تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806679827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشيدي مطلق در سي‌امين سال انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: رشيدي مطلق در سي‌امين سال انقلاب
در بخشي از بيانيه جامعه اسلامي دانشجويان تاكيد شده است: اگر در مقابل اهانت به شخصيت‌هايي مانند مصباح يزدي سكوت اختيار شود اهانت‌ها دامان مرجعيت را هم خواهد گرفت چرا كه هتاكان، اسلام و علماي راستين را نشانه رفته‌اند نه مصباح يزدي را. اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان اروپانيز در بيانيه خود آورده است: هجمه عليه آيت‌الله مصباح يزدي به علت عملكرد درخشان اين استاد برجسته است كه موجبات عقب‌نشيني منافقان معاند اسلام‌نما را فراهم ساخته است.


به گزارش باشگاه جواني برنا، موج‌سواري و استفاده از تجمعات مذهبي همواره يكي از ترفندهاي تبليغاتي و يا ضد تبليغاتي در جريانات سياسي محسوب مي‌شود بر همين اساس چندي پيش و در مراسم گراميداشت ارتحال امام (ره) اظهاراتي سياسي و تند درباره يك شخصيت انقلابي و همچنين تخريب شخصيتي وي، سوء استفاده از اين تجمعات خودجوش مردمي را به بحراني جدي ميان برخي دلسوزان نظام تبديل كرد و اين نگراني را بيش از پيش تشديد كرد كه مجالس مذهبي رفته رفته كاركرد معرفتي خود را از دست مي‌دهد.

سوال اصلي اين است كه آيا برگزاري مراسم ارتحال امام(ره) فقط براي اين است كه اشخاصي خاص فرصت خود نمايي پيدا كنند و چند روزي رسانه ها و محافل را مشغول خود سازند و بجاي اينكه پايه هاي اين نظام را مستحكم تر كنند تيشه به ريشه نظام زده و مباحث انحرافي را مطرح سازند؟ شرم آورتر اينكه در ميان سخنانشان كه هيچ رنگ و بويي از زندة‌ كردن ياد و راه امام راحل ندارد، براي رنگ و لعاب دادن به صحبت هايشان از مواضع امام هم به نفع خود بهره مي‌گيرند و...

يكي از اعضاي مجمع روحانيون مبارز در سالگرد ارتحال امام (ره) در جملاتي كه نه بوي اسلام مي داد و نه بوي انتقاد ضمن حملات مكرر به آيت الله مصباح يزدي در يك هتاكي بي سابقه از تفكرات اين عالم ديني به فرقه مصباحيه ياد و ادعا كرد اين فرقه هيچ فرقي با طالبان و جاهلان صدر اسلام ندارد!

ادعاي مزبور در حالي در قبال آيت الله مصباح ابراز شد كه مؤسسه تحت مديريت وي در قم به عنوان يكي از كانون هاي اصلي تربيت طلاب فاضل براي پاسخ به شبهات روز فعاليت مي كند و بر همين اساس، استقبال گسترده اي از دانش آموختگان اين مؤسسه در محافل علمي و دانشگاهي مي شود.

يكي از مسئولين موسسه آيت الله مصباح در گفتگو با خبرنگار برنا، با تاكيد بر اينكه آيت الله مصباح يزدي صراحتا خواسته است جوابي به اين ادعا ها كه از زمان هاي بسيار دور آغاز شده، نداشته باشيم هر گونه موضع گيري را منوط به اجازه وي دانست و اظهار كرد: خود موسسه پيگير اين قضيه در مراجع بالاتر است. بنابراين ما هيج گونه اظهار نظر شخصي در اين خصوص نمي كنيم.

وي گفت: به عقيده آيت الله مصباح اين افراد براي سرگرمي به ايراد چنين سخناني مبادرت مي كنند بنابراين صحبت هايشان هيچ پايه و اساس منطقي ندارد و ما نه تنها بيانيه‌اي در قبال اين سخنان صادر نمي كنيم بلكه سكوت را بهترين جواب مي دانيم.

به گزارش برنا، در پي انتشار اين اخبار برخي نهادهاي دانشگاهي با انتشار بيانيه‌هاي جداگانه‌اي ضمن محكوميت سخنان محتشمي پور به حمايت از آيت‌الله مصباح پرداختند. جامعه اسلامي دانشجويان دربيانيه‌اي آورده است: اظهارات اخير يك روحاني نما عليه عالم مجاهد و حكيم فرزانه، آيت الله مصباح يزدي تداعي گر مقاله موهن رشيدي مطلق عليه امام خميني(ره) است.

همچنين درقسمت ديگري از اين بيانيه تاكيد شده است: اگر در مقابل اهانت به شخصيت‌هايي مانند مصباح يزدي سكوت اختيار شود اهانت‌ها دامان مرجعيت را هم خواهد گرفت چرا كه هتاكان، اسلام و علماي راستين را نشانه رفته‌اند نه مصباح يزدي را.

از سوي ديگر انجمن وبلاگ‌نويسان "فرزندان روح الله" در بيانيه اي اين اعلام كرده است: "عجب نيست كه در بحبوحه هجمات فرهنگي به بنيادهاي اسلام ناب محمدي از طرف استكبار و دشمنان قسم خورده‌ انقلاب؛ در داخل مرزهاي ايران اسلامي نيز حنجره‌هايي تيغ فحاشي و انكار بر روي فرزندان حقيقي روح الله بركشند؛ اين آئين تاريخ است كه مدعيان را بيازمايد و سره از ناسره باز شناسد."
بنا بر اين گزارش، اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان اروپا، بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) و بسيج مدرسه علميه معصوميه قم نيز در دفاع از آيت‌الله مصباح‌ و در بيانيه‌اي تاكيد كردند: در تاريخ بسيارند حق‌گوياني كه مظلوم آمدند، مظلوم زيستند و مظلوم از اين ديار رخت بربستند، اين سنت هميشه تاريخ بوده كه اهل زمين، اهل حقيقت را روزي به آتش نمرودي مي‌سپارند، روزي به صليب مي‌كشند، روزي مجنون مي‌خوانند، روزي خانه‌نشين مي‌كنند و گويي تاريخ تكرار مي‌شود، امروز نيز پيروان اسلام ناب كه حاملان حقيقتند به مظلوميت خو كرده‌اند.
اين بيانيه با اشاره به اينكه اين جريان امروز هم پس از مواجهه با بي‌توجهي مردم به خود، براي ادامه حيات به شيوه نويني روي آورده، تاكيد كرده است: هم آناني كه در سال‌هاي گذشته تلاش داشتند افكار حضرت امام (ره) را به نابودي بكشانند، تغيير چهره داده و قصد آن دارند تا با پوشش دفاع از انديشه‌هاي بنيان‌گذار انقلاب اسلامي به تئوري‌سازي اسلام آمريكايي بپردازند و چه اكنون كه با لعاب دفاع از حضرت امام (ره) وارد ميدان شده‌اند، تنها مانع اصلي و جدي در حركت جريان نفاق، سد بزرگ علما و متفكران دين‌شناس آگاه به زمانه بوده است؛ متفكراني چون شهيدان مطهري، بهشتي و صدها شهيد ديگر كه هركدام مصداق بارز اسلام‌شناس و عالم ديني در عصر ما بوده‌اند و حق عظيمي بر گردن ما دارند و اين نبرد در جريان تداوم اين مسير سبز تكرار مي‌شود و در اين ميان امروز شاهد مورد هجمه واقع شدن آيت‌الله مصباح يزدي هستيم؛ همو كه بي‌شك خيزش‌هايش موجبات عقب‌نشيني منافقان معاند اسلام‌نما را فراهم ساخته است.

بر اساس گزارش برنا، همچنين روز گذشته بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران و علوم‌پزشكي تهران، صنعتي شريف، صنعتي اميركبير، علم و صنعت و علامه طباطبايي در بيانيه اي هتاكي بي‌سابقه اخير نسبت به آيت‌الله مصباح‌يزدي، بيش از هر چيز يادآور حجم گسترده‌اي از هجمه‌هاي داخلي و خارجي عليه شخصيت‌ شهيد بهشتي در سال‌هاي آغازين انقلاب دانست و تاكيد كرد: تلخي اين اقدام با گذشت سه دهه در كام ياران انقلاب باقي و نام آن مجاهد كبير كماكان با واژه مظلوم قرين است. البته امروز نيز ورقي ديگر به پيوست حافظه تاريخ ضميمه گشته است.
بنا بر اين گزارش نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در واكنش به اين هتاكي گفت: اگر بخواهيم نام يكي از شخصيت هاي علمي و سرمايه هاي ملي را بر زبان جاري كنيم، بي شك آن شخص كسي جز آيت الله مصباح نيست كه تمام هستي خود را وقف دين و انقلاب كرده است.
حجت الاسلام حسيني بوشهري تأكيد كرد: آيت الله مصباح كسي است كه بيش از نيم قرن با تلاش و جديت در عرصه هاي مختلف به عنوان يك خدمتگزار صادق نسبت به مكتب و شريعت فعاليت كرده است.

وي با تأكيد بر اينكه هر انسان منصفي كه آثار وجودي ايشان را مي بيند، پيوسته از او با نام نيك ياد مي كند، ادامه داد: بسيار در شگفتم كه آيا در جامعه اي كه بايد فرهنگ ديني، اسلامي و قرآني حاكم باشد، با اهانت كاري از پيش مي رود و به دوستان انقلاب خدمت مي شود؟

مدير سابق حوزه علميه قم در ادامه يادآور شد: اينگونه توهين ها منجر به شكستن اركان نظام و انقلاب و از بين رفتن سرمايه هاي ملي و ديني ما مي شود و كسي راضي نيست كه اينچنين شخصيت هايي خود را مورد توهين قرار داده و با چنين سرمايه هايي اينگونه برخورد كنيم.

اما نكته قابل تامل در اين مسئله بي توجهي بسياري از محافل رسمي و البته رسانه‌اي نسبت به اين هتاكي و توهين است. بطوري كه به جز جامعه دانشگاهي و مصاحبه هايي كه چند تن از افراد برجسته حوزوي نسبت به اين قضيه داشته اند، موضع گيري رسمي از سوي نهادها و تشكل ها و ديگر مقامات فرهنگي و علمي به اظهارات مذكور صورت نگرفته است.

بنظر مي رسد واكنش به محتواي اين سبك سخنراني ها يك چيز است و مكان و زمان بيان اين سخنراني ها چيز ديگري است. اگر قرار باشد براي بحث ها و موضع گيري هاي سياسي خود در مقابله با يك شخصيت و فرد خاصي كه گاه خود آن فرد در درك بهتر شخصيت امام كمك شاياني مي كند از مراسم ارتحال امام(ره) بهره بگيريم كه در نتيجه فرصت سوء استفاده براي آنهايي كه در سوداي آسيب رساندن به اين نظام و معمارش هستند همچون سركشيدن يك ليوان آب برايشان فراهم مي شود و اولين دودش در چشم خودمان مي رود.
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن