تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815343871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در شصت‌وپنجمين سال تولد عرفان‌پژوه برجسته آمريكايي برگزار شد: ضيافت شام شهردار تهران به افتخار پروفسور ويليام چيتيك


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در شصت‌وپنجمين سال تولد عرفان‌پژوه برجسته آمريكايي برگزار شد: ضيافت شام شهردار تهران به افتخار "پروفسور ويليام چيتيك"


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

مراسم ضيافت شام شهردار تهران به افتخار پروفسور ويليام چيتيك ـ مولوي شناس و عرفان پژوه برجسته آمريكايي ـ و همسرش، شب گذشته با حضور تعدادي از انديشمندان و اصحاب فرهنگ در مجموعه فرهنگي و پذيرايي شيان برگزار شد.

قاليباف: پروفسور چيتيك سفير فرهنگ و تمدن ايراني و اسلامي ما در دنياست

به گزارش سرويس «شهري» ايسنا، دكتر محمد باقر قاليباف در اين مراسم كه به مناسبت گراميداشت شصت و پنجمين سال تولد و بزرگداشت چهل سال خدمات و كوشش‌هاي پروفسور چيتيك برگزار شده بود، وي را سفير فرهنگ و تمدن ايراني و اسلامي ما در دنيا معرفي كرد و گفت: من به عنوان شهردار اين وظيفه را بر دوش دارم كه هم به فضاي مادي و هم به فضاي معنوي و روحي شهر توجه داشته باشم.

وي سپس با ابراز خوشحالي از حضور پروفسور چيتيك و همسرش در اين مراسم گفت: امشب در جمع ما بزرگان و شهرونداني هستند كه عرصه معنويت و روح و روان و دين مردم را جلوداري و پيشتازي مي‌كنند.

قاليباف ادامه داد: حتما جناب پروفسور چيتيك اين اجازه را به من مي‌دهند كه ايشان كه بخش قابل توجهي از عمر خود را در شهر تهران سپري كرده، را به عنوان شهروند تهراني معرفي كنم.

شهردار تهران افزود: پروفسور از من پرسيدند، اهل كجايي و وقتي كه به ايشان گفتم، اهل طرقبه، متوجه شدم كه ايشان حدود 30 سال پيش در طرقبه با مرحوم آشتياني مشغول تحصيل و درس بودند. از اين رو توفيقي است كه امشب در جمع اين عزيزان هستيم و اين را براي خود يك افتخار بزرگ مي‌دانيم كه افرادي چون ايشان، بتوانند فرهنگ اصيل اسلامي و ايراني را به دنيا معرفي كنند.

حداد عادل: پروفسور چيتيك با اسلام و معنويت زندگي مي‌كند

در ادامه اين مراسم دكتر حداد عادل ـ نماينده مجلس ـ نيز با قدرداني از شهردار تهران و ابراز خوشحالي از حضور در اين مراسم گفت: دكتر چيتيك در سال هاي بعد از انقلاب چندين بار به ايران سفر كرده و اين سفرها كوتاه بوده، ولي اين بار فرصتي به دوستان خود داده، تا از برخي زحماتي كه او در زمينه فرهنگ كشيده قدرداني كنند و اميدواريم اين ديدار ايشان، مقدمه سفرهاي بيشتري به ايران شود، تا دوستان ايراني با ايشان بيشتر آشنا شوند.

وي با اشاره به سابقه همكاري با پروفسور در دانشگاه صنعتي شريف گفت: بنده شخصيت، پركاري، دانش دوستي و ايمان و اعتقاد وي به اسلام را از نزديك تجربه كرده‌ام.

حداد عادل در ادامه گفت: ما از اسلام شناسان و خاورشناسان غربي، اسم زياد شنيده‌ايم، اما بدون اغراق پروفسور چيتيك از آن مستشرقان معروف و اسلام شناسان بزرگ و نام‌آور هيچ چيز كمتر ندارد، بلكه محاسن و مزايايي دارد كه وي را ممتاز مي‌كند و بر چشم بنده ايشان معتبرتر از آن‌ها است.

به گفته وي، ارتباط چيتيك با اسلام فقط ارتباط معلوماتي نيست، بلكه وي با اسلام و معنويت زندگي مي‌كند.

در ادامه اين مراسم هم ويليام چيتيك به خاطر برگزاري اين مراسم از شهردار تهران تشكركرد و در سخناني اظهار كرد: من با برگزاري اين چنين جلسات و با اين همه لطف و محبت زنده مي‌شوم.

وي در ادامه به اهميت معارف اسلامي از ديدگاه خود اشاره كرد و توضيحاتي پيرامون فعاليت‌ها و نظرات و ديدگاه‌هاي خود در اين خصوص به حاضران ارائه كرد.

قدرداني همسر پروفسور چيتيك از شهردار تهران در جملاتي كوتاه، از ديگر بخش‌هاي اين مراسم بود.

در اين مراسم كه افرادي چون علي اكبر صادقي رشاد، دكتر احمد مسجدجامعي، دكترعماد افروغ، دكتر اعواني هم در آن حضور داشتند.

دكتر غلامرضا اعواني ـ رييس موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه اسلامي ـ و همچنين علي اكبر صادقي رشاد ـ عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ـ به بيان مطالبي درباره پروفسور چيتيك پرداختند.

شايان ذكر است در پايان اين مراسم نيز هديه اي به رسم يادبود از سوي دكتر قاليباف به ويليام چيتيك و همسرش اهدا شد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن