تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813190649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران عنوان شد/ رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه: سياحت در توسعه فرهنگ‌ها موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران عنوان شد/ رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه: سياحت در توسعه فرهنگ‌ها موثر است
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدرضا تقوي رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كه امروز سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران بود، در ابتدا سالروز شهادت پيشگامان جهاد و مبارزه اسلامي و شهداي موتلفه اسلامي را به رهبر معظم انقلاب اسلامي، مردم و خانواده هايشان تبريك و تسليت گفت.

وي كه در اين مراسم در خصوص نقش سير و سياحت در سيره نبي اكرم(ص)، فقه ، عرفان، اخلاق اسلامي و حيات بشري سخنراني مي‌كرد، گفت: سفر در زندگي انسان هميشه نقش اساسي بازي كرده و بسياري از تحولات بشري مديون اين سفرها بوده است.

تقوي با اشاره به اينكه مسئله گردشگري و جهانگردي امروز از موقعيت و منزلت بالا و والايي برخوردار است، اظهارداشت: اين صنعت در بسياري از كشورها نقش بسيار سازنده‌اي دارد و يكي از منابع درآمد ملي كشورها محسوب مي شود.

وي نقش گردشگري در تبادل و توسعه فرهنگ‌ها را بسيار موثر ارزيابي كرد و گفت: سير و سياحت در تبادل اطلاعات و انديشه‌هاي فرهنگي از جامعه‌اي به جامعه ديگر نقش بسيار ارزشمندي دارد و يكي از بركات آن، سفرنامه هاست.

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه با قرائت آياتي از قرآن كريم درباره سير و سياحت ، اظهارداشت: يكي از بركات گردشگري، پند و عبرت گرفتن انسان از آثار گذشتگان است.

وي همچنين به احكام سفر در فقه اسلامي اشاره كرد و گفت: احكام خدا در سفر نيز تاثيرگذار و حتي برخي از سفرها نيز حرام است.

تقوي افزود: در اخلاق اسلامي هم علما بحث سفر را در قالب اخلاق سفر در كتاب هايشان منتشر كرده اند.

وي تصريح كرد: در عرفان اسلامي نيز بحث سفر مطرح شده و اساس سير و سلوك برپايه طي كردن منازل است كه يك سالك بايد براي رسيدن به درجات بالاتر راهي را آغاز كند و از مرحله‌اي به مرحله ديگر سفر كند.

وي ازجمله سفرهاي ديگر را سفر دروني و در جان و روح عنوان كرد و گفت:
انسان براي سفر دروني بايد نفس را مهار كرده تا جان و گوهر حقيقي او، آزاد شود.

تقوي با بيان اينكه كسي بايد سير باطني كند كه ابتدا آن را از درون خود آغاز كرده باشد، يادآور شد: تا زماني كه انسان خود را فتح نكرده باشد نمي تواند در درونش كسي را به غير از خدا جا ندهد كه در اين شرايط ، نور سراسر وجودش را فرا مي‌گيرد و سفر معنوي و دروني او آغاز مي‌شود.

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در بخشي ديگري از سخنانش به نقش سير و سياحت از نگاه نبي اكرم اسلام (ص) پرداخت و گفت: نشاط تن و روح، رشد عقل و انديشه، عبرت آموزي و بهره مندي از امكانات اقتصادي حاصل بركات سفر است.

وي به سيره پيامبر (ص) در سفر اشاره كرد و افزود: به فرموده ايشان انسان بايد در سفر وصيتنامه داشته ، همسفر خوب انتخاب كند، صدقه دهد، قبل از نمازجمعه سفر نكند و براي سفرهاي جمعي مدير و امام جماعت مشخص كند و همچنين كارها را در سفر تقسيم كند.
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن