تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806608523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي نماينده تركيه‌اي خودروهاي ايراني در گفت گو با ايرنا : چشم انداز حضورخودروهاي ايراني در بازار خودروي تركيه تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: از سوي نماينده تركيه‌اي خودروهاي ايراني در گفت گو با ايرنا : چشم انداز حضورخودروهاي ايراني در بازار خودروي تركيه تشريح شد
***چگونگي ورود سمند به تركيه
سسكر درباره ورود خودروي ايراني سمند به بازار تركيه گفت: مدتي را به دنبال نمايندگي‌هاي جديد مي‌گشتم تا اين كه پس از بررسي زياد گروه صنعتي ايران خودرو را يافتم. پس از آن با دقت و پيگيري، توليدات و عملكرد اين شركت ايراني را زيرنظر گرفته و به عملكرد مثبت آن در عرضه توليدات پي بردم و سپس براي ورود اين خودرو به تركيه اقدامات قانوني خود را آغاز كردم .

وي با اشاره به اين كه يك سري آزمايش‌هايي در انستيتو استانداردهاي تركيه (‪ )TSE‬كه مطابق با استانداردهاي روز جهان است براي ورود سمند انجام شد و سپس براي دريافت مجوزهاي لازم از مراجع ذيصلاح تركيه اقدامات لازم صورت پذيرفت.

اين آغاز راهي بود كه به ثمر نشستن آن دو تا سه سال تلاش نياز داشت تا اين كه سرانجام با ياري شركت و كمك‌هاي دولت جمهوري اسلامي ايران موفق شديم مجوزهاي لازم را از وزارت صنايع تركيه دريافت كنيم.

به گفته سسكر، او در اكتبر سال گذشته طي مراسمي در شركت، واردات سمند و عرضه ي آن به بازار پررقابت تركيه را كه در آن خودروهاي اروپايي و ژاپني حرف اول را مي‌زنند، اعلام مي‌كند و از همان زمان نيز نمايندگي‌هاي فرعي فروش و خدمات پس از فروش را واگذار مي‌كند.

او با اشاره به اين كه طبيعي است هر كاري در آغاز دشواري‌هايي دارد و اكنون ما در حال عبور از آن هستيم و يكي از سخت‌ترين دوران‌ها را سپري مي كنيم ، افزود: سعي مي‌كنيم تعداد نمايندگي‌ها به ويژه مراكز سرويس سمند را در تركيه افزايش دهيم، چرا كه تجربه به ما ثابت كرده، تقويت خدمات پس از فروش رمز موفقيت است.

اين كافي نيست كه ما خودرويي را بفروشيم، بلكه بايد دغدغه ي پس از فروش را داشته باشيم و اجازه ندهيم مشتريان ما ناراحت و دلخور شوند.

قوانين حمايت از مصرف‌كننده در سال‌هاي اخير در تركيه همسو با روند همگرايي اين كشور با اتحاديه اروپا توسعه ي چشمگيري يافته است، از اين رو نبايد كوچكترين خلائي در مسير آن به وجود آيد تا بهانه‌اي براي شكايت مشتري فراهم گردد. هر شكايتي اعتبار سرمايه گذار را نيز زير سئوال مي‌برد . هر چند تلاش آنان و همكاري شركت تا كنون چنين فرصتي را براي نارضايتي مصرف‌كننده ي تركيه فراهم نكرده است.

سسكر در اين‌باره مي‌گويد: ما در اين راستا بسيار تلاش كرده‌ايم و خداوند را شكر مي‌گذاريم كه تاكنون شكايتي نداشته ايم. البته كارخانه نيز در اين راه همكاري صميمانه‌اي با ما داشته و هر زمان كمك فني خواسته ايم اكيپ‌هاي لازم را براي رفع مشكل اعزام كرده است.

هر گاه با مشكل خاصي رو به رو مي‌شوند برا ي بهينه‌سازي محصول ، ديدگاه‌هاي خود و مصرف‌كننده ي نهايي را با مسئولان ذيربط ايران خودرو در ميان مي‌گذارند و خوشبختانه با حسن نيتي كه در طرفين وجود دارد ، موضوع در نهايت همدلي و همكاري مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.

به هر حال سسكر و همكارانش در ميانه ي راهند، راهي ناهموار و پر مسئوليت، زيرا با مردم و مشتريان متوقع و پيگيري مواجه هستند كه لازمه اش پاسخگويي و رفع انتظارات آنان است.

او مي‌گويد: يك سال نخست براي ما بسيار حايز اهميت است، به همين علت از مسئولان شركت ايراني - كه ما نيز عضوي از آن هستيم - انتظار داريم حمايت خود را دريغ نكنند، هم از نظر تامين قطعات يدكي و هم به لحاظ تامين خودروها.

هم اينك مردم تركيه سمند را بسيار پسنديده‌اند و از اين كه يك كشور اسلامي سازنده ي آن است به خود افتخار مي‌كنند. آنان بارها به طراحي و دقت نظر ايرانيان در توليد اين محصول تبريك گفته‌اند و دوست دارند شاهد توسعه و پيشرفت روزافزون اين گونه محصولات در كشورشان باشند تا به اين وسيله مدل‌هاي گوناگون وبا كيفيت تري از ايران روانه ي بازارهاي جهاني شود.

او معتقد است ، تركيه دروازه ورود محصولات و خودروهاي ساخت ايران به بازارهاي جهاني و حتي بازارهاي اروپايي است و اگر وقفه‌اي در صادرات اين محصولات ايجاد نشود تا چند سال ديگر جمهوري اسلامي ايران به يكي از بزرگترين صادركنندگان خودرو در جهان تبديل خواهد شد.

*** بازار تركيه و ويژه گي‌هاي سمند
تركيه يكي از بازارهاي بسيار پررقابت و دشوار براي توليدكنندگان به ويژه توليدكنندگان خودرو به شمار مي‌رود. از همه مارك‌ها و مدل‌هاي موجود دنيا در اين كشور به چشم مي‌خورد. از لوكس‌ترين و گران‌ترين خودروها تا ارزانترين مدل ها. اما نبايد از نظر دور داشت كه همه اين خودروها از استانداردهاي روز دنيا بهره مي‌برند.

محصولات تركيه نيز همواره با توليدات معتبر خارج از اين كشور در حال رقابت است . اين نماي كلي بازار رنگارنگ خودرو در تركيه است. در چنين شرايطي سمند، سورن و تراكتورهاي ايراني وارد بازار پرهياهوي خودرو در اين كشور مسلمان شده است.

مي‌توان ادعا كرد مصرف‌كننده ترك پيش از هر چيزي تيپ و مدل سمند را پسنديده و جذب طراحي و مدل آن شده است.

سسكر در اين رابطه مي‌گويد: ما طراحي سمند را بسيار پسنديده‌ايم و درعين حال ويژگي‌هاي آن نيز به خودروهاي لوكس و پيشرفته نزديك است.

بسياري از امكانات و تجهيزات روز خودروهاي امروزي را دارد. به همين علت سمند براي مشتريان ما جالب و خوشايند است.

از اين‌ها كه بگذريم قيمت سمند در مقايسه با ديگر خودروها بسيار جذاب است و اين همان هدفي است كه سسكر و دستيارانش دنبال مي‌كنند.

او مي‌گويد: ما تحقيق و مطالعه ي فراواني در خصوص بازار و مشتريان خودرو انجام داديم و به اين نتيجه رسيديم كه كاري بكنيم توان رقابتي ما را افزايش دهد. از اين رو انتخاب سمند به لحاظ شكل ، تجهيزات فني و قيمت ، ما را به هدف رساند، خوشبختانه موفق شديم .

*** نمايندگي‌ها و خدمات پس از فروش
هم اكنون ‪۲۵‬نمايندگي فعال و رسمي در اقصي نقاط تركيه مشغول به كار هستند. از اين تعداد تنها سه نمايندگي در استانبول به مشتريان سرويس مي دهند. شمار نمايندگي‌ها ي مجاز ايران خودرو در تركيه تقريبا هر هفته و يا ماه در حال افزايش است. همچنين سرويس و خدمات تعميرگاهي نيز در جاي جاي اين كشور راه اندازي شده است و تعدادشان بيشتر از نمايندگي‌ها ست .

نماينده رسمي سمند در تركيه مي‌گويد: لازم است ما در سراسر تركيه مراكز سرويس دهي به مشتريان خود را داشته باشيم ، حتي در استان‌هايي كه نمايندگي نداريم، به مراكز تعميرگاهي و سرويس مجهز هستيم. به كساني مجوز اين كار را داده‌ايم كه تجارب و كيفيت كارشان بر ما روشن است.

*** اهداف پيش رو
بازار تركيه بازار متنوعي است و از آن به عنوان آكواريوم خودرو ياد مي شود. خودرو سازان ايراني براي ورود، فروش و گسترش فعاليت‌هاي خود در منطقه ناگزير از تنوع بخشيدن به محصولات صادراتي خود هستند تا توان رقابتي شان افزايش يابد.

عرضه ي يك مدل و يا يك محصول در طولاني مدت پاسخگوي چنين فضايي نخواهد بود.

سسكر در اين رابطه مي‌گويد: نخستين هدف ما فروش بيشتر با تنوع بخشيدن به مدل هاست. بر اين باوريم كه خودرو سازان ايراني در عرضه ي مدل‌هاي گوناگون به بازار تركيه عزم راسخ دارند و خوشبختانه موضوع واردات سورن نيز با دريافت مجوزهاي لازم از مرجع ذيصلاح تركيه قطعي شده است.

در اين مورد شركت در حال تكميل طراحي داخلي سورن است تا پس از عرضه ي آن به بازار پرطرفدار تركيه كليد آن را بزند.

سسكر گفت: سمند استاندارد نيز از جمله مدل‌هايي است كه به زودي به بازار پررقابت تركيه خواهد گذاشت. به دليل مقرون به صرفه بودن و درخواست متقاضيان، فروش خوبي براي آن پيش بيني مي‌شود.

خودروهاي تجاري، دنده اتوماتيك، موتور ديزل و پرديس ايراني نيز مورد ارزيابي و بررسي‌هاي كارشناسانه سسكر و همكارانش قرار گرفته و براي واردات آن‌ها نيز تصميماتي گرفته اند.

وي تاكيد مي‌كند: در آينده نه چندان دور مي‌خواهيم خودروهاي تجاري ايراني را به بازار تركيه عرضه كنيم. در همين راستا خودروهاي دنده اتوماتيك سمند نيز در دستور كار قرار دارد و اكنون در حال آزمايش‌هاي لازم در اين زمينه هستيم. با تكميل طراحي مدل پرديس، اين خودرو نيز مشترياني در تركيه خواهد داشت. در اصل بازار خودرو تركيه به دنبال تنوع بوده و اين را از ما درخواست مي‌كند.

از جمله تقاضاي شديد نماينده ترك از مديران ارشد خودروساز ايراني، توليد خودرو با موتورهاي ديزلي است. از قرار معلوم شماري از مشتريان و مراجعه‌كنندگان به نمايندگي‌هاي مجاز ايران خودرو در اقصي نقاط تركيه چنين درخواستي را داشته‌اند و در انتظار ورود آن به سر مي‌برند.

چنانچه اهداف مورد اشاره محقق و مدل‌هاي پيش گفته راهي تركيه شود، فروش سالانه ‪۱۲‬هزار دستگاه خودرو نيز تحقق خواهد يافت.

سسكر مي‌گويد: هدف اصلي ما در وهله اول رسيدن به فروش ‪۱۲‬هزار دستگاه خودروست، هر چند كه در سال جاري ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي به دليل نبودن شرايط كافي به اين رقم نخواهيم رسيد ، اما مي‌خواهيم در سال ‪ ۲۰۰۹‬از رقم ‪۱۲‬هزار دستگاه فروش خودرو فراتر رويم.

*** مشكلات پيش رو و انتظارات
شركاي تركيه‌اي ايران خودرو معتقدند كه سازندگان خودروهاي ايراني با امكانات گسترده خود به راحتي مي‌توانند پاسخگوي نيازها و تقاضاي بازارهاي تحت پوشش خود باشند.

در شرايط كنوني كه بازارهاي جهاني از بحران‌هاي اقتصادي رنج مي‌برند، اين شركت‌ها مي‌توانند با توليدات با كيفيت و ارزان سهم خود را در اين بازارها افزايش دهند.

اين در حالي است كه مي‌توان با برطرف كردن برخي از ضعف‌ها و نارسايي ها روند كار را هموار كرد. تنها كافي است با برنامه ريزي ، دقت نظر و اعمال مديريت صحيح آن را بر طرف كرد.

پيشنهادها و درخواست‌هايي كه ارائه مي‌شود مي‌بايست با نبض‌گيري از مصرف‌كنندگان به دست آيد. بنابراين توجه واقدام براي رفع نواقص، ضمن جلب رضايت مشتريان خارجي ، اهداف از پيش تعيين شده را محقق مي‌سازد.

سسكر در اين رابطه مي‌گويد: ما خود را مسئول مي‌دانيم كه براي بهبود روند كار و توليد، مشكلات احتمالي را به اطلاع مديران ارشد و طرف‌هاي ايراني خود برسانيم در مقابل نيز انتظار داريم درخواست‌هاي ما به طور جدي پيگيري و لحاظ شود. هرچند تاكنون چنين عزمي درهمه بخش‌ها وجود داشته و حركت‌ها در اين جهت بوده است.
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن