تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815400208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مناظره فضائلي و رمضان‌زاده -2 رمضان‌زاده: سياست پشت پرده دولت خاتمي ادامه فعاليتهاي هسته‌اي بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مناظره فضائلي و رمضان‌زاده -2 رمضان‌زاده: سياست پشت پرده دولت خاتمي ادامه فعاليتهاي هسته‌اي بود
خبرگزاري فارس: عضو حزب مشاركت گفت: ما در دولت هشتم، يك سياست علني داشتيم كه مذاكره و اعتمادسازي بود و يك سياست پشت پرده كه همان ادامه فعاليت‌ها بود.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در ادامه مناظره پيش از ظهر امروز شنبه مهدي فضائلي دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و عبدالله رمضان‌زاده عضو حزب مشاركت و سخنگوي دولت پيشين كه در فرهنگسراي رسانه برگزار شد، رمضان زاده در پاسخ به سخنان فضائلي گفت: زماني كه قيمت نفت بشكه‌اي 12 دلار و كل درآمد‌هاي كشور 14 ميليارد دلار بود، نرخ رشد توسعه كشور 7 درصد بود، اما امروز با نرخ بالاي 100 دلاري فروش نفت و درآمد بيش از 80 ميليارد دلاري مي‌بينيد كه وضعيت چگونه است.
وي با بيان اينكه دولت در آن زمان در مقابل مشكلات و فشارهاي خارجي خوب مقاومت مي‌كرد، افزود: سعي ما اين بود كه موضوع ايران به شوراي امنيت كه قاضي آن امريكاست نرود نه اينكه مثل امروز دو دستي در شوراي امنيت برويم و زيردست آمريكا باشيم.
رمضان‌زاده افزود: ما در دوران اعتمادسازي وارد باشگاه هسته‌اي شديم و با آنكه قرارداد تعليق داشتيم همه مواد مورد نياز فعاليتهاي هسته‌اي را وارد كشور مي‌كرديم. همگان مي‌دانند كه انگليس در دوران اصلاحات سازمان مجاهدين را تروريستي خواند اما امروز اين سازمان را از فهرست تروريستي خارج كرده است كه اينها از نتايج بي‌تدبيري است. ما در زمان اصلاحات تحريم نشده‌ بوديم اما امروزه حتي چشم‌پزشكان ما اجازه ورود كالاهايي از جمله ليزر چشم را ندارند.
وي با بيان اينكه آمريكا منافع خود را در برخورد شديد با ايران مي‌داند، گفت: تدبير ما اين بود كه به جايي وارد نشويم كه قاضي آن امريكا است امروز آمريكايي‌ها حتي به آلمان قول داده‌اند كه در صورت رفتار متخاصم‌تر با ايران آنها را عضو شوراي امنيت كنند.
رمضان زاده افزود: اگر حق انرژي هسته‌اي را براي بمب مي‌خواهيم كه مشخص است دنيا اين مسئله را نمي‌خواهد اما اگر براي برق مي‌خواهيم آنها مي‌پرسند شما كه نيروگاه اتمي نداريد پس سوخت را براي چه مي خواهيد؟ شما ببينيد روسها بر سر نيروگاه بوشهر چه بر سر ما آوردند. با اين سرعتي كه اكنون نيز غني‌سازي مي كنيم 25 سال طول مي‌كشد تا به خودكفايي در غني‌سازي دست يابيم. تازه آن زمان سوخت را از كجا مي‌خواهيم به دست آوريم. ذخاير ما هم كه مشخص نيست.
وي افزود: راه‌حل اين است كه به دنيا اثبات كنيم كه نيروگاه را براي برق مي‌خواهيم و آنگاه فعاليت‌هاي ديگر را آغاز كنيم.
رمضان زاده با بيان اينكه نقطه اوج براي ما كه در سند چشم‌انداز طراحي شده است تنها انرژي هسته‌اي نيست بلكه زندگي شرافتمندانه براي مردم نيز هست، اينگونه اظهار نظر كرد: آيا مي‌خواهيم به جايي برسيم كه مثل كره شمالي شويم. خروج از بحران دو راه بيشتر ندارد. يكي كاري كه خاتمي كرد و در دوم خرداد پيروز شد و ديگري پس از حادثه 11 سپتامبر بود كه در دو حالت كشور از جنگ خارجي در امان ماند. امروز راه حل اين است كه دولت احمدي‌نژاد را در خصوص انرژي هسته‌اي از دايره تصميم‌گيري‌ها كنار بگذارند و تصميم‌گيري‌ها در جاي ديگري اتخاذ شوند.
فضايلي بار ديگر سوال خود را از رمضان زاده تكرار كرد كه اگر بين رفتن به شوراي امنيت و تعليق فعاليت‌ها مجبور به انتخاب بوديد كدام راه را در پيش مي‌گرفتيد كه رمضان زاده در پاسخ گفت: ما مي‌توانستيم تا زماني كه دچار تحريم نشده بوديم و در طول زمان مذاكراتمان تكنولوژي را وارد كنيم. بايد آنقدر مذاكره مي‌كرديم و از فضاي مذاكره بهره مي‌برديم تا بتوانيم همه تكنولوژي را وارد كنيم زيرا طرف مقابل مي‌خواست كه مذاكره به بن بست برسد و وارد فاز ديگري شود. ولي ما مي‌خواستيم كه مذاكره را آنچنان ادامه دهيم تا آمريكا از دايره مذاكره خارج شود. ما يك سياست علني داشتيم كه مذاكره و اعتمادسازي بود و يك سياست پشت پرده كه ادامه فعاليت‌ها بود.
رمضان زاده در پاسخ به اين سوال كه ايا دستيابي به غني‌سازي را از جمله اهداف كشور مي‌دانيد، گفت: دستيابي به همه علوم و فنون بشري را لازم مي‌دانيم اما اولويت‌بندي و اعتماد‌سازي را نيز مهم مي‌دانيم امروز ژاپن اعتماد‌سازترين كشور دنيا است و مي‌تواند ظرف يك هفته به بمب اتمي دست يابد.
فضايلي نيز در پاسخ به رمضان زاده گفت: امريكايي‌ها زماني به ما اعتماد مي‌كنند كه ما از انقلاب خود دست برداريم. وقتي آمريكايي‌ها از اصلاح طلبان حمايت مي‌كنند يعني اينكه از طريق مخملين و بدون جنگ هم به اهداف خود مي رسند. امروزه شرايط كشور به هيچ وجه بحراني نيست و بسته‌اي كه سولانا به ايران آورده است بسيار پربارتر از بسته‌هاي پيشين است. با توجه به برخي گزارشها در اين بسته اروپايي‌ها داشتن 3 هزار سانتريفيوژ را در كشور پذيرفته‌اند.
فضايلي در ادامه اظهار داشت: تحقير‌هايي كه در زمان دولت اصلاحات و در اين مذاكرات نسبت به كشور شد بي‌نظير است. حتي در يكي از جلسات برگه‌هاي مذاكره را به سمت طرف ايراني پرت مي‌كردند. اكنون نيز هيچ اجماع بين‌المللي برعليه ما وجود ندارد. كشورهاي غيرمتعهد نيز از ما پشتيباني مي كنند.
وي افزود: اجماع چند كشور انحصار‌طلب كه از ابتدا نيز با يكديگر بودند اجماع جهاني نيست. حتي روز گذشته پارلمان اتحاديه اروپا از شوراي امنيت سازمان ملل خواست كه پرونده ايران را به آژانش عودت دهند. امروزه همگان تصريح مي‌كنند كه سياست‌هاي احمدي نژاد موفق‌تر از خاتمي بوده است.
رمضان زاده نيز در پاسخ به اظهارات فضايلي گفت: نمي دانم اين مسئله تحقير از كجا آمده است؟ اما اين مسئله بدتر از آن نيست كه گدايي حمايت از خارجي‌ها كنيم آن هم حمايت لندن را. خود آقاي محمد‌جواد لاريجاني مي‌گويد كاش به شوراي امنيت نمي‌رفتيم يا مقاله آقاي توكلي را. بنابراين خود دوستان نيز قبول دارند كه اقداماتشان باعث زحمت شده است.
وي افزود: شما از همه كارشناسان بپرسيد كه اين 1300 سانتريفيوژر كي وارد ايران شده است؟ يا اساسا فعال كردن اين 1300 دستگاه چه دردي از ما را دوا مي‌كند. ما از خدا مي‌خواهيم كه معجزه‌اي شود و پرونده از شوراي امنيت خارج شود زيرا در اين پرونده‌ها قيد شده است كه ايران مخل امنيت جهاني است.
سخنگوي دولت سيد‌محمد خاتمي گفت: ما كاري كرديم كه اروپاييها سياستي مستقل از آمريكايي‌ها داشته باشند. اما امروز كار به جايي رسيده است كه سياست هر دو يكسان شده است. آقاي فضايلي! شما مي‌دانيد كه بسته سولانا هيچ چيزي ندارد. در اين بسته آمده است كه تعليق كنيد و بياييد مذاكره كنيد يعني همان كاري كه ما الان داريم انجام مي‌دهيم.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت افزود: به عنوان فعال سياسي بايد سعي‌مان بر اين نكته باشد كه حداكثر منافع را با حداقل هزينه‌ها كسب كنيم. ما معتقديم كه اگر مردم در جريان آنچه امروز بر كشور مي‌گذرد قرار گيرند حتما جلوي اين سياست‌ها را خواهند گرفت.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در ادامه با بيان اينكه تاكنون از صدور قطعنامه هرگز استقبال و دفاع نكرده‌ايم، افزود: بايد براي دستيابي به انرژي هسته‌اي هزينه‌هاي آنرا نيز بپردازيم. شما كل فعاليت‌هاي كشور را به مدت 5/2 سال متوقف كرده بوديد حتي صداي همه دانشمندان ما نيز بلند شده بود. آيا اين هزينه نيست؟ امروز بخشي از هزينه‌اي كه پرداخت كرديم براي استقلال كشور است و نشان داديم كه حاضريم براي استقلال سياسي كشور ايستادگي كنيم.
فضايلي در پايان اظهار داشت: اصلاح‌طلبان كاري به معيشت مردم نداشتند و تنها خط توليد روزنامه به راه انداختند 8 سال فرصت را از كشور گرفتند و به تعبير آقاي هاشمي كه مي گفتند هر صبح كه بيدار مي‌شوي يك بمب توسط روزنامه‌اي منفجر مي‌شد. وضعيت امروزي اقتصاد و معيشت خوشايند هيچ كس نيست اما محصول مجموعه‌اي از شرايطي است كه بايد آنها را در نظر گرفت. اكنون با توجه به تورم جهاني، ارزش دلار و غيره قيمت واقعي نفت 40 دلار است.
انتهاي پيام/
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن