تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806870509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغيير مديريت جهان، راهكار احمدي نژاد براي خروج از بحران اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: تغيير مديريت جهان، راهكار احمدي نژاد براي خروج از بحران اقتصادي
بدون ترديد ادامه وضع موجود قابل دوام نخواهد بود و به تحولات سريع اجتماعي و سياسي در بسياري از نقاط و برهم خوردن مبادلات موجود جهاني منجر خواهد شد.
آفتاب: محمود احمدي نژاد رييس جمهور، در مراسم افتتاحيه بيست و نهمين اجلاس شوراي دبيران و يكصد و بيست و سومين جلسه هيات عامل صندوق اوپك براي توسعه بين المللي گفت: «وضع موجود اقتصاد جهاني حاصل انديشه و مديريت ناسالم و سازو كارهاي كنوني حاكم در جهان است و تنها راهكار حل آن تغيير مديريت جهاني است».

احمدي نژاد در جمع وزراي اقتصادي اوپك در اصفهان اعلام كرد: «ما در اينجا جمع شده‌ايم تا راهكارهاي مناسبي براي فعال‌تر نمودن صندوق اوپك پيدا كنيم. بديهي است قبل از آن شناخت و ارزيابي وضعيت كنوني اقتصادي جهاني مي تواند ما را در رسيدن به اهدافمان كمك نمايد».

به گزارش موج ، احمدي نژاد افزود: «بسياري از مردم اميدوار بودند با افزايش حجم و تنوع اقدامات اقتصادي، مالي و پولي در سطوح دو جانبه، چند جانبه و بين المللي و انباشت تجربه هاي فراوان اقدامات كنوني اقتصادي در جهان بتوانند نقش موثري در شكوفايي اقتصادي، توسعه تجارت، تقويت بنيه اقتصادي كشورها به خصوص كشورهاي ضعيف، حفظ ارزش ذخاير و سرمايه گذاري هاي مختلف، حفظ امنيت و ثبات بازار، كنترل نرخ ها و تورم و بالاخره افزايش رفاه عمومي، رفع فقر و بيكاري و ترسيم آينده‌اي روشن براي همه شهروندان داشته باشند. اما متاسفانه با گذشت زمان علامت‌هاي منفي بيشتر شده و زنگ هاي خطر به صدا درآمده است. بازار ثبات ندارد، ارزش پول ملي در كشورهاي مختلف متاثر از عوامل گوناگون متلاطم بوده و امكان پيشگيري‌هاي واقع گرايانه را در برنامه ريزي و سرمايه گذاري و هر نوع فعاليت اقتصادي تا حد زيادي سلب نموده است».

وي ادامه داد: «فاصله كشورها و طبقات فقير و غني زيادتر مي شود قيمت مواد اوليه و مواد غذايي روز افزون است، توليد اقلام مهم و ضروري رو به كاهش است، ركود اقتصادي و تورم نگران كننده است و مهمتر اينكه دولت ها و شهروندان كشورهاي مختلف نمي‌توانند آينده‌اي روشن از نظر اقتصادي و مالي براي خود ترسيم نمايد».

رييس جمهور در ادامه سخنان خود ابراز داشت: «بدون ترديد ادامه وضع موجود قابل دوام نخواهد بود و به تحولات سريع اجتماعي و سياسي در بسياري از نقاط و برهم خوردن مبادلات موجود جهاني منجر خواهد شد».

وي در ادامه درباره علل بروز، اختلالات و نابساماني‌هاي مزبور گفت: «بررسي و شناخت دقيق علل بروز اين پديده منطقي‌ترين راه براي دستيابي به راه حل هاي مناسب است. عده‌اي علت را در مسابقه بي‌فرجام براي افزايش رشد اقتصادي در بسياري از كشورها افزايش قيمت، مواد اوليه صنعتي، افزايش قيمت انرژي، استفاده از محصولات كشاورزي براي توليد سوخت، كاهش ارزش دلار و تورم جهاني، تغييرات زيست محيطي، خشكسالي ها و افزايش مصرف جهاني جستجو مي كنند. با فرض درست بودن عوامل مزبور سوال اين است كه علت ريشه‌اي همه اين عوامل در جهان چيست؟ آيا چنين شرايطي نتيجه طبيعي مدل توسعه جاري در جهان و مكانيزم بازار نيست؟ يا اينكه عوامل خارج از آن با دخالت ها و اعمال سياست‌هاي خاصي باعث اين وضعيت نگران كننده شده است؟».

دكتر احمدي نژاد افزود: «به نظرم پاسخ اين است كه هر دو عامل موثر و البته مكمل يكديگرند. اصولاً نظام توسعه و مكانيزم بازار بدون يك كنترل قوي و تعيين كننده مسلط كه روابط را به صورت عادلانه در جهان تنظيم كند، فاقد اعتبار و دوام است و امروز از وجود چنين كنترل كننده‌اي بي‌بهره هستيم و مهمتر دخالت هاي سازمان يافته، هدفمند و البته مخرب برخي قدرت هاي سياسي و اقتصادي در موازنات اقتصادي و در بازار است».

وي در ادامه گفت: «اجازه دهيد به يك مورد مهم بپردازم. مي‌دانيد كه كاهش ارزش برابري دلار و افزايش قيمت انرژي دو روي يك سكه هستند كه از عوامل نابساماني‌هاي اخير معرفي مي‌شوند. به راستي علت اين پديده چيست؟ مي‌دانيد كه بخشي از كاهش ارزش دلار انعكاسي و بخشي ديگر ارادي است. امروز برنامهِريزان برخي قدرت‌هاي بزرگ به ناچار براي كاهش تبعات عملكرد ديروز خود و از سوي ديگر براي تحويل اراده خود در بازار اقدام به كاهش ارزش دلار مي‌كنند».

احمدي نژاد در همين رابطه عنوان كرد: «سالهاي طولاني تورم و مشكلات اقتصادي برخي قدرت‌ها از طريق تزريق دلار بدون پشتوانه به اقتصاد جهاني به ساير ملت‌ها تحميل شده است، و امروز كه ظرفيت جذب اقتصاد جهاني كاهش يافته و ديگران نيز وارد اين ميدان شده‌اند، اين آسيب ها به كانون اصلي توليد آن بازگشت كرده است».

” سوال اين است كه راه چاره چيست؟ آيا با ساز و كارهاي موجود مي‌توان زياده‌خواهي بي‌پايان و اشتهاي سيري‌ناپذير آنان را كنترل كرد؟ ... “

او ادامه داد: «تامين هزينه جنگ‌ها و اشغالگري‌ها، جبران مصارف سنگين و اسراف گونه و همچنين براي پر كردن جيب سرمايه داري جهاني از ديد ملت ها به طور گسترده‌اي دلار بدون پشتوانه تزريق شده است. به نحوي كه امروز انعكاس آن در كاهش روز افزون ارزش دلار به خوبي قابل مشاهده است. پديده‌اي كه همه روابط اقتصادي جهان را در معرض فرو ريختن قرار داده است».

احمدي نژاد اثر دخالت‌ برخي كشورها در مورد انرژي را كاملا مشهود دانسته و گفت: «در حالي كه رشد مصرف كمتر از رشد توليد است، و بازار انباشته از نفت است، قيمت‌ها روند تصاعدي خود را ادامه مي‌دهند. و اين وضعيت كاملا مصنوعي و تحميلي است. بسيار روشن است كه دست‌هاي پيدا و پنهان و با اهداف سياسي و اقتصادي قيمت را به صورت كاذب كنترل مي‌كنند به راستي چرا برخي از قدرتمندان و سرمايه سالاران بين المللي چنين مي‌كنند؟ آيا هدف آنها تامين مخارج جنگ ها و اشغالگري‌هاست؟ آيا هدف آنان توجيه پذير كردن سرمايه گذاري روي منابع جديد انرژي در عمق درياهاست، در قطب شمال و يا ساير مناطق است؟ يا مسائلي ديگري در راه است؟ از يك سو به صورت مصنوعي قيمت نفت و انرژي و مايعات در مصرف آن را بالا نگه مي‌دارند و از سوي ديگر استحصال سوخت از مواد پايه كشاورزي را ترويج مي‌كنند و همين را بهانه افزايش قيمت مواد غذايي قرار مي‌دهند و بدتر از آن در برابر توسعه توليد و استفاده از انرژي پاك و ارزان هسته اي صف آرايي مي‌كنند».

احمدي نژاد در ادامه سخنراني خود در بيست و نهمين اجلاس وزاري صندوق اوپك بيان داشت: «به نام تجارت آزاد يك سوء مقرراتي نظير كاهش تعرفه واردات كشاورزي و بعضا صنعتي را به ملت ها تحميل مي‌كنند و از سوي ديگر با اعطاي يارانه ها به بخش‌هاي مزبور در كشور خود كشاورزان، صنعتگران ساير كشورها را از پا در مي‌آورند. از نظر آنان تحميل مناسبات نا عادلانه ولو اينكه منجر به فقر صدها ميليون نفر شود، كار آساني است آنان مرزهاي اخلاقي و انساني را زير پا مي‌گذارند».

رييس دولت نهم درادامه سخنان خود گفت: «حال سوال اين است كه راه چاره چيست؟ آيا با ساز و كارهاي موجود مي‌توان زياده‌خواهي بي‌پايان و اشتهاي سيري‌ناپذير آنان را كنترل كرد؟ ساز و كار سازمان ملل در حالي كه برخي از اين قدرتها براي شوراي امنيت كه

” كاملا روشن است كه وضع موجود حاصل انديشه و مديريت ناسالم و ساز و كارهاي حاكم واصلاح آن مستلزم تغيير در انديشه و مديريت و نظامات حاكم بر جهان است.... “

بالاترين نهاد تصميم گيري است، تعيين تكليف مي‌كنند، و از آن استفاده ابزاري مي‌نمايد چگونه مي‌تواند شرايط را به سامان كند؟ اصولا در حالي كه هر كشوري سياستي خاص و مبتني بر منافع خود را دنبال مي‌كند و هم زمان اراده‌هاي مختلف و انگيزه‌هاي گوناگون و بعضا شيطاني و با امكانات وسيع دست اندركار اعمال سياست‌هاي ناعادلانه در مناسبات جهاني هستند، ساز و كارهاي موجود چگونه قادر به حل مسائل هستند؟ اگر قادر به اصلاح بودند، آيا وضعيت جهان به اينجا مي‌رسيد كه آمارهاي رسمي از بيش از 1 ميليارد فقير خبردهند در حالي كه فقط سرانه جهاني توليد سالانه غلات بيش از 400 كيلوگرم به ازاي هر نفر است؟».

وي افزود: «كاملا روشن است كه وضع موجود حاصل انديشه و مديريت ناسالم و ساز و كارهاي حاكم واصلاح آن مستلزم تغيير در انديشه و مديريت و نظامات حاكم بر جهان است. در چنين شرايطي ترويج انديشه ديني و انساني و ارزش هاي اخلاقي و حاكميت مديران صالح وعدالت گستر بيش از پيش ضرورت مي‌يابد. مديريتي كه در پايه سلامت، عشق به انسانها و خدا پرستي استوار باشد. رقابت‌هاي براي قدرت و ثروت بايد به رقابت براي خدمت و دوستي تبديل شود. و ساز و كارهاي عادلانه جانشين مناسبات يك سويه و ظالمانه گردد».

احمدي‌نژاد با ارائه پيشنهاداتي براي حل مشكلات اقتصادي جهان گفت: «كاهش روز افزون ارزش دلار از مهمترين مشكلات امروز جهاني است. خسارت ناشي از اين امر اقتصاد جهاني به ويژه كشورهاي صادر كننده انرژي را تحت تاثير قرار داده است. افزايش نرخ كالاهاي اساسي نظير گندم و برنج، دانه هاي روغني و انواع فلزات تحت تاثير اين پديده‌اند. 6 ماه پيش در اجلاس سران اوپك در رياض اعلام كردم، قرائن و شواهد فراواني حكايت از تداوم كاهش ارزش دلار دارد و اينكه مي‌بينيم اين پديده همچنان ادامه دارد و در اين فاصله به ارزش ذخاير ارزي كشورهاي اوپك ضربه وارد شده است. و لذا پيشنهاد خود را تكرار مي كنيم كه بايد تركيبي از ارزهاي معتبر مبناي معاملات نفتي قرار گيرد و يا كشورهاي عضو ارز جديدي را به همين منظور تعريف كنند».

رييس جمهور اظهار داشت: «مجدداً در تاسيس بورس جديد نفت با همكاري اعضا، تبديل ذخاير ارزي موجود به ارزهاي معتبر و تاسيس بانك اوپك به ذخاير ارزي و منافع ملي اعضا را صيانت مي كند، تاكيد مي ورزم. تاسيس بانك اوپك پيشنهاد آقاي چاوز بوده كه پشتيباني كامل خود را از آن اعلام مي كنم».

احمدي نژاد در پايان گفت: «خدا پرستي، اخلاق و معنويت رمز همه موفقيت‌هاست. بشريت به آينده اميدوار است و براي زندگي در جهاني پر از عدل و با آسمان صالح خود را بايد آماده كند».
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن