تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815574905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اول‌ تير روزاطلاع‌رساني ديني-4درك حقيقت اديان با اطلاع‌رساني ديني امكانپذير است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اول‌ تير روزاطلاع‌رساني ديني-4درك حقيقت اديان با اطلاع‌رساني ديني امكانپذير است
معاون تبليغ و آموزشهاي كاربردي حوزه علميه قم با تأكيد بر اينكه جهت رشد و تعالي انسان تبليغ دين ضرورتي انكارناپذير است، گفت: درك حقيقت اديان براي بهره گيري مناسب نيازمند تبليغات صحيح و به روز و اطلاع رساني مناسب است .

حجت الاسلام محمد حسن نبوي معاون تبليغ و آموزشهاي كاربردي حوزه علميه قم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اينكه تبليغ و اطلاع رساني از چند بعد قابل بررسي است، اظهار داشت: زماني دنيا براي تسخير كشورها و تحكم ملتها از زور و قدرت استفاده مي كرد، اما امروز دنيا به سمتي مي رود كه معادلات فرهنگي جايگزين معادلات نظامي شده است. از اين رو كشورها براي تسخير كردن ديگري از ابزار تبليغ استفاده مي كنند تا ارزشها و هنجارهاي خود را بر ملت مقابل جا بيندازند .

حجت الاسلام نبوي با تأكيد بر اينكه انسان موجودي ويژه در عالم استثنايي است به آياتي از قرآن اشاره كرد كه مي گويد "جن و انس را مگر براي عبادت نيافريده ايم؟"

وي يادآور شد: در جهان آفرينش انسان مي تواند از جايگاه جمادات و حيوانات به مراتب بسيار بالا رشد كند كه ملائكه هم نمي توانند به آن برسند .

وي با تأكيد بر اينكه به منظور رشد و تعالي انسان نياز به تبليغ دين است، يادآور شد: پيامبران آمده اند تا جايگاه پايين تر از حيوان انسان را به بالاتر از ملك سير دهند . هر انساني به اندازه توان و تلاش خود حركت مي كند تا انسان به انسانيت خود دست يابد .

معاون تبليغ و آموزشهاي كاربردي حوزه علميه قم با اشاره به اينكه يكي از چالشهاي دنياي معاصر فريب و نيرنگ است و مشكل عمده اين است كه حقايق را آنگونه كه به مردم منتقل نمي كنند، گفت: در تبليغاتي كه از سوي رسانه ها و ابزارهاي ارتباطي صورت مي گيرد به خوبي حقيقت تبيين نمي شوند . بنابراين اديان نيز حقيقت را آنگونه كه بايد از درون دين خود آگاهي نمي يابند .

حجت الاسلام نبوي با تأكيد بر اينكه برخي از اديان تحريف شده اند و تفكرات و سلايق خود را به مسائل وحياني ضميمه مي كنند، افزود: برخي سلايق شخصي خود را بر قرآن و روايات تحميل مي كنند و اين به عنوان بزرگترين چالش است. بنابراين ما به عنوان علماي دين وظيفه داريم دين را آنگونه كه در قرآن است بشناسانيم و براي مردم تبيين كرده و حق اضافه يا كم كردن نداريم . در دنياي علماي شيعه خوشبختانه از اصل روايت متقن و اينكه از امام معصوم صادر شده استفاده مي كنند و در مرحله بعد از اجتهاد تا كمترين تحريف رخ دهد .

وي افزود: معرفت ديني هر چه قدر جايگاه قويتري داشته باشد بازتابهايي دارد كه براي دشمنان مشكل آفرين مي شود .زمان جنگ هشت سال مديريت كرديم و حقوق خود را گرفتيم . از اين رو معرفت ديني منجر به پيروزي مقابل دشمنان شد . بنابراين دشمنان سعي دارند با اشكال مختلف بنيه دين را تضعيف كنند و شك در دين مردم به وجود آورند تا حالا موفق نشدند و جامعه به همين پشتوانه معرفت ديني در مقابل دشمنان ايستادگي مي كند .
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن