تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810156485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روندهاتوكيو هفته را خوب آغاز كرد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: روندهاتوكيو هفته را خوب آغاز كرد
گروه بين‌الملل- رونق وال‌استريت در روز جمعه، انگيزه كافي به سرمايه‌گذاران ژاپني داد تا اولين روز هفته خود را با صعود در شاخص‌ها آغاز كنند. به گزارش بي‌بي‌سي، سرمايه‌گذاران بازار سهام توكيو كه عمدتا چشم به وال‌استريت و نيز گوش به اخبار ايالات متحده دارند، در روز دوشنبه دلايل كافي براي رونق در اختيار داشتند گزارش تورم نسبتا مناسب كه عمدتا تحت تاثير افزايش قيمت غذا و انرژي بود، تقويت ارزش دلار در بازار و كاهش قيمت نفت از دلايلي بود كه در روز جمعه به شكل‌گيري جريان مثبت در وال‌استريت كمك كرد و رونق وال‌استريت خود كافي است تا چرخ‌هاي بازار سهام توكيو نيز چرخيدن را آغاز كند.
با اينكه در كنفرانس وزراي دارايي گروه هشت، به نظر نمي‌رسد وزير اقتصاد ژاپن با هنري پائولسون توانسته باشد. درباره تثبيت نرخ مبادله ارزي گفت‌وگو كرده باشد، اما تاكيد پائولسون بر علاقه ايالات متحده به دلار قوي، تاثير رواني زيادي بر بازارها گذاشته است، به ويژه آنكه يكي از دلايل افزايش قيمت نفت در بازار جهان، ارزش رو به نزول دلار است.
به نظر مي‌رسد بانك مركزي آمريكا براي مهار تورم ناگزير از افزايش نرخ بهره در اين كشور با حداقل توقف جريان كاهش نرخ بهره شود و اين خود مي‌تواند به تقويت ارزش دلار كمك كند.
شاخص سهام نيكي در روز دوشنبه، رونقي چشمگير را تجربه كرد و 381 واحد يا 72/2درصد به دست آورد و به واحد 14354 رسيد. شاخص نيكي با سود روز دوشنبه توانست بخشي از ضرر هفته خود را جبران كند. شاخص توپيكس هم 30 واحد يا 2/2درصد به دست آورد و به واحد 1402 رسيد. تنزل ارزش ين در مقابل دلار در روز دوشنبه هم از دلايل رونق توكيو بود. ين ارزان سبب سود كمپاني‌هاي صادركننده ژاپني مي‌شود.
در حالي كه در ايالات‌متحده، گزارش تورم ترس و نگراني بازار را تخفيف داد و باعث شد تا وال‌استريت به جريان عادي بازگردد، در بريتانيا، بانك مركزي كشور درباره خطر تورم هشدار داده است. بر اساس گزارش فصلي بانك مركزي بريتانيا، خانوارهاي بريتانيايي انتظار دارند كه تورم در 12ماه آينده باز هم افزايش يابد. در اين گزارش آمده است كه افزايش قيمت غذا و سوخت، آگاهي از تورم در ميان مردم را افزايش داده است.
تورم سالانه در ماه آوريل به 3درصد رسيده است كه نسبت به حدنصاب بانك مركزي كه 2درصد است، افزايش زيادي را نشان مي‌دهد. هزينه توليدكننده هم در ماه آوريل، ركورد از خود بر جاي گذاشته است. اداره آمار ملي بريتانيا اعلام كرده است كه قيمت برون‌دار صنعتي براي فروش 5/7درصد در طول سال افزايش يافته است. قيمت درون‌دار يا مواد خام 3/23درصد در طول سال افزايش نشان مي‌دهد. در اين گزارش آمده است كه افزايش تورم و نيز محدوديت اعتبار مصرف‌كننده‌ها باعث شده تا هزينه و ميزان خرج مردم تقليل يابد. در اين گزارش البته درباره سياست‌هاي پولي و مالي كه بانك مركزي احتمالا براي مهار تورم بايد اتخاذ كند، اشاره‌اي نشده است.
در بازار معاملات ارزي ارزش دلار در مقابل ارزهاي رقيب افزايش يافت. در طول هفته گذشته، درست پس از آنكه هنري پائولسون، وزير خزانه‌داري آمريكا اعلام كرد آمريكا علاقمند به دلار قوي است، ارزش دلار روندي رو به افزايش داشته است. در روز دوشنبه در نيويورك هر دلار به ازاي 27/108ين معامله شد كه نسبت به روز جمعه كه هر دلار به ازاي 06/108ين معامله شده بود، افزايش نسبتا مناسبي را نشان مي‌دهد. نرخ برابري دلار در برابر يورو به ازاي هر يورو 5398/1دلار رسيد. روز جمعه در نيويورك هر يورو به ازاي 5387/1دلار معامله شده بود. نرخ برابري يورو در برابر ين به ازاي هر يورو 75/166يورو بود. بانك مركزي اروپا اعلام كرده است كه شايد افزايش نرخ تورم باعث شود آنها نرخ بهره را افزايش دهند. اين اظهارنظر باعث تقويت ارزش يورو در اوايل هفته گذشته شد، اما پس از راي منفي ايرلندي‌ها به علت اصلاحيه قانون اساسي اتحاديه اروپا، ارزش يورو در بازارهاي جهان تنزل يافت.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن