تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814697659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي:شوراي خريد آثار هنري تشكيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي:شوراي خريد آثار هنري تشكيل مي‌شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي گفت: شوراي خريد آثار هنري تشكيل مي‌شود.
به گزارش خبرنگار موج، محمد شالويي، مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي و سرپرست موزه هنرهاي معاصر در اولين نشست خبري امروز خود در تالار وحدت، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: تشكيل شوراي خريد آثار هنري يكي از برنامه‌هايي است كه در دستور كاردفتر هنرهاي تجسمي است، ما در حوزه تجسمي براي خريد آثار هنري با مشكلات زيادي مواجه بوديم، گاهي سليقه‌هاي مختلفي براي خريد آثار دخيل بوده است به همين دليل تصميم گرفتيم تا خريد آثار هنري را به صورت ضابطه مند انجام داده و آيين نامه‌اي را براي آن ايجاد كنيم.
وي تصريح كرد: به همين دليل شوراي 5 نفره‌اي را متشكل از جمعي از هنرمندان برجسته هنرهاي تجسمي و كارشناسان اين امر تشكيل داديم تا براي خريد آثار هنري طبق ضوابط عمل كنند، اين شورا به طور هفتگي جلسات خود را برگزار كرده و از نمايشگاه‌هاي برگزار شده ديدن خواهند كرد.
وي ابراز داشت: با توجه به اينكه ما به موضوع اقتصاد هنرهاي تجسمي توجه مي كنيم، بايد شرايط لازم را براي حضور شركت هاي خصوصي فراهم كنيم اما اين شركت‌ها بايد حداقل كارهاي هنري انجام دهند تا تنها دغدغه آنها سود فروش آثار هنري در بازارها نباشد.
وي افزود: بودجه دفتر هنرهاي تجسمي در سال جاري، بودجه مناسبي است اما كافي نيست، با توجه به حجم بالاي برنامه‌هايي كه داريم تلاش مي كنيم تا بودجه بيشتري را تحصيل كنيم.
شالويي گفت: هنرمندان ما در عرصه هنرهاي تجسمي از نام آورترين هنرمندان در دوره‌هاي مختلف بعد از انقلاب،در هنگام جنگ و در دوره بازسازي و حتي امروز در صدد ترويج هنر ناب ايراني و اسلامي بوده‌اند.
وي اظهار داشت: در طول مدت كوتاهي كه مسئوليت دفتر هنرهاي تجسمي معاونت هنري را برعهده گرفته‌ام، در تلاش بودم تا بتوانم وضعيت مناسبي را براي انجام فعاليت هاي بيشتر در اين زمينه ايجاد كنيم و اگر مشكلي وجود دارد و يااز فقدان ضوابط رنج مي‌بريم آن را اصلاح كرده و ساختار نويني را در اين زمينه ايجاد كنيم.
وي تصريح كرد: ما در حوزه هنرهاي تجسمي، به حضور نخبگان اين عرصه نيازمنديم و به همين دليل تلاش كرديم تا شوراي راهبردي سياست‌ هنرهاي تجسمي را با حضور نخبگان اين حوزه تشكيل دهيم.
وي ابراز داشت: دفتر هنرهاي تجسمي برنامه‌هاي مختلفي را در دستور كار خود قرار داده است، تشكيل شوراي فني و تخصصي براي موزه هنرهاي معاصر است، با توجه به اينكه موزه داراي گنجينه عظيمي بوده و داراي گالري هاي متعددي براي برگزاري نمايش‌ها است، احتياج داريم تا يك شوراي فنيو تخصصي داشته باشيم.
وي افزود: از ديگر برنامه هاي اين دفتر، ايجاد ارتباط بيشتربا استان‌ها و فعال كردن انجمن هاي هنرهاي تجسمي در استان ها و شهرستان‌هاي مختلف است، در همين راستا تصميم گرفته شد تا 4 دوسالانه‌اي كه در سال جاري برگزار خواهد شد با توجه به آمادگي استان‌ها و شرايط مناسبي كه دارند، اين دوسالانه‌ها در استان‌هاي مختلف برگزار شود، البته اين امر بستگي به آن دارد كه آن استان پتانسيل خريد آثار هنري را دارد يا خير.
سرپرست موزه هنرهاي معاصر گفت: ايجاد همكاري مشترك با موزه سينماي ملي ايران از ديگر برنامه‌هاي دفتر است، به گونه‌اي كه بتوانيم از طريق اين ارتباط هم ما سالن سينما تك خود را فعال كنيم و هم موزه هنرهاي معاصر، بتواند غرفه‌اي از آثار تجسمي خود داشته باشد.
وي اظهار داشت: تعيين ضوابط و دستورالعمل مناسب براي ورود و خروج آثار هنري، نيز از ديگر برنامه‌هاي در دستور كار ماست، متاسفانه از برخي از كشورها آثاري وارد كشور مي شوند كه تاثير منفي در سطح كيفي آثار هنرمندان ما خواهد داشت، به همين دليل تصميم گرفتيم دستورالعملي را تصويب كرده‌ايم تا هر اثري وارد كشور نشود و از طرف ديگر براي معرفي آثار خود به ديگر كشورها تلاش كرده‌ايم، به طوري كه برخي از كشورها، اين آمادگي را پيدا كرده اند تا آثار هنري ما را به نمايش گذارند، از جمله اين كشورها مي‌توان به آلمان، فرانسه، كانادا و ... اشاره كرد.
وي تصريح كرد: از ديگر برنامه‌هاي ما در سال جاري، برگزاري جشنواره فجر با موضوع هنرهاي تجسمي است كه به موازات جشنواره تئاتر و موسيقي برگزار خواهد شد، همچنين جشنواره مقاومت در زمينه آثار تجسمي نيز برگزار خواهد شد.
وي ابراز داشت: به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، آثاري از گنجينه موزه هنرهاي معاصر به نمايش گذاشته خواهد شد.
وي در پايان افزود: براي اولين بار نمايشگاه بين‌المللي آثار تجسمي مانند نمايشگاه بين‌المللي كتاب برگزار خواهد شد، شرايط برگزاري اين جشنواره آماده شده است.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن