تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815482896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيما نهاونديان مجرى برنامه‌هاى توپ طلايى و دورخيز:اگر جلوى دوربين نباشم مى‌ميرم


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: نيما نهاونديان مجرى برنامه‌هاى توپ طلايى و دورخيز:اگر جلوى دوربين نباشم مى‌ميرم
اجرا در تلويزيون چقدر براى شما شهرت به دنبال داشته و دارد؟

هرچه شهرت دارم، طبيعتا از اجراست. شهرت مجرى اين است كه اجراى خوبى داشته باشد و بيننده را به طرف خود و برنامه‌اش جذب كند.

مدتى بود كمتر در تلويزيون ظاهر مى‌شديد، چرا؟

من از اواخر شهريور 85 تا اسفند 85 در شبكه دو نبودم ولى در شبكه جام جم برنامه اجرا مى‌كردم، البته خرداد تا مرداد 86 به دليل مشغله‌هاى زياد پيش توليد پروژه بزرگ توپ طلايى و آغاز كار دورخيز فعاليت پشت دوربين مى‌كردم، در حال حاضر ماه‌هاست بيش از 200 دقيقه در هفته درشبكه 2 و نزديك 300 دقيقه در شبكه جام جهانى فعال هستم كه گاهى بيشتر هم مى‌شود.

اين شروع چقدر در آينده شما موثر است؟

9 سال است كه كار اجرا را دنبال مى‌كنم و تاثيرش بر آينده من اين است كه با اين كار به خيلى چيزها رسيدم و اين حرفه تمام آينده من شد.

در اجرا به قول معروف، اجرايتان براى بيننده چه رنگى دارد؟

يك عده اجرايم را آبى و يك عده قرمز مى‌بينند ولى اينها مصداق هر كسى از ظن خودشد يار من است، چون من بى‌رنگ اجرا مى‌كنم.

فكر مى‌كنيد محبوبيت شما از ديگر مجريان بيشتر باشد؟

نه، ولى بايد بيشتر شود. من تمام سعى‌ام را مى‌كنم كه اين اتفاق بيفتد و بتوانم بينندگان را جلب اجرا و برنامه‌هاى خودم كنم.

معمولا مى‌گويند: نقطه، سرخط، شما سرخط اجرا چه مى‌نويسيد؟

خدا، ايران و مردمان شريفش.

به نظر شما اجرا، بهار آشنايى‌هاست؟

من اين بهار را در برنامه دورخيز كاملا حس كردم. برنامه‌اى بسيار عالى است كه به همه چيز مى‌پردازد و خوشحالم از اينكه مجرى اين برنامه خوب هستم و شانس با من يار بود، چون در اين برنامه اشاره مستقيم داريم به حضرت ولى عصر(عج) كه اين سعادت نصيب هركسى نمى‌شود.

اگر به شما بگويند سربار اجرا هستيد چه مى‌كنيد؟

هر جورى هست نقايصم را برطرف مى‌كنم، چون اگر جلوى دوربين نباشم، مى‌ميرم. عاشق كارم هستم. از هر درى مرا بيرون كنند، از در ديگرى وارد مى‌شوم، اصلا فكر كردن به اين حرف و اين جمله برايم وحشتناك است. هيچ وقت به اين موضوع فكر نمى‌كنم.

آيا سهم مخاطب از اجرايتان را پرداخته‌ايد؟

نه با صراحت مى‌گويم كه حتى تا آخر عمرم هم نمى‌توانم بپردازم. مردم سرزمين مقدس ايران خيلى لايقند كه همه چيز داشته باشند، ولى من همه توانمندى‌ها را ندارم. مردم سرزمين ما وارث مردان بزرگى همچون شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران هستند.

فكر مى‌كنيد بتوانيد ادعا كنيد كه در اجرا مثل كوه ايستاده‌ايد و هيچ چيز شما را متلاشى نمى‌كند؟

توكل به خدا، با ياد او مى‌توانم كوه را يك تنه متلاشى كنم اگر او بخواهد. همه چيز دست اوست.

مهمترين ويژگى نيما نهاونديان به‌عنوان مجرى از نگاه خودش؟

توانايى اجرا در هر ژانرى كه فكرش را بكنيد، دارد. تفريحش مطالعه است و با استعداد ذاتى كه دارد و تنوع اطلاعاتش، هر برنامه‌اى را با هر موضوعى به بهترين وجه مى‌تواند اجرا كند. اعتماد به نفس بالايى دارد و منطقى است، البته قول مى‌دهد مغرور نباشد.

دوست داشتيد در اجرا جاى چه كسى بوديد؟

اگر بگويم هيچ‌كس، دروغ گفتم. دوست داشتم مجرى برخى برنامه‌ها بودم البته با سبك اجراهاى خودم ولى هيچ‌كدام از آنهايى كه در ذهنم مى‌پرورانم ورزشى نيستند.

يك مجرى خوب و شايسته چه ويژگى‌هايى بايد داشته باشد؟

صداى خوبى داشته باشد، چهره‌اى داشته باشد كه قابل تحمل باشد، اهل مطالعه باشد، حرف گوش‌كن باشد، به پيشرفت فكر كند، تشنه شهرت باشد، جنبه داشتن و اعتقادات قلبى هم از ديگر ويژگى‌هاى يك گوينده شايسته اجرا بايد باشد.

اجرايتان ارزش ماندگارشدن دارد؟

ماندگارى خصلت هنر است و هنر مقصد مستقيمش، دل مخاطب است. از دل مردم بپرسيد،‌البته اگر زبان دل را بگويند.

اهل دو، دوتا چهارتا هستيد؟

صد درصد. هر كارى هنجارى دارد من بايد 70 ميليون جمعيت را با سليقه‌هاى مختلف، ديدگاه‌هاى متفاوت و قدرت ودرك مختلف راضى نگه دارم. حالا فكر كنيد دو،دوتا چهارتا نكنم؟

يك طرح نو براى اجرا؟

من سريعا بايد يك مجرى اجتماعى بشوم، پس مى‌شوم. خيلى زود و هركجا كه بشود. چون اين يك خواسته قلبى است و رنگ هدف نهايى را گرفته است و من كاملا آماده‌ام.

ويژگى برنامه توپ طلايى نسبت به ديگر برنامه‌هاى ورزشى چيست؟

برنامه توپ طلايى كارى است كه شروعش خيلى شجاعت مى‌خواست. ابتدا بايد به سيداحمد كلانترى و اصغر شريف كاظمى در تهيه‌كنندگى و مديريت شبكه دو به خاطر اين برنامه زيبا تبريك بگويم. اگر آنها نبودند شايد تا سال‌ها اين كار شروع نمى‌شد. برنامه توپ طلايى اولين برنامه تشويقي، ورزشى جشنواره‌اى سيماست كه خيلى‌ها را معرفى كرد و همه فهميدند كه در فوتبال ما چه سرمايه‌هايى وجود دارند، ما به خيلى‌ها فهمانديم كه بعضى از نام‌ها خيلى بزرگتر از اصل‌شان هستند و البته خيلى‌ها هم به راحتى از كنارشان گذر مى‌شود.

مرهمى بر زخم‌هايى كه از اجرا خورده‌ايد؟

دلم خيلى پر است كه به صورت شعر مى‌‌گويم؛

نيمه شب و من تازه نفس/ ره خوابم زد و ماندم بيدار/ ريخت از پرتو لرزنده شمع سايه درخت، گلى بر ديوار/ همه گل بود ولى روح نداشت/ سايه‌اى مضطرب و لرزان بود/ چهره‌اى سرد وغم‌انگيز و سياه/ سرگردان بود/ شمع خاموش شده از تيزى باد/ چيزى از سايه بر ديوار نماند/ كس نپرسيد كجا رفت/ كه بود/ كه دمى چند در اينجا گذراند/ اين منم خسته در اين كلبه تنگ/ ولى فداى يك لبخند مردم.

هميشه به خودم مى‌گويم نيما درياى آرامى است كه ناخداى قهرمان نمى‌خواهد.

صحبت پايانى نيما نهاونديان؟

سرمايه‌دارترين پسر دنيا هستم به واسطه داشتن بهترين پدر و مادر دنيا و دو برادر به نام‌هاى رضا و سينا كه معناى واقعى برادر بزرگترند و دوستانى دارم كه برايم بوى مقدس رفاقت مى‌دهند.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن