تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815264377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درهمايش تجليل از توليدكنندگان نمونه خراسان شمالي عنوان شد: خودكفايي گندم بايد تداوم داشته باشد 83درصد محصولات كشاورزي استان از اراضي آبي برداشت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: درهمايش تجليل از توليدكنندگان نمونه خراسان شمالي عنوان شد: خودكفايي گندم بايد تداوم داشته باشد 83درصد محصولات كشاورزي استان از اراضي آبي برداشت مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - بجنورد
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار خراسان شمالي گفت: خودكفايي گندم و محصولات كشاورزي بايد تداوم داشته باشد.

به گزارش ايسنا مهندس محمدحسين جهانبخش در همايش تجليل از توليدكنندگان و بهره‌برداران نمونه بخش كشاورزي اين استان افزود: كشاورزي همواره بستر توسعه بوده و خودكفايي در محصولات كشاورزي ضامن حفظ استقلال كشور است.

وي ادامه داد: در اين ميان كشاورزان نقش اساسي دارند و بسترسازان توسعه پايدار و حماسه‌آفرينان عرصه توليد هستند و خودكفايي گندم نيز حاصل تلاش آنان است.

وي افزود: كشاورزان جهادگراني هستند كه تلاششان براي حفظ استقلال كشور مانند مجاهدت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس براي دفاع از ميهن است.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي نيز گفت: استان از مناطق پيشتاز در عرصه توليد محصولات كشاورزي است، اما هنوز تا رسيدن به حد مطلوب فاصله دارد كه تحقق اين امر تلاش مضاعف دست‌اندركاران را مي‌طلبد.

مهندس سيدهادي سيد با ذكر اين كه كشاورزي محور توسعه و استقلال كشور است، افزود: ايجاد تحول در استان در گرو توجه به زيرساخت‌هاي حوزه كشاورزي است و مسوولان بايد به اين امر توجه ويژه داشته باشند.

وي تاكيد كرد: بالندگي استان و استقلال كشور مديون تلاش كشاورزان است كه تامين‌كننده رزق جامعه هستند.

از سوي ديگر علي اسدي، مدير ترويج و نظام بهره‌برداري خراسان شمالي نيز گفت: تلاش بر اين است تا با ارايه برنامه‌هاي آموزشي، ميانگين توليد استان افزايش يابد.

وي افزود: سال گذشته، شش هزار و 300 تن گوشت مرغ، 22 هزار و 349 تن گوشت قرمز، 138 هزار و 275 تن شير، 22 هزار و 349 تن عسل و 532 تن ماهي در استان توليد شد.

اسدي ادامه داد: خراسان شمالي داراي 125 هزار و 534 هكتار اراضي زراعي آبي و 182 هزار و 333 هكتار اراضي زراعي ديم است و گندم و جو، پنبه، چغندر قند، آفتابگردان، يونجه و ذرت محصولات عمده كشاورزي استان هستند.

وي افزود: سالانه حدود 908 هزار و 102 تن انواع محصول در اراضي زراعي آبي و ديم استان توليد و 83 درصد محصولات از اراضي آبي و 17 درصد از اراضي ديم برداشت مي‌شود.

مدير ترويج و نظام بهره‌برداري خراسان شمالي همچنين سطح كشت باغات استان را 37 هزار و 70 هكتار ذكر كرد و افزود: عمده محصولات باغي استان انگور، سيب، گردو، گيلاس و آلبالو است و سالانه 169 هزار و 699 تن محصولات باغي در استان توليد مي‌شود.

همچنين امام‌جمعه بجنورد در اين همايش ضمن تاكيد بر مساله كشاورزي گفت: اسلام نسبت به مساله كشاورزي بي‌تفاوت نبوده بلكه در متن دين به صراحت به كشاورزي اهميت داده شده و همين بس كه خداوند متعال در قرآن، خود را به عنوان زارع معرفي كرده است.

آيت‌الله حبيب‌الله مهمان‌نواز با اشاره به نقش علم و دانش در كشاورزي افزود: كشاورزي آنگاه پاسخگوي نياز خواهد بود كه با بهره‌گيري از روشهاي نوين و با نوآوري و شكوفايي انجام شود.

وي گفت: خداوند زمينه‌هاي مساعد كشاورزي را در اختيار ما قرار داده و دولت و ملت بايد دست به دست هم بدهند و از اين قابليت‌ها بهره ببرند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن