تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814582469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران و عربستان نقش كليدي در حل بحران‌هاي منطقه و جهان اسلام دارند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ايران و عربستان نقش كليدي در حل بحران‌هاي منطقه و جهان اسلام دارند
سرويس سياسي - اجتماعي: دومين دور گفتگو ميان آيت‌الله رفسنجاني و ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودي پريشب در شهر جده انجام شد.‌

به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، در اين ديدار كه سعودالفيصل وزير خارجه عربستان نيز حضور داشت، رئيس مجلس خبرگان رهبري با تشكر از دستورات مفيدو توجه ملك عبدالله به رفع مشكلات زائران ايراني، خواستار تداوم اين روند شد كه نتيجه آن حفظ و تحكيم وحدت ميان فرقه‌هاي اسلامي خواهد بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني يافتن راهكاري مناسب براي تشريك مساعي بيشتر علماي دو كشور براي مقابله با برخي رفتارهاي افراطي از هر دو طرف را بسيار كارساز و ضروري دانست ودر ادامه عربستان سعودي و جمهوري اسلامي را داراي نقش كليدي براي كمك به حل بحران‌هاي منطقه وجهان اسلام توصيف كردو گفت: اراده سياسي ايران توسعه روابط و همكاريهاي همه‌جانبه با رياض است و اميدواريم در آينده شاهد توسعه هرچه بيشتر روابط دوجانبه در تمامي زمينه‌هاي مورد علاقه به ويژه سياسي، اقتصادي، فرهنگي و ديني باشيم.

ملك‌‌عبدالله پادشاه عربستان سعودي نيز در اين ديدار با اشاره به نقش مهم و سازنده جمهوري اسلامي ايران در معادلات منطقه وجهان اسلام گفت: عربستان سعودي نيز خواستار توسعه روابط با ايران و توسعه هرچه بيشتر روابط دو كشور است و اميدواريم با تدبير و مديريت سنجيده طرفين بتوانيم با خنثي كردن برخي تفكرات افراطي ضد وحدت و انسجام مسلمانان به اهداف خود برسيم.

پادشاه عربستان سعودي با تشكر از اقدام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و نظم حضور زائران در قبرستان مقدس بقيع گفت: تداوم اين روند مستلزم برخورد با افراطي‌گريها و ايجاد نظم و مكانيزم خاصي است كه اميدوارم به تدريج اين مهم محقق شود.

وي سياست‌هاي آمريكا در منطقه به ويژه عليه جمهوري اسلامي ايران را اشتباه و برخلاف عرف ديپلماتيك عنوان كرد و گفت: اما مواضع خود در مورد اشتباهات سياست آمريكا را صراحتاً به آنها گوشزد كرده‌ايم.

پايان سفر

براساس اين گزارش ، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديروز با بدرقه رسمي خالد الفيصل امير منطقه مكه و ديگر مقامات عربستاني شهر بندري جده در غرب عربستان را ترك و عازم تهران شد.‌

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس مجلس خبرگان رهبري دوشنبه هفته گذشته به دعوت رسمي ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان سعودي به منظور شركت در اجلاس بين‌المللي گفتمان اسلامي وارد عربستان شد.




 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن