تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818869180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‌ هشدار چين درباره سيل‌هاي گسترده در جنوب چين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ‌ هشدار چين درباره سيل‌هاي گسترده در جنوب چين
خبرگزاري فارس: چين نسبت به طغيان دومين رودخانه طولاني و نماد تاريخ تراژدي‌هاي اين كشور در حالي هشدار داد كه جنوب اين كشور شاهد يكي از بدترين توفان‌هاي خود در يك دهه گذشته است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز از پكن، چين كه هنوز هم با عواقب زلزله قدرتمند ماه گذشته اين كشور درگير است در جنوب اين كشور شاهد سيل‌هاي متعددي بوده كه تا‌كنون باعث كشته شدن 57 نفر شده و حدود يك ميليون و 300 هزار نفر را مجبور به ترك مناطق سكونت و رفتن به مناطق امن كرده است.
سازمان هواشناسي اين كشور همچنين هشدار داده است كه رودخانه زرد به طول 5 هزار و 500 كيلومتر در شمال اين كشور امسال در خطر طغيان و سيل قرار دارد. مقامات چيني هشدار داد‌ه‌اند كه بارش سنگين باران درروزهاي آينده باعث افزايش خطرها خسارات سيل شده و كار امدادرساني را مشكل‌تر خواهد كرد.
رودخانه زرد پس از رودخانه يانگتسه دومين رودخانه بزرگ چين است كه در گذشته نيز شاهد سيل‌هاي ويرانگري بوده است اما در دهه‌هاي اخير به علت كمبود آب آرام بوده است.
مقامات خسارات اقتصادي سيل در استان گوانگدونگ يكي از استان‌هاي جنوبي چين كه بيش‌ترين سيل‌ها را شاهد بوده است را حدود 540 ميليون دلار ارزيابي كرده‌اند كه اكثراً به بخش‌هاي كشاورزي و ماهي‌گيري وارد شده است.
سيل آخرين مورد حوادث و فجايع طبيعي است كه امسال چين را تحت تأثير قرار داده است.
در ماه ژانويه باز هم استان‌هاي جنوبي چين شاهد آب و هوايي بسيار سرد و بارش سنگين برف بودند، در 12 مي گذشته هم زلزله‌اي قدرتمند در استان سيچوان در جنوب غربي اين كشور باعث مرگ بيش از 69 هزار تن شد.
انتهاي پيام/‌
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن