تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815569793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك درصد باغهاي خراسان جنوبي با روشهاي نوين آبياري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك درصد باغهاي خراسان جنوبي با روشهاي نوين آبياري مي‌شود
مدير سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي گفت: از ‪ ۵۶‬هزار هكتار باغ در اين استان حدود ‪ ۶۰۰‬هكتار معادل يك درصد با روشهاي نوين آبياري مي‌شود.

علي‌اكبر تناكي روز سه‌شنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: انتقال آب با لوله، اجراي طرحهاي آبياري تحت فشار، قطره‌اي و باراني ازجمله روشهاي نوين در بخش كشاورزي است.

وي افزود: مديريت منابع آب بايد با تدابير علمي به سوي استفاده بهينه از آبهاي موجود سوق داده شود.

او تغيير الگوي كشت را در اين استان ضروري دانست و گفت: در كاشت چغندر قند به ازاي مصرف هر مترمكعب آب حدود ‪ ۸۰۰‬ريال نصيب كشاورز مي‌شود در حالي كه با اين ميزان مصرف آب در ذرت حدود ‪ ۱۹۶۰‬ريال نصيب كشاورز مي‌شود.

وي با بيان ضرورت تسطيح اراضي افزود: اگر تسطيح اراضي بصورت علمي و فني انجام شود ‪ ۳۰‬درصد محصولات كشاورزي در واحد سطح افزايش مي‌يابد.

او گفت: در دنيا از هر مترمكعب آب ‪ ۲۷‬كيلوگرم محصول بدست مي‌آيد در حالي كه در اين استان با همين ميزان آب حدود نيم كيلوگرم محصول برداشت مي‌شود.

وي افزود: بايد با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري نوآوري و خلاقيت را سرلوحه كار خود قرار دهيم تا به اهداف مورد نظر دست يابيم.

او گفت: حدود ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬درصد آبي كه از چاه استخراج مي‌كنيم تبخير مي‌شود كه در اين راستا نيازمند راهكارهاي علمي براي جلوگيري از تبخير هستيم.

وي افزود: خشكسالي يك پديده طبيعي است كه خسارات جبران ناپذيري به بخش كشاورزي وارد كرده است.

مدير سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي با اشاره به كاهش ‪ ۶۰‬درصدي بارندگي در اين استان گفت: ميزان بارندگي پارسال ‪ ۱۴۷‬ميليمتر بوده كه اين مقدار امسال در اين استان به ‪ ۶۲‬ميليمتر كاهش يافته است.

وي همچنين سرماي تا ‪ ۳۰‬درجه سانتيگراد زير صفر اين استان را در زمستان پارسال نسبت به سالهاي قبل بي‌سابقه دانست و افزود: اين سرما نيز خسارات فراواني به درختان انار شهرستان سرايان و فردوس وارد كرد.

او گفت: علاوه برآن امسال با گرماي بي‌سابقه‌اي روبرو هستيم كه موجب شيوع آفاتي همچون كرم خراط و ملخ مي‌شود.

وي افزود: افزون بر اين موارد، قيمت زياد نهاده‌هاي كشاورزي همانند سم و كود باعث بروز مشكلاتي براي كشاورزان شده است.

مدير سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي خريد ‪ ۵۷‬هزار راس دام سبك و توزيع يارانه علوفه در سطح استان را از مهمترين اقدامات دولت براي مقابله با خسارات خشكسالي در اين استان ذكر كرد. ك/‪۳‬
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن