تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813026272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بسيج سازندگي از نگاه نمايندگان مجلس هشتم


واضح آرشیو وب فارسی:موج: بسيج سازندگي از نگاه نمايندگان مجلس هشتم
خبرگزاري موج - بسيج سازندگي به دنبال جلب مشاركت مردمي در توسعه كشور است.
به گزارش موج، نماينده مردم هشترود در مجلس شوراي اسلامي گفت: اردوهاي طرح هجرت مشاركت مردمي در توسعه همه جانبه كشور را موجب مي شود.
غفار اسماعيلي با بيان اين مطلب اظهار داشت: بسيج سازندگي با اجراي طرح هاي هجرت در افزايش حس مسئوليت جمعي، شناسايي و ارتقاي استعداد جوانان و مشاركت مردمي، نقش بسزايي داشته است.
وي افزود: بسيج سازندگي با دو كاركرد فرهنگي و اجرايي و با توجه به نيازهاي مناطق محروم كشور، پتانسيل اجراي طرح هاي مختلف عمراني و ... در كل سال را دارد و نبايد فصلي عمل كند.
نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقدامات انجام شده در هشترود تاكيد كرد: اين نهاد مردمي در عرصه مرمت و بهسازي مدارس منطقه بسيار موفق عمل كرده و در سال 86 در پروژه هاي آبرساني، گاز و راهسازي اقدام بسيج سازندگي قابل تقدير است.
اسماعيلي ضمن تاكيد بر محر.ميت هاي هشترود افزود: در بخش راه، اين منطقه جزو محروم ترين مناطق كشور است و در زمينه‌ آب شرب با مشكل اساسي روبروست كه به نظر مي رسد با سرمايه گذاري مناسب و اجراي طرح هاي زيربنايي مي توان به ارتقاي استعدادهاي منطقه و رفع مشكلات رسيد.
وي اظهار اميدواري كرد: با برنامه ريزي و سرمايه گذاري مناسب در عرصه هاي مختلف كشاورزي، فرآوري معادن، آب و خاك، انرژي و نيروگاه شاهد كاهش محروميت و بيكاري در منطقه باشيم.
اسماعيلي از اختصاص 400 ميليون دلار براي ايجاد مركز پتروشيمي در منطقه خبر داد و افزود: اين طرح بزرگترين پروژه پتروشيمي شمالغرب كشور است كه در صورت افتتاح به افزايش كيفي منطقه خواهد افزود.
وي به كارگيري جوانان در طرح هاي مختلف را بهترين سياست بسيج سازندگي در رفع محروميت ها و خدمات رساني به محرومان منطقه دانست.
استفاده از متخصصان جوان در كاهش محروميت منطقه موثر است
نماينده مردم خوي با بيان اينكه استان آذربايجان غربي از لحاظ برخورداري از امكانات و خدمات عمومي در بدترين وضعيت قرار دارد گفت: اين استان از نظر بسياري از شاخص هاي توسعه رتبه زير 25 كشوري را در بين استانها دارد و متخصصان و نيروهاي جوان مي توانند در كاهش محروميت ها نقش اساسي ايفا كنند.
مويد حسيني صدر گفت: در برخورداري از راه ها، سد، بيمارستان و مراكز درماني، صنعت و مراكز آموزش عالي و زير ساخت ها در وضعيت مناسبي نيستيم و در مقايسه با وضعيت مطلوب فاصله زيادي دارد.
وي افزود: جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي، توسعه صنعت و ايجاد كارخانجات در زمينه هاي مختلف مي تواند باعث توسعه استان شود. اين استان استعدادهاي بالقوه اي در راه اندازي كارخانجات مواد شيميايي، فرآوري مصالح ساختماني و صنايع تبديلي كشاورزي دارد و از پتانسيل خوبي برخوردار است و برگزاري اردوهاي هجرت و حضور جوانان در اين عرصه ها مي توانند به رفع محروميت ها در روستاها كمك زيادي كند.
نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي فقدان امكانات ورزشي، تفريحي و مراكز مجهز درماني و بهداشتي را از ديگر مشكلات و مسايل پيش روي خوي دانست و اظهار اميدواري كرد: با ورود بسيج سازندگي در اين بخش ها، منطقه از پيشرفت مناسبي برخوردار شود.
وي به مهاجرت روستاييان اشاره كرد و گفت: قبل از انقلاب 30 درصد مردم در شهر و 70 درصد در روستاها زندگي مي كردند.ولي به دليل عدم توجه به توسعه و نبود امكانات رفاهي، اكنون 65 درصد در شهر و 35 درصد در روستاها زندگي مي كنند. جمعيت اين شهرستان نسبت به قبل از انقلاب 5 برابر شده است، اما از لحاظ توسعه و زيرساختها، علي الخصوص در روستاها ميزان پيشرفت كمتر بوده است.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن