تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815354455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صعود به جمع 10 تيم برتر آسيا


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: صعود به جمع 10 تيم برتر آسيا


فوتبال- مرتضي رضايي:‌
بالاخره با سلام و صلوات در روزي كه شرايط برابري با تيم ملي سوريه داشتيم توانستيم با شكست دادن اين تيم به مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني صعود كنيم!

شرايط سختي بود، كارمان به جايي رسيده كه از پيروزي مقابل سوريه اين همه خوشحال مي‌شويم! تيمي كه در كل تاريخ فقط يك بار سابقه شكست دادن ايران در كارنامه‌اش ديده مي‌شود. بالاخره برديم تا جاي ايران در مرحله نهايي انتخابي جام جهاني خالي نباشد. برديم تا دايي يك بار ديگر احساس غرور كند و اين بار تا منتقدين خواستند حرف بزنند كه چرا كريمي به تيم ملي دعوت نمي‌شود، پيروزي مقابل سوريه را توي سر آنها بكوبد! هرچه بود برديم. اينجا ورزشگاه عباسيون شهر دمشق است.

از 20 هزار نفري كه به ورزشگاه آمده‌اند فقط 3 هزار نفر آن ايراني هستند. اينجا دمشق است، جايي كه اگر ايران نتواند مقابل سوريه امتياز بگيرد كار به اما و اگر‌هاي زيادي كشيده مي‌شود! داور تايلندي كه در سوت خودش مي‌دمد بازي شروع مي‌شود. تركيب ايران تقريبا مشابه بازي با امارات است.

سوري‌ها كه براي شكست دادن ايران در خانه راهي زمين شده بودند بد جور روي دروازه ايران فشار مي‌آوردند. همه كساني كه بازي ايران - سوريه را ديده‌اند به اين نكته واقفند كه شاگردان دايي شانس زيادي داشتند كه در نيمه اول اين مسابقه گل نخوردند. طوري كه چند بار نزديك بود تا بازيكنان خودي به اشتباه دروازه را باز كنند! ضربه‌اي كه هادي عقيلي به تير دروازه خودي كوبيد يا توپي كه ابراهيم صادقي تقديم زياد شعبو كرد فقط با فلسفه شانس جور در مي‌آيد تا تبديل به گل نشود! سوري‌ها با انجام يك بازي هماهنگ در نيمه اول، خط دفاع ايران را بدجور آزار دادند. به‌خصوص از سمت چپ كه نقطه ضعف تيم دايي در نيمه اول به حساب مي‌آمد.

اگر قرار باشد به حملات ايران در نيمه اول اشاره كرد فقط مي‌توان به نفوذ‌هاي خوب حسين كعبي از جناح راست اشاره كرد كه البته هيچ‌كدام راهي به دروازه سوريه نداشت. اما با شروع نيمه دوم انگار ورق برگشته بود.

به ‌نظر دايي آمده بود تا ثابت كند نيمه دوم نيمه مربيان است! تغيير در چيدمان تيم و روي آوردن به آرايش 2-4-4 ورق را به نفع ايران برگرداند. بازي گرفتن از غلامرضا رضايي در سمت چپ و اجازه نفوذ به اين بازيكن شرايط خوبي را براي تيم فراهم كرد. ملي‌پوشان نگذاشتند عرق بازيكنان سوري در نيمه اول خشك شود. آنها تمام حملات سوري‌ها در نيمه اول را جبران كردند و با استفاده از شيوه تهاجمي خطرات زيادي را روي دروازه اين تيم ايجاد كردند. در دقيقه 50 شوت از راه دور مسعود شجاعي زنگ خطر را براي قرمز پوشان حريف به صدا درآورد.

ابراهيم صادقي هم بود تا همه چيز را جبران كند. او در نيمه دوم آنقدر شوت به دروازه مسعب بلهوس زد كه به اندازه كل دوران فوتبالي‌اش نزده بود! حملات ايران بر خلاف نيمه اول در نيمه دوم ادامه پيدا كرد تا سوري‌ها بيشتر از اينكه فكر حمله باشند روي اين موضوع تمركز كنند كه گل نخورند. خيلي ها مي‌گويند يك خوش شانسي در اين بازي براي ايران اتفاق افتاد، پاس ابراهيم صادقي روي اشتباه مدافع مركزي حريف به غلامرضا رضايي رسيد تا بازيكني به سوريه گل بزند كه هيچ‌كس فكرش را هم نمي‌كرد.

حتي آنهايي كه خيلي منتقد‌ هستند هنوز هم باور نمي‌كنند كه اين بازيكن به تيم ملي دعوت شده است! از دقيقه 65 كه غلامرضا ايران را يك بر صفر جلو انداخت طبيعي بود كه حملات بازيكنان سوريه شدت پيدا كند. اما ضعف اين تيم در خط حمله با بيرون آمدن زياد شعبو باعث شد تا اين تيم نتواند خطرات زيادي را روي دروازه ايران ايجاد كند. البته نبايد از دو موقعيتي كه نفس ايراني‌ها را در سينه حبس كرد گذشت.

تايم بازي به نفع ايران مي‌گذرد و حالا بهترين موقعيت براي تلف كردن وقت است! دايي همين كار را كرد تا فلش بكي به عقب آدم را ياد بازي چند سال پيش عرب‌ها بيندازد. در دقيقه 90 عليرضا نيكبخت‌واحدي به كنار زمين آمد تا با غلامرضا رضايي تعويض شود! تعويض دقيقه 92 آندرانيك تيموريان هم دليلي به جز اتلاف وقت نداشت. با اين حال شايد اگر علي دايي مي‌دانست بازيكن تازه به زمين آمده‌اش پايه‌گذار گل دوم تيم ايران مي‌شود اين تعويض را زودتر انجام مي‌داد.

حركت كنار خط آندو كه با سرعت توپ را جلو مي‌برد در محوطه 18 قدم به مجتبي جباري رسيد. جباري هم كه استاد ارسال پاس گل به بازيكنان است آقاي گل ليگ ايران را در موقعيت گلزني قرار داد تا محسن خليلي كه از كوچك‌ترين موقعيت‌ها نمي‌گذرد آب سرد را روي سر سوري‌ها خالي كند. تيم ملي اين بازي را برد تا با 9 امتياز به مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني صعود كند. تيم ملي برد تا خيلي‌ها بعد ازاين بازي راحت بخوابند. اما چيزي كه مسلم است اينكه دايي خواب به چشمانش نيامده! او جواب خيلي‌ها را با اين صعود داده است. احتمالا پس از بازي هم به اين فكر مي‌كرده كه حالا برنو متسو درباره او چه فكري مي‌كند! حداقل اين است كه متسو ديگر روي اين را ندارد كه بگويد دايي مربي نيست!

صعود 8 تيم آسيايي به دور دوم

با پايان شب پنجم رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا تكليف 8 تيم صعود‌كننده به مرحله نهايي مشخص شد و بازي‌هاي روز پاياني فقط براي معرفي 2 تيم برگزار مي‌شود.
فعلا تيم‌هاي ملي استراليا از گروه A، بحرين و ژاپن از گروه B، كره‌جنوبي و كره‌شمالي از گروه C، ازبكستان و عربستان از گروه D و ايران از گروه E صعود خود را به مرحله دوم قطعي كرده‌اند. تيم ملي امارات را هم بايد ديگر تيم صعود‌كننده به مرحله دوم مقدماتي
جام جهاني در منطقه آسيا دانست، هرچند هنوز روي كاغذ امكان حذف اين تيم وجود دارد.ديشب شاگردان برونو متسو دست به كار بزرگي زدند و در ورزشگاه الكويت تيم ملي كويت را با نتيجه 3 بر 2 مغلوب كردند تا گام بزرگي براي صعود از اين گروه برداشته باشند.

اسماعيل مطر ستاره‌ اماراتي‌ها در بازي ديشب بود. او ابتدا در دقايق 23 و 39 دو بار دروازه كويت را گشود كه اين 2 گل در دقايق 52 و 77 توسط احمد الزمي مهاجم شماره 9 كويت جبران شد، اما مطر در واپسين ثانيه‌هاي بازي و در حالي ‌كه سوبخيدين، داور سرشناس مالزيايي قصد داشت پايان بازي را اعلام كند گل سوم خودش و امارات را زد تا خيال متسو از بابت صعود راحت شود.

حالا اماراتي‌ها 8 امتيازي هستند و فقط در يك صورت از گروه پنجم صعود نمي‌كنند؛ اينكه در بازي آخر در امارات، با اختلاف 3 گل از سوريه شكست بخورند. اتفاقي كه بعيد به‌ نظر مي‌رسد.

دهمين تيم صعودكننده!

به غيراز 8 تيم صعود كرده و امارات كه در يك قدمي صعود به دور دوم مقدماتي جام جهاني قرار دارد، تيم دهم از بين عراق (قهرمان جام ملت‌هاي آسيا) و قطر معرفي خواهد شد. ديشب قطر در خانه مغلوب استراليا شد تا مكان دوم جدول گروه A را به عراق واگذار كند كه در چين به يك پيروزي با ارزش خارج از خانه رسيده بود.

هم‌اكنون در اين گروه استراليا با 10 امتياز صدرنشين است و تيم‌هاي عراق و قطر 7 امتيازي‌اند اما تفاضل گل عراق يك گل بهتر از حريف است.‌ اين 2 تيم هفته آينده در ورزشگاه الاهلي، يعني در زميني بي‌طرف بايد به مصاف هم بروند تا تكليف تيم دوم اين گروه مشخص شود. تيم برنده جواز صعود را به دست خواهد آورد اما در صورت مساوي، اين عراق است كه به همراه استراليا از اين گروه بالا مي‌آيد.

ديشب در روز پنجم مقدماتي جام جهاني 2010 در آسيا اين نتايج به دست آمد:
گروه A:
چين يك - عراق 2 / استراليا 3- قطر يك
گروه B:
تايلند صفر - ژاپن 3 / بحرين يك- عمان يك
گروه C:
كره‌شمالي 2- اردن صفر / تركمنستان يك- كره‌جنوبي 3
گروه D:
سنگاپور صفر - عربستان 2 / ازبكستان 3- لبنان صفر
گروه E:
سوريه صفر - ايران 2 / كويت 2- امارات 3

تاريخ درج: 26 خرداد 1387 ساعت 12:23 تاريخ تاييد: 26 خرداد 1387 ساعت 17:06 تاريخ به روز رساني: 26 خرداد 1387 ساعت 17:01
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن