مناسب را براي فعال تر شدن صندوق اوپك طراحي كنيم، پيشنهادهاي خود را براي اين منظور ارائه كرد.
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه كاهش ارزش برابري دلار و افزايش قيمت انرژي دو روي يك سكه هستند كه از عوامل نابساماني‌هاي اخير معرفي مي‌شوند، تاكيد كرد: اصولا نظام توسعه و مكانيسم بازار بدون كنترل‌كننده قوي و تعيين‌كننده مسلط كه روابط را در جهان به صورت عادلانه تنظيم كند، فاقد اعتبار است.
احمدي‌نژاد گفت: امروز از وجود چنين كنترل‌كننده‌اي بي‌بهره هستيم؛ ضمن اينكه دخالت‌هاي سازمان يافته، هدفمند و مخرب سياسي اقتصادي در موازنات اقتصادي و بازار عامل به وجود آورنده شرايط موجود است.
وي افزود: برخي قدرت‌هاي بزرگ به ناچار براي كاهش اثرات عملكرد گذشته خود و همچنين تحميل اراده خودشان به بازار، اقدام به كاهش ارزش دلار مي‌كنند و آنها سال‌هاي طولاني تورم و مشكلات اقتصادي خود را از طريق تجويز دلار بدون پشتوانه به بازار و ملت‌ها تحميل كردند.
رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه وضع موجود در جهان حاصل انديشه و مديريت ناصالح و سازو كارهاي حاكم بر جهان است و اصلاح آن مستلزم تغيير در انديشه و مديريت و نظام‌هاي حاكم بر جهان است، اظهار كرد: در چنين شرايطي ترويج انديشه ديني، انساني و ارزش‌هاي اخلاقي حاكميت مديران صالح و عدالت گستر بيش از پيش ضرورت مي‌يابد.
احمدي‌نژاد در ادامه خاطرنشان كرد: اينك به رغم گسترش ياس در بسياري از ملت‌ها از ناكارآمدي سازوكارهاي موجود حاكم بر جهان به دليل اهميت مشكلاتي كه با آن مواجه هستيم، پيشنهاد‌هايي را ارائه مي‌كنم.
رييس‌جمهور به عنوان اولين پيشنهاد گفت: كاهش روزافزون ارزش دلار از مهم‌ترين مشكلات امروز جهان است و خسارت ناشي از اين امر اقتصاد جهاني به ويژه كشورهاي صادركننده انرژي را تحت تاثير قرار داده است و با توجه به اينكه اين پديده همچنان ادامه دارد و به ارزش ذخاير ارزي كشورهاي عضو اوپك ضربه وارد شده است؛ بنابراين پيشنهاد خود در اجلاس سران كشورهاي اوپك در عربستان مبني بر اينكه بايد تركيبي از ارزهاي معتبر را مبناي معاملات نفتي قرار داد و كشورهاي عضو، ارز جديدي را به همين منظور تعريف كنند، تكرار مي‌كنم.
رييس‌جمهور به عنوان پيشنهاد دوم گفت: تفاوت درآمد توليد و صادركنندگان انرژي با برخي دولت‌هاي واردكننده، نگران‌كننده و غيرعادلانه است و با توجه به اينكه در اين كشورها حدود ۷۰درصد از نرخ فروش به مصرف‌كنندگان نهايي ماليات تعلق مي‌گيرد اين يك اجحاف آشكار به مصرف‌كنندگان است، و من كاهش ماليات‌ها را راه برون رفت از تبعات افزايش نرخ انرژي در اين كشورها مي‌دانم.
احمدي‌نژاد به عنوان سومين پيشنهاد خود گفت: تهديدها و ناامني‌هاي تحميلي ناشي از خودخواهي‌هاي برخي دولت‌هاي زياده طلب به خصوص در بعضي از مناطق انرژي خيز جهان با ايجاد التهاب رواني در بازار انرژي آثار فزاينده‌اي بر اقتصاد جهاني تحميل كرده و همچنين هزينه لشگركشي‌هاي اين قدرت‌ها از طريق تحميل ماليات‌هاي سنگين و كاهش ارزش دلار جبران مي‌گردد كه دولت‌ها و ملت‌ها بايد جلوي چنين اقداماتي را سد كنند.
رييس‌جمهوري تاكيد كرد:ملت‌ها بايد اين دولت‌هاي زورگو را وادار كنند كه به جاي اشغالگري و جنگ به صلح و دوستي روي آورند و هزينه‌هاي نظامي گري خود را صرف كمك به مردم فقير كشورهاي خود كنند.
چهارمين پيشنهاد رييس‌جمهوري تاكيد بر تاسيس بورس جديد نفت با همكاري اعضا، تبديل ذخاير ارزي موجود به ارزهاي معتبر و تاسيس بانك اوپك براي صيانت از ذخاير ارزي و منافع ملي اعضا بود.
رييس‌جمهوري همچنين پشتيباني كامل خود را از پيشنهاد هوگوچاوز، رييس‌جمهوري ونزوئلا مبني بر تاسيس بانك اوپك اعلام كرد.
احمدي‌نژاد به عنوان پنجمين پيشنهاد گفت: تاسيس مركزي براي تبادل فن‌آوري‌هاي توليد و فرآوري نفت كه تجربيات اعضا را در اختيار يكديگر قرار دهد، مي تواند در كاهش هزينه‌هاي توليد و كاهش استيلاي ديگران بر مبناي نفت بسيار موثر باشد.
رييس‌جمهور همچنين در ششمين پيشنهاد خود با اشاره به اينكه بسياري از كشورهاي ضعيف در نوسانات قيمت انرژي دچار خسارت‌هاي فراوان مي‌شوند، تقويت صندوق اوپك و تهيه برنامه راهبردي حمايت از اين كشورها را يك امر خداپسندانه، انساني و تاثيرگذار دانست.
احمدي‌نژاد در بخش پاياني سخنراني خود با تاكيد بر اينكه راه حل نهايي مشكلات بازگشت به عدالت است، گفت: نظام‌هاي حاكم سياسي و اقتصادي بين‌المللي بايد مبتني بر عدالت، انسان‌دوستي و حفظ كرامت و حقوق انسان‌ها اصلاح شود.
وي تاكيد كرد: جهان امروز منتظر دگرگوني و اصلاح و صلح و ثبات و برادري است و همه مي‌توانيم در ساختن جهاني پر از عدالت، اخلاق و صلح نقش داشته باشيم.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، سخنان رييس‌جمهور ايران با تشويق وزيران و مقام‌هاي خارجي شركت‌كننده در اين نشست همراه بود.
صندوق اوپك به كشورهاي مستضعف وام بدهد
احمدي‌نژاد همچنين در حاشيه اين همايش، با وزير توسعه و اقتصاد ونزوئلا ديدار كرد و گفت: امروز دولت و ملت ونزوئلا به رغم همه فشارها و دشمني‌ها در مقابل امپرياليسم جهاني ايستاده‌اند.
از سوي ديگر وي در ديدار با سليمان الحربي مديرعامل صندوق اوپك، با بيان اينكه كشورهاي عضو اوپك منابع فراواني دارند كه در بانك‌هاي جهان رسوب كرده و براي ملت‌ها سودي ندارد، اظهار كرد: مي‌توان بخشي از منابع كشورهاي صادركننده نفت را در اختيار صندوق اوپك قرار داد تا به كشورهاي مستضعف وام بدهد.
وي با تاكيد بر اينكه شرايط جهان به سرعت در حال تغيير است، گفت: بايد خودمان را براي تغييرات در جهان آماده كنيم.
الحربي، مديرعامل صندوق اوپك نيز در اين ديدار با قدرداني از پيشنهادهاي مثبت و سازنده رييس‌جمهور اسلامي ايران تاكيد كرد: اين صندوق با استفاده از پيشنهادهاي رييس‌جمهور اسلامي ايران در جهت خدمت به كشورهاي مستضعف گام برمي‌دارد.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن