تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805451633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي شوراي نگهبان: برابري ديه زن و مرد در شوراي نگهبان مطرح نيست اظهارات آقاي جنتي مواضع شخصي ايشان بود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: سخنگوي شوراي نگهبان: برابري ديه زن و مرد در شوراي نگهبان مطرح نيست اظهارات آقاي جنتي مواضع شخصي ايشان بود


تهران – حيات

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به اينكه بحثي درباره برابري ديه زن و مرد و يا مسلمان و غيرمسلمان در شوراي نگهبان مطرح نيست گفت: در اين لايحه فقط دستگاه هاي بيمه گر، مبلغ ثابتي را در مقابل حوادث به بيمه شونده ارايه مي كنند.
به گزارش خبرنگار سياسي حيات، عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در نشست خبري صبح امروز(شنبه )خود درباره آخرين لوايح بررسي شده توسط اين شورا گفت: لايحه موافقتنامه تشويق و حمايت متقابل از سرمايه گذاري بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري سريلانكا و پروتكل اصلاحي آن، لايحه موافقنامه بازرگاني بين دولت جمهوري اسلامي و دولت جمهوري كوبا، لايحه تصويب كنوانسيون سازمان ملل متحد درخصوص مصونيت هاي قضايي دولت ها و اموال آنها، لايحه تشكيل سازمان مديريت بحران، لايحه نحوه واگذاري مالكيت و اداره امور شهرك هاي صنعتي و همچنين لايحه اصلاح قانون تعيين تكليف اراضي اختلافي موضوع اجرا ماده 56 قانون جنگل ها و مراتع مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
وي در ادامه با اشاره به لوايحي كه از نظر اين شورا مغاير با موازين شرع و قانون اساسي هستند، اظهار داشت: لايحه اصلاح قانون تاسيس مدارس غيرانتفاعي، طرح اصلاح مواردي از قانون تشكيل سازمان بازرسي كل كشور، طرح اصلاح ماده 5 قانون تنظيم بخشي از مقررات ماده دولت مصوب 1380، لايحه تصويب موافقنامه بين دولتي شبكه راه آهن سراسري آسيايي و طرح تشكيل شوراي عالي خانواده مغاير با شرع و قانون اساسي شناخته شده اند.
كدخدايي اضافه كرد:لوايح انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات، موافقنامه معاضدت قضايي در زمينه امور حقوقي و تجاري بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري تونس، شوراهاي حل اختلاف، موافقنامه همكاري حقوقي در امور مدني و كيفري بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري ارمنستان، ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد و اصلاح قانون بيمه اجباري مسووليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث، مغاير با شرع و قانون اساسي شناخته شده است.
وي درخصوص لايحه اصلاح قانون بيمه اجباري مسووليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث، گفت: اين لايحه هيچ گونه ارتباطي به ديه زن و مرد و يا مسلمان و غيرمسلمان ندارد.
سخنگوي شوراي نگهبان تاكيد كرد: اين لايحه درخصوص حوادثي است كه به وقوع مي رسد و دستگاه هاي بيمه گر در مقابل حوادث جرح يا فوت، مبالغ ثابتي را ارايه مي كنند.
وي درخصوص تاييد نتايج انتخابات چند حوزه باقيمانده ، كه آخرين حوزه ماهشهر، اميديه و هنديجان بود گفت: پس از ارسال بازرس شوراي نگهبان صحت آن به اثبات رسيد.
كدخدايي افزود: در حوزه گرگان نيز هياتي را براي سلامت انتخابات اعزام كرده ايم كه اميدواريم در اين هفته نتايج انتخابات در آنجا نيز مشخص شود و نتايج هشتمين دوره انتخابات مجلس هشتم نهايي شود.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه رييس شوراي نگهبان گفته اند صلاحيت چند نماينده در مجلس هشتم به اشتباه توسط شوراي نگهبان به تاييد رسيده است، گفت: اظهارات آقاي جنتي اظهارات شخصي ايشان بود.
وي افزود: بررسي اعتبارنامه ها در صلاحيت نمايندگان است و كار بررسي صلاحيت ها در شوراي نگهبان به اتمام رسيده است.
كدخدايي درخصوص اشتباهات در رد صلاحيت ها گفت: شوراي نگهبان از همه مواضع خود دفاع مي كند.
وي درباره اظهارات عباس پاليزدار گفت: من در جايگاهي نيستم كه به اين اظهارات پاسخ بدهم و اگر شخصي تخلف كرده است بايد به آن رسيدگي شود.
كدخدايي در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي از نمايندگان تاييد صلاحيت شده به جرم فساد اخلاقي بازداشت شده اند، گفت: بر اساس اسناد و مداركي كه به ما مي رسد ، صلاحيت ها را بررسي مي كنيم و نتيجه امر در جلسه شوراي نگهبان مطرح مي شود و با راي گيري نسبت به صلاحيت ها تصميم گيري مي شود.
وي ادامه داد: گزارش هاي غيرقابل اعتنايي در باره دو تن از نمايندگان مجلس براي ما رسيده بود اما ممكن است اين گزارش ها بعدا تكميل شده باشد و محاكم قضايي با اختياراتشان نسبت به آن جرم ها تحقيق كرده باشند.
سخنگوي شوراي نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات، تصريح كرد: قانون انتخابات داراي نواقص زيادي است و از مجلس و دولت اين انتظار است كه قانون جامعي را تهيه و به تصويب برسانند.
كدخدايي گفت: شوراي نگهبان آماده است كه تجارب خود را براي شكل گيري يك قانون جامع انتخابات منتقل كند.
وي در پايان درباره مصوبات باقيمانده از مجلس هفتم گفت: به دليل محدوديت قانوني كه در قانون اساسي داريم ، هيچ گاه نمي توانيم مصوبه اي را بيش از 20 روز براي بررسي در اختيار داشته باشيم كليه مصوباتي كه از مجلس هفتم آمده بود را امروز خدمتتان عرض كردم.
پايان پيام
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن