تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815623772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام وزارت بهداشت:‌آماده جلوگيري از ورود بيماري وبا از مرزها به كشور هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مقام وزارت بهداشت:‌آماده جلوگيري از ورود بيماري وبا از مرزها به كشور هستيم
رييس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشكي گفت:

براي جلوگيري از ورود بيماري وبا از مرزهاي كشور و كنترل اين بيماري با توجه به شروع فصل تابستان، آمادگي كامل داريم.

محمدمهدي گويا، روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: تدابير ويژه، براي كنترل بيماري وبا در مرزهاي كشور به خصوص مرزهاي غربي و استانهاي همسايه با كشور عراق از ابتداي سال جاري انديشيده شده است.

وي اظهار كرد: در اين راستا سيستم‌هاي آزمايشگاهي براي كشف سريع موارد بيماري در مرزها فعال هستند تا به موقع اين بيماري تشخيص، كنترل و درمان شود.

وي گفت: از طريق سازمان بهداشت جهاني نيز هماهنگي‌هاي لازم با مسوولين بهداشتي كشور عراق انجام گرفته و نيروهاي متخصص و آموزش ديده در مرزهاي كشور به خصوص مرزهاي غربي مستقر شده‌اند.

دكتر گويا اضافه كرد: سال گذشته بيماري وبا در كشور عراق حدود ‪ ۵۰‬هزار نفر را مبتلا كرد كه در استان كردستان نيز ‪ ۴۹‬مورد ابتلا به اين بيماري كه از كشور عراق وارد ايران مي‌شدند، شناسايي و درمان شدند.

وي يادآور شد: با اقدامات انجام شده در سال گذشته موفق شديم در ‪ ۴۰‬سال اخير براي اولين بار سال بدون بيماري وبا را در كشور پشت سر بگذاريم.

وي تصريح كرد: در حال حاضر هيچ نوع بيماري، مرزهاي كشور را تهديد نمي‌كند ولي ما همچنان به‌شدت پايانه‌هاي ورودي و خروجي را از نظر بهداشتي كنترل مي‌كنيم.

وي افزود: بيماري آنفلوانزاي فوق حاد طيور نيز در كشورهاي همسايه ايران با توجه به سپري شدن فصل بهار فروكش كرده ولي همچنان مراقبتهاي ويژه در مرزها انجام مي‌گيرد و آمادگي لازم وجود دارد.ك/‪۳‬
‪۵۸۷/۵۸۱/۷۱۲۹‬

---> ايرنا.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن