تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806862303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم ايران شگفت زده شدند!!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مردم ايران شگفت زده شدند!!
خبرگزاري فارس: آقاي سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز گذشته در ديدار با متكي و سعيدي وزير امور خارجه كشورمان و دبير شوراي عالي امنيت ملي بسته گشاده دستانه‌ي! 1+5 را ارائه كرد و اين بسته رو نمايي شد.


آقاي سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز گذشته در ديدار با متكي و سعيد جليلي وزير امور خارجه كشورمان و دبير شوراي عالي امنيت ملي بسته گشاده دستانه‌ي! 1+5 را ارائه كرد و اين بسته رو نمايي شد.
از هنگام برنامه ريزي سفر سولانا به تهران و پذيرش بسته براي بررسي از سوي مقامات ايران نشان دهنده‌‌ي عزم مسئولين ارشد نظام براي ادامه گفتگوها براي رسيدن به نقطه‌اي مطلوب است.
در آن سو، اما ديدگاه‌ها و نقطه نظرات متفاوت و بيشتر عليه ايران مطرح مي‌شد.
سولانا پيش از سفر به ايران گفته بود؛ انتظار معجزه نداشته باشيد! سران اتحاديه اروپايي كه هفته گذشته در اسلووني گرد هم آمدند و در آن، بوش نيز شركت كرده بود و عنوان سفر خداحافظي لقب گرفت، در بيانيه‌اي باز هم خواستار تعليق فعاليت‌هاي غني سازي در ايران شدند و اعلام كردند كه در صورت عدم تعليق غني سازي تحريم‌هاي تازه‌اي از سوي اروپا عليه ايران اجرا خواهد شد.
رئيس جمهور آمريكا نيز كه براي همراه كردن كشورهاي اروپايي سفر دوره‌اي خود را به اروپا انجام داد، پس از پايان اجلاس سران اتحاديه اروپا در اسلووني در كنفرانس خبري ادعا كرد كه؛ چنانچه ايران به تسليحات هسته‌اي دست يابد براي صلح دنيا بي ‌نهايت خطرناك خواهد بود.
در بيانيه‌ي اجلاس سران اتحاديه اروپايي نيز به ايران هشدار داده شد كه در صورتي كه غني سازي خود را تعليق نكند، تحريم‌هاي اضافه‌اي را عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال خواهند كرد.
اين مواضع و اظهارات رسمي در هنگامي است كه هنوز بسته «گشاده دستانه‌ي!» 1+5 به ايران ارائه نشده است.
و اين روند ادامه داشت تا هنگام ورود سولانا به تهران، يعني جنگ رواني برنامه ريزي شده‌ي دقيق براي اجراي سياست‌هاي غرب عليه ايران.
ورود سولانا نيز همراه بود با جار و جنجال رسانه‌اي غرب مبني بر اين كه بسته‌ي پيشنهادي 1+5 شامل مواردي است كه ايران را متحول مي‌كند و اگر ايران اين بسته را بپذيرد از نظر اقتصادي تحولات اساسي صورت مي‌گيرد و مشكلات اقتصادي كشور رفع مي‌شود.
رسانه‌هاي غرب و تحليل گران مرتبط با آنها در اظهار نظرات خود بيان مي‌كنند كه تفاوت عمده‌ي بسته كنوني با بسته پيشين در اين است كه بسته پيشين هنگامي به ايران عرضه شد كه هنوز پرونده‌ اتمي كشور به شوراي امنيت سازمان ملل متحد نرفته بود و تحريمي‌ عليه ايران در نظر گرفته نشده بود اما ايران بسته كنوني را در شرايطي دريافت مي‌كند كه چهار قطعنامه در شوراي امنيت عليه ايران صادر شده و همچنين تحت تحريم‌ بين المللي قرار دارد. پس با اين شرايط بايد بسته پيشنهادي را بپذيرد.
با توجه به اين كه در بسته پيشنهادي جديد تغييرات تازه‌اي لحاظ نشده است و حتي تحليل گران غرب نيز مانند «مارك فيتز پاتريك» كارشناس امور خلع سلاح در مؤسسه‌ي بين المللي مطالعات استراتژيك در لندن، مي‌گويند؛ به نظر مي‌رسد مشوق‌هاي جديد، به نوعي همان بسته پيشنهادي است كه در ژوئن 2006 به ايران ارائه شده، كه دوباره بررسي و كم و زياد شده است.
در همين حال، اتحاديه اروپا در يك عقب نشيني سياسي در بيانيه‌اي خواستار بازگشت پرونده هسته‌اي ايران از شوراي امنيت به آژانس بين المللي انرژي اتمي شد و اين خواست‌ قانوني و مشروعي بود كه جمهوري اسلامي ايران طي گفتگوها و مذاكرات صورت گرفته‌ي طرفين هميشه به عنوان يك اصل مطرح مي‌كرد.
در صورت اتخاذ چنين تصميم و عملي شدن آن يعني بازگشت پرونده از شوراي امنيت به آژانس مي‌توان اميدوار بود كه پرونده‌ي هسته‌اي ايران در مسير قانوني خود قرار گيرد و آنگاه گفتگوهاي سازنده نيز ادامه پيدا كند. اما مطرح كردن بحث سخاوتمندانه و گشاده دستانه خواندن بسته پيشنهادي 1+5 نشان مي‌دهد كه آنها از عزت و اقتدار مردم ايران آگاه نيستند. اينگونه رفتارها قطعاً از سوي مردم ايران مورد پذيرش نيست. هر چند مشكلات اقتصادي موجود، مردم را در تنگنا قرار داده است اما، عزت مردم و استقلال ملي آنها كه بارها مورد تأكيد قرار گرفته اجازه نمي‌دهد كه با چند پيشنهاد دهن پر كن! كه هنوز ضمانت اجرايي آنها مشخص نشده است، جمهوري اسلامي ايران را از حق دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌اي باز دارد. غرب بايد توجه داشته باشد كه نظام جمهوري اسلامي ايران متكي بر آراء و خواست مردم است.
دولتمردان و مقامات جمهوري اسلامي ايران بر اساس خواست مردم و منافع ملي گام برمي‌دارند و وعده‌هاي آنها كه به تعبيري دّر غلتان در مقابل آب نبات است، باعث نمي‌شود كه آب از لب و لوچه‌ي مردم ايران جاري شود و فريفته‌ي وعده‌هايي شوند كه تضمين اجرايي ندارند.
هر چند سولانا روز گذشته در كنفرانس مطبوعاتي كه در محل اقامت سفير آلمان در تهران برگزار شد، گفت كه «در وضعيت برد - برد هستيم» اما آنها با پافشاري بر خط قرمز جمهوري اسلامي ايران، يعني غني سازي اورانيوم باز هم بر سياست‌هاي غير منطقي و غير قانوني خود صحه گذاشتند.
غرب چاره‌اي جز قبول ايران به عنوان كشوري كه به فناوري صلح آميز هسته‌اي دست يافته ندارند.
گشاده دستي و سختاوتمندانه بودن بسته پيشنهادي جز منت گذاشتن بر سر مردم ايران چيز ديگري نيست.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن