تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815522018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول بهداشتي: فقط كالاهاي وارداتي با مجوز بهداشت را مصرف كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول بهداشتي: فقط كالاهاي وارداتي با مجوز بهداشت را مصرف كنيد
مدير نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد از مردم خواست فقط كالاهاي وارداتي را كه داراي مجوز وزارت بهداشت و درمان هستند مصرف كنند.

دكتر محمدطاهر بروشكي سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بايد هر واردكننده كالا و مواد غذايي ابتدا مجوز واردات را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دريافت كرده و سپس اقدام به ورود كالا كند.

وي با بيان اينكه كالاهايي كه فاقد برچسب مجوز واردات است مورد تاييد نيست، از مردم خواست تا از خريد اين كالاها خودداري كنند.

او كالاهاي غيربهداشتي داخلي و نيز خارجي را موجب به خطر افتادن سلامت مردم دانست و بدون اشاره به آمار گفت: حجم توليدات زيرزميني و غيربهداشتي ورودي از ساير استانها و نيز توليد در داخل خراسان رضوي قابل توجه است.

وي تاكيد كرد: مردم در خريد و مصرف مواد غذايي توليد داخل حتما به پروانه ساخت و مشخصات واحد توليدي دقت و توجه لازم را انجام دهند.

او ادامه داد: در عين نظارت جدي دانشگاه علوم پزشكي بر مواد غذايي، خود مردم هم مي‌توانند به عنوان ناظر بهترين كمك را به ما داده و تخلفاتي را كه مشاهده مي‌كنند گزارش دهند.

مدير نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به عملكرد اين دانشگاه در ساماندهي وضعيت واحدهاي توليد نبات و آبنبات در مشهد افزود: اقدامات خوبي جهت صدور مجوز و ارتقا وضعيت بهداشت و كيفيت توليدات اين واحدها در مشهد شده، كار بسيار موفق بوده و مي‌تواند الگويي براي ساير استانها در ساماندهي مراكز غيرمجاز باشد.

وي درصد توليدات غيربهداشتي و زيرزميني را در قياس با توليدات داراي مجوز زياد ندانست و گفت: با اين حال مقدار آنها قابل ملاحظه است و مي‌تواند سلامت بخشي از جامعه را به خطر بياندازد.

او بهترين شاخص شناسايي محصولات غيرمجاز را پروانه ساخت و مشخصات كامل واحد توليدي دانست و گفت: پروانه ساخت در واقع مجوز توليد است لذا بايد توسط خريداران مورد توجه قرار گيرد.

وي در ادامه با بيان اينكه خراسان رضوي قطب توليد صنايع غذايي و بهداشتي در كشور است افزود: طي سالهاي اخير توليدات ما در صنايع غذايي و دارويي در استان بسيار ارتقا يافته و دليل آن هم افزايش قابل ملاحظه حجم صادرات اين كالاها از خراسان رضوي است.

او گفت: پارسال ‪ ۳۰۲‬مورد گواهي بهداشت براي صادرات توليدات غذايي و بهداشتي از استان در معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مشهد صادر شده است.

وي همچنين اظهار داشت: خراسان رضوي براي نخستين بار طي سه سال گذشته طي مراسمي از واحدهاي نمونه صنايع غذايي و بهداشتي استان تقدير كرده است.

او گفت: در سال نخست اجراي اين طرح ‪ ۳۵‬نمونه، سال گذشته ‪ ۳۳‬مورد معرفي شدند و امسال هم از ‪ ۳۰‬واحد نمونه صنايع غذايي و بهداشتي استان تقدير خواهد شد.

وي شرايط و ضوابط انتخاب اين واحدهاي نمونه را "توليد خوب و كاملا بهداشتي، عملكرد مسوولان فني، سطح تكنولوژي و آزمايشگاه، بازديدهاي كارشناسان و ارزيابي موثر واحدها" عنوان كرد.

او گفت: در اين راستا سوم تير ماه آتي همايشي با هدف معرفي و تجليل نمونه‌هاي صنايع غذايي و بهداشتي با هدف ارتقا وضعيت ساير مجموعه‌ها و ايجاد رقابت ميان آنها برپا مي‌شود.ك/‪۳‬
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن