تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815427829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير انجمن ريخته‌گري در گفت‌وگو با فارس پيش‌بيني كرد: كاهش 10 درصدي توليد واحدهاي ريخته‌گري به دليل قطع برق


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير انجمن ريخته‌گري در گفت‌وگو با فارس پيش‌بيني كرد: كاهش 10 درصدي توليد واحدهاي ريخته‌گري به دليل قطع برق
خبرگزاري فارس: دبير انجمن ريخته گري گفت: خاموشي و كمبود برق، توليد واحدهاي ريخته‌گري را در تابستان امسال بين هشت تا 10 درصد كاهش خواهد داد.


عبدالحميد قديمي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با اشاره به احتمال توقف بخشي از توليد كارخانه‌هاي ريخته‌گري كشور طي 40 روز از فصل تابستان و به ويژه در مردادماه تصريح كرد: مشكل قطع برق در فصل تابستان تقريبا هرساله وجود دارد و به همين دليل وزارت نيرو از صنايع مي‌خواهد تا تعميرات خود را در اين فصل انجام دهند. اين در حالي است كه واحدهاي صنعتي در فصل زمستان نيز به دليل بحران قطعي گاز با توقف برخي از خطوط توليد خود رو به رو بودند.
قديمي با بيان اينكه قطع برق واحدهاي ريخته گري علاوه بر كاهش ميزان توليد باعث صدمه ديدن كوره‌هاي توليد نيز خواهد شد تصريح كرد: قطع يكباره برق باعث جامدشدن كوره ها مي‌شود و اين امر خسارت بزرگي را به كارخانه‌ها وارد مي‌كند و به همين دليل بهتر است در زماني كه احتمال قطع برق وجود دارد كوره ها از مدار توليد خارج شوند.
به گفته اين كارشانس صنعت ريخته‌گري، سال گذشته حدود 680 هزار تن محصولات ريخته‌گري در كشور توليد شد و پيش بيني مي شود امسال با بهره‌برداري از دو واحد جديد و باتوجه به كاهش توليد ناشي از قطع برق، اين رقم به حدود 700 هزار تن برسد.
قديمي ظرفيت توليد واحدهاي ريخته‌گري را حدود 850 هزار تن عنوان كرد و افزود: بخشي از توليد واحدها از طريق سفارش صنايع بالادستي صورت مي‌گيرد كه مدتي است كه رونق واردات قطعات خارجي نيز باعث كاهش توليد واحدهاي ريخته گري داخلي شده و سفارش كار براي قطعه سازان كم شده است.
وي با اشاره به ارزش دو ميليارد دلاري قطعات وارداتي سال گذشته گفت: روند توليد در صنعت خودروسازي بيشتر به سمت CKD كاري است كه اين موضوع به ضرر صنعت قطعه سازي است.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن