تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815491301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استان تهران بار انداز كودكان خياباني سراسر كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: استان تهران بار انداز كودكان خياباني سراسر كشور است
مدير كل امور اجتماعي و شوراهاي استانداري تهران با بيان اين كه متأسفانه در برخي مواقع مسير ساماندهي كودكان خياباني به غلط طي شده است، بر اجراي دقيق آيين نامه ساماندهي كودكان خياباني تاكيد كرد.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا، ابراهيم رضواني مدير كل امور اجتماعي و شوراهاي استانداري تهران با ذكر اين نكته كه آيين نامه ساماندهي كودكان خياباني در نوع خود كم نظير، بسيار جامع، علمي و كاربردي است گفت: بر اساس اين آيين نامه مسئوليت اصلي كوكان خياباني بر عهده سازمان بهزيستي است.

رضواني به وظايف 11 دستگاه اجرايي در آيين نامه ساماندهي كودكان خياباني اشاره كرد و افزود: شهرداري هاي استان تهران موظف به تخصيص و تجهيز فضاي فيزيكي مناسب جهت تحويل به بهزيستي براي نگهداري كودكان خياباني هستند.

وي يادآورد شد: سازمان بهزيستي استان تهران مدعي اختصاص اين فضا براي نگهداري كودكان خياباني از شهرداري هاي استان است و در صورتي كه شهرداران نسبت به اين اقدام تمكين نكنند به عنوان تخلف محسوب مي شود.

مدير كل امور اجتماعي استانداري تهران تصريح كرد: بهزيستي استان تهران موظف به ارائه گزارش پيوسته از روند اجراي مصوبه ساماندهي كودكان خياباني در كارگوه اجتماعي و گزارش 6 ماهه جامع از كل اقدامات است.

رضواني گفت: وظايف نيروي انتظامي ، شهرداري ، دستگاه قضايي، كار و امور اجتماعي، كميته امداد امام خميني (ره) تأمين اجتماعي و بيمه خدمات درماني، بهداشت و درمان ، صدا و سيما، هلال احمر و آموزش و پرورش دقيقاً در آيين نامه ساماندهي كودكان خياباني مشخص شده است.

وي آموزش مهارت هاي شغلي رايگان به اين كودكان را وظيفه سازمان كار و امور اجتماعي استان خواند و يادآور شد: هم اكنون اين وظيفه توسط بهزيستي انجام مي گيرد در حالي كه وظيفه بهزيستي استان نيست.

رضوان تعداد مراكز بهزيستي استان تهران براي نگهداري شبانه روزي كودكان خياباني را 41 مركز عنوان نمود و گفت: علاوه بر اين تعداد 21 مركز غير دولتي طرف قرارداد با بهزيستي استان نيز به نگهداري كودكان خياباني بطور شبانه روزي در طول سال مي پردازند.

وي تعداد مراكز سرپايي (مركز سطح يك) را چهار مركز و مراكز سطح دو كه مجاز به نگهداري كودكان (قابل تمديد براي يك دوره 21 روزه) را يك مركز و مراكز سطح سه كه مجازند تا يكسال كودكان خياباني را اسكان دهند سه مركز عنوان كرد.

رضواني گفت: هيچ معنا ندارد كه استان تهران بار انداز همه كودكاني باشد كه از خانوادهه هاي خود و از اقصي نقاط كشور رانده مي شوند و ضروري است كه بهزيستي استان تهران اينگونه افراد را با يك فرآيند مشخص و قابل اطمينان به بهزيستي استان هاي مربوطه ارجاع و مراتب را به اطلاع سازمان بهزيستي كشور برسانند تا معلوم شود بهزيستي كدام استان در اين امر كوتاهي مي كنند.

وي همچنين از عملكرد مثبت بهزيستي استان تهران تقدير و اعلام كرد: حوزه اجتماعي استانداري تهران نهايت همكاري را با بهزيستي استان مي كند.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن