تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804233732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايه روشن فرهنگ و هنر /طلسم صدور پروانه ساخت سينمايي شكست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سايه روشن فرهنگ و هنر /طلسم صدور پروانه ساخت سينمايي شكست
انصراف جعفر پناهي از فيلمسازي، هفته سينماي ايران در جشنواره‌هاي جهاني، فيلم‌ها و مجموعه‌هاي جديد در سينما و سيما، شكستن طلسم صدور پروانه ساخت، يورو 2008 در سيما و ... مهمترين سايه ‌روشن‌ فرهنگ و هنر در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته نامه انصراف جعفر پناهي از ساخت پروژه "بازگشت" خبرساز شد. پناهي كه چند ماهي است فيلمنامه اين فيلم را كه به طور مشترك با شادمهر راستين نوشته و اقتباسي از كتاب "من قاتل پسرتان هستم" احمد دهقان است، براي دريافت پروانه ساخت ارائه داده كه هنوز خبري از دريافت آن نيست.

پناهي در بخشي از نامه خود آورده است: همواره دلم مي‌خواست فيلمي درباره جنگ بسازم. دغدغه همه اين سال‌ها و يكسال و نيم كار شد فيلمنامه "بازگشت" درباره جوانان گمنام ايراني و آنها كه بي‌هيچ چشمداشت براي دفاع از ميهن‌شان به جبهه‌ها رفتند ... چون نمي‌خواهم شرايط روحي به وجود آمده در فضاي كيفي فيلم تاثير بگذارد مجبورم دست از ساختن آن بردارم.

راستين هم نوشت:‌ قاعدتاً فيلم‌هاي دفاع مقدس بايد تأييد شوند. حتي براي اولين‌بار انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس ساخت اين فيلم را تأييد كرد تا دوستان هيئت صدور پروانه ساخت ترغيب شوند. اما متأسفانه زمان به راحتي از دست رفت. اميدوارم مشكل فيلم به زودي حل شود.

موفقيت "بچه هاي ابدي" در جشنواره آذربايجان

* هفته گذشته هفته اخبار حضور فيلم‌ها و سينماگران ايراني در جشنواره‌هاي جهاني بود. فيلم سينمايي "ديوار" ساخته محمدعلي طالبي اولين بار در دنيا در پنجاه و چهارمين دوره جشنواره فيلم تائورمينا ايتاليا به نمايش درمي‌آيد. اين جشنواره از 15 تا 21 ژوئن در جزيره سيسيل برگزار و از آن به عنوان چهارمين جشنواره معتبر ايتاليا در كنار ونيز، تورين و رم ياد مي‌شود.

فيلم سينمايي "بچه‌هاي ابدي" ساخته پوران درخشنده موفق به دريافت جايزه بهترين فيلم انساندوستانه از دهمين جشنواره بين‌المللي فيلم آذربايجان شد. اين جشنواره از 12 خرداد با آثاري از كشورهاي ايران، استوني، ليتواني، قرقيزستان، فرانسه، روسيه و لهستان برپا شد.

"ترانه تنهايي تهران" ساخته سامان سالور در بخش جايزه بهترين فيلم خارجي بيست و ششمين جشنواره مونيخ شركت مي‌كند. اين جشنواره 31 خرداد با نمايش فيلم فرانسوي "كلاش" برنده نخل طلا كن افتتاح مي‌‌شود و سالور همزمان براي داوري جشنواره بين‌المللي فيلم رباط به مراكش مي‌رود.

مجيد مجيدي به عنوان داور بخش اصلي و رقابتي جشنواره افق‌هاي جديد عصر لهستان انتخاب شد. اين جشنواره از 28 تير تا هفتم مرداد برگزار مي‌شود و به درخواست برگزاركنندگان فيلم سينمايي "آواز گنجشك‌ها" براي مخاطبان و كارشناسان به نمايش درمي‌آيد.

مجيدي در پنجاه و پنجمين جشنواره سيدني استراليا نيز به عنوان داور فيلم‌هاي بخش مسابقه را داوري مي‌كند و آخرين فيلمش در بخش بزرگان سينماي اين جشنواره به نمايش درمي‌آيد. "آواز گنجشك‌ها"‌ همچنين در بخش نمايش كارگردانان شصت و دومين جشنواره بين‌المللي ادينبورگ اسكاتلند روزهاي 30 و 31 خرداد به نمايش درمي‌آيد.

دو فيلم "كارگران مشغول كارند" ساخته ماني حقيقي و "بيدار شو آرزو" ساخته كيانوش عياري در نهمين جشنواره فيلم رنگين كمان لندن به نمايش درآمدند. اين جشنواره كه توسط يك تشكيلات غيرانتفاعي هر سال براي آشنايي مردم بريتانيا با فرهنگ و سنت‌هاي ساير ملل برگزار مي‌شود، 18 خردادماه به پايان رسيد.

اداره فرهنگ و ميراث ابوظبي 9 فيلم از سينماي ايران را در تعطيلات آخر هفته ماه ژوئن براي علاقمندان به نمايش مي‌گذارد. در اين برنامه از 23 خرداد تا هشتم تير فيلم‌هاي "ليلا" و "درخت گلابي" مهرجويي، "رنگ خدا" مجيدي، "هنرپيشه" و "گبه" محسن و "تخته سياه" سميرا مخملباف، "چند روز بعد" كريمي، "خون‌بازي" بني‌اعتماد و "آتش‌بس" ميلاني روي پرده مي‌رود.

فيلم "آن سه" ساخته نقي نعمتي در ادامه سفرهاي خارجي خود در جشنواره فيلم تايپه به نمايش درمي‌آيد. اين فيلم همزمان در جشنواره گرانادا اسپانيا نيز حضور دارد كه از اول خرداد تا 16 تير برپاست. فيلم سينمايي "روياي لاس وگاس" ساخته جديد امير نادري نيز از گزينه‌هاي جدي حضور در بخش مسابقه فيلم ونيز است.

* اصغر شاهوردي صدابردار آسيب‌ديده سينماي ايران دوباره در بيمارستان بستري شد. وي در حالي كه اواسط ارديبهشت پس از انجام عمل ناي از بيمارستان مرخص شده بود، اين بار به علت عفونت در بخش جراحي بيمارستان لاله بستري شده است. اين هنرمند آبان ماه گذشته در حال بازگشت از لوكيشن فيلم "چراغي در مه" از شمال كشور دچار حادثه رانندگي شد.

* اكران سينماهاي تهران اين هفته با نمايش دو فيلم جديد تازه شد. فيلم سينمايي "تيغ‌زن" ساخته عليرضا داودنژاد از چهارشنبه 22 خرداد جايگزين فيلم "دايره زنگي" ساخته پريسا بخت‌آور در گروه سينمايي قدس شد. فيلم "انعكاس" ساخته رضا كريمي نيز از پنجشنبه 23 خرداد جايگزين فيلم "تلافي" ساخته سعيد اسدي در گروه سينمايي استقلال شد.

* از هفته گذشته پخش دو مجموعه جديد در شبكه يك آغاز شد. "سه در چهار" به نويسندگي عليرضا مسعودي و كارگرداني مجيد صالحي از دوشنبه آغاز شد كه به صورت يكروز در ميان پخش مي‌شود. محمد كاسبي، شهره لرستاني، مهران رجبي، ناديا دلدار گلچين، علي صادقي، مريم سلطاني، شهرام قائدي، اشكان اشتياق، مجيد ياسر و ... در كنار صالحي بازيگران اين مجموعه هستند.

مجموعه "پاتوق" به نويسندگي مهشيد تهراني و رويا اسدي و كارگرداني شاهين باباپور از سه‌شنبه آغاز به پخش كرد و هر شب ساعت 30/20 روي آنتن شبكه اول مي‌رود. رضا بابك، آزيتا لاچيني، حبيب دهقان‌نسب، زهره حميدي و شهناز شهبازي به عنوان بازيگران ثابت و بيش از صد بازيگر به عنوان مهمان اين مجموعه 80 قسمتي طنز را همراهي مي‌كنند.

* آغاز مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي اروپا 2008 تغييراتي در ساعات پخش برنامه‌هاي شبانه شبكه سه ايجاد كرده است. اين شبكه كه با پوششي گسترده مسابقات هر روز را همراه با تحليل و پيش‌بيني گزارش مي‌كند، مجموعه‌ها و برنامه‌هاي شبانه خود را به زمان فاصله بين دو بازي فوتبال انتقال داده است.

يورو 2008 در شبكه سه

* بالاخره طلسم صدور پروانه ساخت سينمايي شكست و پس از "يك حبه قند" و "آل"، دو فيلم سينمايي ديگر هم پروانه ساخت گرفتند. "بيست" به كارگرداني عبدالرضا كاهاني و تهيه‌كنندگي پوران درخشنده و "يك بازي ساده" به كارگرداني سيدمهدي برقعي و تهيه‌كنندگي منوچهر زبردست هفته گذشته مجوز ساخت دريافت كردند.

* اساسنامه جديد خانه سينما در 56 ماده به تصويب مجمع عمومي خانه سينما رسيد و براي تصويب نهايي به شوراي فرهنگ عمومي ارائه شد. مجمع عمومي خانه سينما براي تصويب اساسنامه دوشنبه گذشته با حضور نمايندگان 26 صنف خانه سينما برگزار شد و پس از تصويب نهايي صنوف موظفند اساسنامه‌هاي خود را با آن تطبيق دهند.

* پانته‌آ بهرام با كارگرداني نمايش "آواژيك" يا "made in iran" در جشنواره بين‌المللي واپ پراگ جايزه بهترين پرفورمنس را به خود اختصاص داد. اين نمايش مجموعه‌اي از هنرهاي ايراني است كه بدون ديالوگ و داستان تنها محدود به موسيقي و تصوير است و در هفت پرده شكل گرفته است.
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن