تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804915677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهايي از حوزه‌ي سينما و تئاتر/ تغيير مكان ناجي هنر، آغاز اجراي پينوكيو و...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهايي از حوزه‌ي سينما و تئاتر/ تغيير مكان ناجي هنر، آغاز اجراي پينوكيو و...
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

نمايش فيلم‌هاي كامران شيردل در هفته فرهنگي باغ فردوس

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، مستندهاي "آينه"، "ندامتگاه"، "تهران پايتخت ايران است"، "قلعه"، "اون شب كه بارون اومد"، "پيكان" و "تنهايي اول" به‌عنوان مجموعه‌اي از فيلم‌هاي شاخص "كامران شيردل" در نخستين هفته فرهنگي "باغ فردوس" به نمايش درمي‌آيد.

نمايش مستند "بوم سيمين" اولين فيلمي است كه كامران شيردل در سال 1344 در ايران ساخته و فيلم كوتاه "آينه‌ها" اولين و تنها فيلم داستاني اوست كه در ايتاليا (مركز تجارت سينماي رم) ساخته شده و برنده ديپلم افتخار از جشنواره مدارس سينماي جهان (ژاپن 1965) است.

مستند "بوم سيمين" تاريخ ساخت ظروف نقره در ايران را بررسي مي‌كند. "تنهايي اول" مستندي است كه شيردل آن را در ابتداي دهه 80 در جزيره كيش ساخته است.

"قلعه" در سال 1345 توليد شده كه در طول فيلم مجموعه‌اي عكس‌هاي سياه و سفيد كاوه گلستان نيز به نمايش درمي‌آيد. اين فيلم برنده جايزه فدراسيون بين‌المللي نويسندگان كراكو (لهستان) شده است.

"اون شب كه بارون اومد" در سال 1346 توليد شده و برنده جايزه بزرگ سومين جشنواره فيلم تهران (جايزه بزرگ بز طلايي بالدار 1353) به عنوان بهترين فيلم كوتاه به مفهوم مطلق است."

"تهران پايتخت ايران است" توليد سال 1345 است كه حضور موفقي در جشنواره‌هاي كراكو، مسكو، لاييزيك، فلورانس، كلكته داشته است.

"ندامتگاه يا زندان زنان" توليد سال 1344 است. فيلم تصويري از زنان گرفتار آمده در پس ميله‌هاي فولادين ندامتگاه كه به سفارش سازمان زنان ايران است ساخته شده است.

بنابراين خبر مجموعه حاضر كه در هفته فرهنگي باغ فردوس به نمايش درمي‌آيد، سال گذشته در قالب برنامه بزرگداشت كامران شيردل در بزرگ‌ترين موزه سينماي اروپا – سينما تك‌ليسبون پرتغال به نمايش درآمده است.

نخستين هفته فرهنگي باغ فردوس (ويژه فيلم‌هاي كوتاه داستان و مستند) از 8 تا 14 تيرماه توسط انجمن دوستداران موزه سينما برگزار مي‌شود.

****

در هفتمين جشنواره سراسري تئاتر بانوان آثاري از "يوجين اونيل"، "فرانسواز ساگان"، "داريس هاوارد" در بخش جنبي و آثاري از "گئورك دافي"، "بهرام بيضايي"، "علي نصيريان"، "چيستا يثربي"، "حسن باستاني"، "حميدرضا نعيمي"، "ميلاد اكبرنژاد" و "عليرضا حنيفي" در بخش مسابقه به صحنه مي‌روند.

در بخش صحنه‌اي هفتمين جشنواره سراسري تئاتر بانوان هشت كارگردان زن حضور دارند.

افتتاحيه هفتمين جشنواره سراسري تئاتر بانوان 4 تيرماه در قالب جشني به مناسبت ولادت حضرت فاطمه‌ زهرا (س) در باغ موزه هنر با حضور گروه‌هاي نمايشي حاضر در جشنواره و مديران و مسوولان برپايي جشنواره هفتم برپا مي‌شود.

در هفتمين جشنواره سراسري تئاتر بانوان نمايش‌هاي "سوزماهي" نوشته "علي رضايي" به كارگرداني "باقر رمضان‌زاده" از "ميناب"، نمايش "بازيگر و زنش" نوشته علي نصيريان به كارگرداني "بهنام بختياري" و نمايش "سودابه و سياوش" نوشته "گئورك دافي" و به كارگرداني "علي برجي" در بخش مسابقه به صحنه مي‌رود.

****

اجراي نمايش "پينوكيو" در تالار هنر

اجراي نمايش "پينوكيو" به نوشته و كارگرداني عليرضا ترمان از روز گذشته 26 خرداد ماه ساعت 19 به روي صحنه رفت.

پينوكيو عروسكي است ساخته پدر ژپتو نجار، پدر ژپتو، پينوكيو را به مدرسه مي‌فرستد. او در راه مدرسه با روباه و گربه، روبه‌رو شده و گول‌ آن‌ها را مي‌خورد و تك و تنها در جنگل رها مي‌شود كه ناگهان به فرشته مهربان برخورد مي‌كند و فرشته او را دوباره راهي مدرسه مي‌كند اما اين‌بار پينوكيو به مشكلي ديگر برخورد مي‌كند كه ...........

بازيگران: بهشاد مختاري – مجيد نصيري – ناصر به‌گزين – مسعود پورجمشيد – آرزو دهقان – عليرضا ترمان.

و ديگر عوامل نمايش: صابر جعفري (موسيقي) سيد احمد قمصري (دستيار كارگردان) آزاده فرهنگيان (شاعر) هستند.

تالار هنر در ميدان هفت‌تير – مفتح جنوبي - جنب ورزشگاه شهيد شيرودي – خيابان ورزنده واقع است.

***

فردا 28 خرداد ماه جاري با حضور مهندس محمدرضا جعفري جلوه، معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مديران و مسئولان سينمايي كشور، هشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان_منطقه يك در شهر بم به فعاليت چهار روزه خود پايان مي دهد.

در اين مراسم همچنين، ناصر باكيده مدير عامل انجمن سينماي جوانان ايران، مديران و سرپرستان دفاتر انجمن سينماي جوانان ايران و مديران و مسئولين كشور، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان و مديران و مسئولان شهر بم و بيش از 200 فيلمساز، عكاس، فيلم‌نامه نويس و طراح پوستر با معرفي برگزيدگان بخش‌هاي مختلف اين جشنواره برگزار خواهد شد.

در اين جشنواره 110 ميليون ريال جايزه براي برگزيدگان بخش‌هاي مختلف پيش‌بيني شده است.

همچنين طي چهار روز برگزاري 57 عنوان فيلم، 51 قطعه عكس و 9 پوستر راه يافته به بخش مسابقه به نمايش عموم درآمد و همچنين 21 عنوان فيلم‌نامه نيز در بخش مسابقه فيلمنامه با هم به رقابت پرداختند.

شهاب الدين عادل – طهماسب صلح جو – فريدون حسن پور – عليرضا سعادت نيا و مهدي عبدالهي داوري بخش فيلم، امير علي جواديان- محمد ستاري و جواد پور صمد داوري بخش عكس، آيدين آغداشلو- سيد محمود محمودي و سيدحسن سلطاني داوري پوسترهاي جشنواره و علي اكبر قاضي نظام ، محمد جعفر يوسفيان و رامتين شهبازي داوري فيلمنامه هاي اين جشنواره را عهده دار هستند.

هشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان منطقه يك بم، با حضور استانهاي: سيستان و بلوچستان ، هرمزگان ، فارس ، مركزي ، قزوين، خراسان رضوي ، سمنان ، يزد ، خراسان جنوبي از 25 خرداد ماه جاري در شهر بم برگزار شد.

***

سي‌چهره سينمايي شاخص، تأثيرگذار و سازنده آثار فاخر سينمايي سي‌سال انقلاب اسلامي به زودي معرفي مي‌شوند.

اين چهره‌ها پس از جمع‌بندي آراء و ديدگاه‌هاي منتقدان و نويسندگان سينماي ايران و ارزيابي آن‌ها از سوي كميته ارزشيابي جشن معرفي خواهند شد.

برگزيدگان بخش "سينماي سي‌سال انقلاب اسلامي" براساس ديدگاه‌ها و سلايق و انتخاب فردي منتقدان و نويسندگان ايران صورت مي‌گيرد و شاخصه‌ها و معيارهاي تعريف‌شده‌اي موردنظر قرار ندارد.

در خبر روابط عمومي جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران عنوان كرد: تاكنون چنين اتفاقي در سينماي ايران رخ نداده است و نخستين‌بار است كه منتقدان و نويسندگان سينماي ايران سي‌چهره سينماي ايران را در عرصه‌هاي مختلف برمي‌گزينند.

لازم به ذكر است، در كنار معرفي سي‌چهره سينماي ايران در جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران از برگزيدگان جشنواره‌هاي معتبر كشور نيز، قدرداني به عمل مي‌آيد.

جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران دهم تيرماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود و در همان ايام طي روزهاي نهم و يازدهم تيرماه برنامه‌هاي پژوهشي و تحليل و نمايش فيلم پيش‌بيني شده است.

همچنين نشست تخصصي "نقد و نوشتار در سينماي ايران" نهم تيرماه در آستانه برگزاري جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در محل خانه سينما برپا مي‌شود.

اين برنامه با هدف تجزيه و تحليل و ارايه رويكردهاي پژوهشي و تخصصي پيرامون جايگاه نقد و نوشتار در سينماي ايران طراحي و برنامه‌ريزي شده است.

در اين خبر آمده است: نشست‌هاي تخصصي "نقد و نوشتار در سينماي ايران" با مديريت سعيد مستغاثي، رييس شوراي مركزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران و مدير كميته نشست‌ها و ميزگردهاي تخصصي جشن صورت مي‌گيرد.

***

مؤسسه ناجي‌هنر به محل جديدي نقل مكان مي‌كند

روابط عمومي و ارتباطات بين‌الملل مؤسسه ناجي‌هنر اعلام كرد: محل دفتر اين مركز از تاريخ اول تير ماه به‌آدرس: خيابان وليعصر ـ بالاتر از پارك ساعي ـ روبروي بيمارستان مهرگان ـ كوچه زنديه ـ پلاك 7 تغيير مي‌يابد .

اين گزارش مي‌افزايد: كليه فعاليتهاي مؤسسه ناجي‌هنر اعم از صدور مجوز فيلمبرداري و تصويربرداري و . . . در محل جديد اين مركز صورت مي‌گيرد و مخاطبين مي‌بايست كليه مكاتبات و مراجعات خود را در آدرس جديد مؤسسه ناجي‌هنر انجام دهند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن