تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815410572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خراسان رضوي آمادگي اجراي پروژه هاي خدمات شهري در عراق را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خراسان رضوي آمادگي اجراي پروژه هاي خدمات شهري در عراق را دارد
مشهد - خبرگزاري مهر: استاندار خراسان رضوي در ديدار با وزير شهرداريها و امور عمراني كشور عراق براي مشاركت در پروژه هاي شهري در كربلا و نجف اعلام آمادگي كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد جواد محمدي زاده بعد از ظهر امروز در جلسه اي با هيئت عراقي به سرپرستي وزير شهرداريها و امور عمراني كشور عراق اظهار داشت: در حوزه فعاليتهاي شهري جاي كار بسياري بين دو كشور وجود دارد و مشهد مقدس به دليل وجود بارگاه امام رضا(ع) مي تواند ارتباط خوبي براي تبادل تجربه با عتبات عاليات داشته باشد.

وي با اشاره مذاكرات قبلي ميان مسئولان دو كشور افزود: خراسان گامهاي خوبي در زمينه توسعه تجارت ميان دو كشور برداشته است كه در اين راستا به زودي سه نمايشگاه تخصصي براي ارائه خدمات تخصصي فني و مهندسي بخش خصوصي استان در عراق برگزار خواهيم كرد همچنين چند جشنواره فروش كالا در شهرهاي حله، نجف، كربلا و بصره از سوي تجار ايراني برگزار مي شود.

محمدي زاده با بيان اينكه زائران عراقي بيشترين حجم زائران خارجي حرم رضوي را شامل مي شوند، اظهار داشت: در ايام نوروز 300 هزار نفر از مردم عراق براي زيارت حضرت رضا (ع) به مشهد مشرف شدند.

وي با اشاره به تمايل زياد مردم ايران براي زيارت عتبات عاليات در عراق گفت: موضوع برقراري پرواز بين مشهد و نجف را به طور جدي پيگيري مي كنيم و با توجه به اينكه فرودگاه نجف طي 20 روز آينده به بهره برداري مي رسد، شركت هواپيمايي تابان ايران براي برقراري اين خط پروازي آمادگي دارد.

وي همچنين خواستار واگذاري زمين در شهرهاي نجف و كربلا براي ساخت هتل و اقامتگاه براي زائران ايراني شد.

استاندار خراسان رضوي در زمينه همكاري در بخش مديريت شهري عنوان كرد: در بخش انتقال تجربيات شهرداري در حوزه شهرسازي و طراحي شهري و درآمدهاي شهرداري مي توانيم همكاري كنيم.

وي ادامه داد: همچنين در بحث آموزش نيروي انساني نيز مي توانيم در جهت ارتقاي كيفي نيروهاي شهرداري هاي عراق كمك كنيم و در بخش عمراني نيز آمادگي اجراي پروژه هايي همچون پل سازي، راه سازي و قطار شهري در عراق را داريم.

در ادامه اين جلسه عبدالحمزه عبدالرزاق وزير شهرداريها و امور عمراني كشور عراق نيز در سخناني گفت: كشور عراق به دليل درگيري در چندين جنگ متحمل خرابي هاي زيادي شده است از اينرو نياز به بازسازي جدي دارد و البته ايران نيز يكي از كشورهايي بود كه به دليل كارهاي زشت رژيم گذشته دچار آسيب شد.

وي تاكيد كرد: ما نيازمند انتقال تجربيات شما در بازسازي كشور ايران براي عمران عراق هستيم.

عبدالرزاق خواستار استفاده از تجارب ايران در زمينه خدمات شهري شد و عنوان كرد: آماده ايم تا در اين سفر پروژه هاي مناسبي بين دو كشور در اين زمينه خدمات شهري تعريف كنيم.

در ادامه استاندار خراسان رضوي نيز ضمن استقبال از پيشنهادات طرف عراقي به بيان برخي توانمنديهاي استان در زمينه شهري پرداخت و از آمادگي مديران شهرداي مشهد براي مذاكره و مشاركت در پروژه هاي شهري در شهرهاي مختلف عراق خبر داد.
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن