تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814729522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسوايي آمريكايي


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: رسوايي آمريكايي
اعلام غير قانوني بودن فعاليت زندان گوانتانامو علاوه بر زير سوال بردن تمام فعاليتهاي آمريكا در اين زندان، رسوايي بزرگي نيز براي دولت بوش در مبارزه با تروريسم محسوب مي شود.


به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از خبرگزاري آلمان، دادگاه قانون اساسي ايالات متحده سرانجام حكم به غيرقانوني بودن فعاليت زندان گوانتانامو داده و دستور به آزادي تمامي زندانيان آن داد. اين امر بدان معني است كه ارتش و سازمانهاي امنيتي آمريكا اكنون بايد در وهله اول براي زنداني كردن 270 نفر در گوانتانامو توضيحي مناسب ارائه كنند.

اگرچه حكم دادگاه مزبور به معناي بسته شدن هميشگي اين زندان نيست اما صدور آن در چنين شرايط زماني بسيار حائز اهميت است. دولت بوش سرانجام از سوي يك نهاد داخلي محكوم به انجام اقدامات غيرقانوني به بهانه مبارزه با تروريسم شد. كاخ سفيد بايد از هم اكنون به فكر تصحيح اشتباهات بيشمار خود در اين مبارزه باشد چرا كه اتفاق اخير گام اول در زيرسوال بردن اقدامات بوش پس از 11 سپتامبر است.

گوانتانامو كه رفته رفته به نماد اخلاقي شكست آمريكا تبديل شد است، پس از افشاي شكنجه گري نظاميان آمريكايي و رفتار غيرانساني آنان با زندانيان بر سر زبانها افتاد و از آن پس گروههاي مختلف مدافع حقوق بش خواستار تعطيلي اين زندان شده اند.

در همين حال مخالفت دولت بوش با تصميم دادگاه قانون اساسي كه مشروعيت دموكراتيك خود را از آن كسب مي كند، پس از قانوني شدن شكنجه زندانيان توسط نظاميان اين كشور رسوايي ديگري براي وي رقم زده است. اين امر همچنين نشانگر بي دفاع بودن مردم اين كشور در برابر تصميمات يكجانبه دولتمردان است.
بوش با بيان اينكه دولتش حاضر به بستن زندان گوانتانامو نيست به تمام كساني كه ماههاست در سراسر جهان با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز خواستار تعطيلي آن شده اند، دهن كجي كرد. وي يكبار ديگر نشان داد كه قانون تنها براي استفاده ابزاري دولتمردان آمريكايي مورد استفاده قرار مي گيرد و اصولا بوش و همقطارانش هيچ احترامي براي آن قائل نيستند. همانگونه كه آنها جنگ عراق را نيز بدون كسب مجوز قانوني از سازمان ملل به راه انداختند.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 293]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن