تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804697051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شاگرد آیت‌الله مصباح نيستم


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:

رسایی: براي مجموعه‌اي از نيروهاي ما حتي ملاک، تکليف شخصيت‌هاي تاثيرگذاري مثل آيت الله مصباح هم نيست. روزنامه اعتماد با حجه‌الاسلام رسایی مصاحبه مفصلی انجام داده که متن کامل قسمت اول آن در ذیل می‌آید. براي آشنايي خوانندگان با شما، از نخستين سابقه هاي انتخاباتي تان در هدايت ستاد انتخاباتي احمدي نژاد در قم شروع کنيم؟من اصلاً مسوول ستاد انتخابات آقاي احمدي نژاد در قم نبودم. اما بسياري از نزديکان جنابعالي هم عنوان مي کنند در شکل دادن ستادهاي انتخاباتي احمدي نژاد در قم شما بيشترين تاثير را داشتيد؟من که نمي خواهم انکار کنم. چون افتخار مي دانم اگر کسي در تحقق چنين دولتي تلاش کرده باشد، يقيناً برايش يک امتياز است. ما هم که ابايي از منسوب شدن به اين دولت نداريم. پس به قول خودتان افتخارهايي که در سال هاي 83 و 84 در قم داشتيد را چطور تعبير مي کنيد؟مسوول ستاد آقاي احمدي نژاد نبودم. البته از ظرفيت فردي خودم و عده يي از دوستاني که همراهم بودند در حد يک ستاد فعال کشوري استفاده کرديم. پس عضو مرکزي ستادهاي کشوري بوديد؟بله. کار ما يک کار ملي بود. در سطح يک استان کار نمي کرديم. عمدتاً ارتباطات چهره به چهره بود و حتي نه در انتخابات رياست جمهوري بلکه انتخابات مجلس هفتم هم در فاصله يک هفته يي به انتخابات روزي 4 تا 5 سخنراني داشتيم. هفته يي يک دفعه در قم اما بقيه هفته در سفر و سخنراني در کل کشور.پس در يک کار تشکيلاتي کشوري از زمان انتخابات مجلس هفتم با مجموعه احمدي نژاد رابطه انتخاباتي - تبليغاتي داشتيد.عمدتاً سخنراني و ارتباط چهره به چهره بود. طبيعتاً اين ارتباط يک روزه يي نبود و از سابق و پيش از انتخابات مجلس هفتم اين اعتماد بين نيروها نسبت به من ايجاد شده بود که به عنوان فردي که تحليل دارد به من مراجعه مي کردند. به خصوص که تخريب ها نسبت به اين دولت هم زياد بود. نسبت به دولت؟، مگر دولت احمدي نژاد پيش از تير 84 هم وجود داشت و تخريب مي شد؟منظورم آقاي احمدي نژاد بود. البته در مورد عملکرد دولت اصلاحات هم سوال هايي بود. نقش شما در اين ستاد کشوري در حد يک سخنران بود؟به هر حال شرکت در مناظرات و سخنراني ها و گفت وگوها مجموعاً سبب شد چنين همکاري شکل بگيرد.  پس اگر اين طور که خودتان را در شأن تاثيرگذاري در کل کشور براي حمايت از احمدي نژاد مي دانيد سبقه اين آشنايي ها به کجا برمي گردد؟  ارتباط من با احمدي نژاد به صورت منسجم از همان زمان انتخابات رياست جمهوري بود.  يعني در انتخابات مجلس هفتم تلاش براي نزديک شدن را شروع کرديد که در انتخابات رياست جمهوري نتيجه داد؟ايشان که شهردار تهران شد، من را به واسطه کتاب ها مي شناخت و من هم با او آشنايي دورادور داشتم. يعني تنها يک آشنايي دورادور کفايت کرد که از مريدان احمدي نژاد بشويد؟جمع بندي ما اين بود که در انتخابات رياست جمهوري نهم کسي که تطبيق بيشتري با ملاک هاي ما دارد و حمايت از او واجب است، احمدي نژاد بود. به همين خاطر کارمان را شروع کرديم بدون اينکه با ايشان جلسه يي بگذاريم و قول و قراري که مي خواهيم کار تبليغاتي مان را براي شما شروع کنيم. يعني خودجوش؟به هر حال ايشان کار خودش را مي کرد و ما هم کار خودمان را. «ما» يعني چه؟ تشکيلات قم؟تشکيلات منسجم خاصي نبود. افرادي که مثل من فکر مي کردند؛ 10 تا 15 نفري که طبق يک رابطه رفاقت گونه کار مي کرديم اما حزب و گروه و اين طور تشکيلات نبوديم. چرا؟ يعني احزاب اصولگرا را قبول نداشتيد يا آنها شما را به عنوان چهره هاي ناشناس نمي پذيرفتند؟من اساساً معتقد به اين شکل از کار نيستم و تا حالا هم عضو هيچ حزب و تشکيلاتي نبوده ام. اما طي تحصيلات در قم همواره در تشکيلات حاميان مصباح يزدي عضويت داشتيد؟من به شما گفتم در زمان انتخابات رياست جمهوري مجموعه هايي وجود داشتند که براي خودشان وزني داشتند و دستوربردار هم نبودند، يعني کسي نمي تواند به من دستور بدهد که اين طرفي برويم.  پس به دليل اعتقاد به داشتن وزن و دستوربردار نبودن حزب را قبول نداريد؟ما شاگردان آيت الله مصباح يزدي براساس تکليفي که احساس مي کنيم، عمل مي کنيم. تعريف تکليف؟براي مجموعه يي از نيروهاي ما حتي ملاک تکليف شخصيت هاي تاثيرگذاري مثل آيت الله مصباح هم نيست. البته اين را در مکتب ايشان رسيديم و به ولي مان اقتدا مي کنيم. چه برسد به آقاي احمدي نژاد که هم از جهت معنوي و هم از جهات مختلف تفاوتش با آيت الله مصباح بسيار زياد است. نکته بعدي که لابه لاي سوال شما بود؛ من اساساً شاگرد آقاي مصباح نيستم. مگر تمام دوران طلبگي در قم نبوديد. يعني از لحاظ اعتقادي ايشان را نمي پسنديد؟من شاگرد آقاي مصباح نبودم. حتي تا الان يک ساعت پاي سخنراني ايشان ننشستم. اما حتي يک ساعت پاي سخنراني مصباح يزدي هم نبودن بايد دليل خاصي داشته باشد، مي خواهيد خودتان را از عنوان «شاگرد مصباح» جدا کنيد؟البته خودم را تبرئه نمي کنم و آن را يک عيب و نقص مي دانم که بايد پاي سخنان يک عالم شجاعي مثل ايشان مي نشستيم که نشد. يعني اختلافات ريشه يي اعتقادي با آقاي مصباح يزدي داريد؟خير، به هر ترتيب استادان ديگري داشتيم و مسيرمان طور ديگري بود و توفيق اينکه شاگردشان باشم و کسب فيض کنم را نداشتم. اما رسيدن به اين توفيق براي يک طلبه در قم بسيار سهل است، البته اگر بخواهد؟البته واقعاً آيت الله مصباح يک منش را در دوم خرداد پايه ريزي کرد و يک معبري را باز کرد و به تعبيري ايشان يک حلقه يي را ايجاد کرد که از آن جهت ما شاگرد آيت الله مصباح به حساب مي آييم. حلقه معروف شاگردان آيت الله؟آن حلقه اين بود که ايشان با آن شخصيت علمي و تاثيرگذاري که در حوزه هاي علوم عقلي و ديني داشت خودش را در سطح يک روحاني سخنران تنزل داد، تنها براي اينکه واجب مي دانست کرسي درس را رها کند و در واقع به تبيين انحرافاتي که در حال وقوع بود بپردازد. پس چرا شما به گفته خودتان شاگردي ايشان را نکرديد؟اين يک مکتب است و از اين جهت يکي مثل من خودش را شاگرد آيت الله مصباح يزدي مي داند. چرا؟چون من هم کارهايم را مثل آيت الله مصباح رها کردم و به دنبال اين راه افتادم. از اين جهت بله من خودم را شاگرد آيت الله مصباح مي دانم و ايشان استاد من است.  کارهايتان را رها کرديد که به دنبال چه برويد؟ما به اين نتيجه رسيديم که به اين طرف و آن طرف برويم و سخنراني کنيم يا تاليفات و قلم زدن در حوزه هايي باشد که در آن حوزه طلبه ها کمتر قلم مي زنند. مگر ايراد راه شما چيست که طلبه ها در راه شما کمتر حاضرند وارد شوند؟عموماً طلبه ها در حوزه مسائل ديني و فقهي تمايل به ورود دارند که البته بالاخره به طور مستقيم ترکش اش دامن کسي را نمي گيرد اما وقتي شما رک برويد و دست بگذاريد روي جرياني و تناقض ها و اشکالات آن جريان را نشان بدهيد طبيعتاً به عده يي برمي خورد و عده يي منتقد مي شوند که ما اين کار را کرديم، البته منصفانه، پس با اين تفاسير اگر جزء حلقه آيت الله مصباح يزدي قلمدادتان کنيم، در دوره اصلاحات در جريان هايي که از قم راه مي افتاد تاثيرگذار بوديد؟  چه جريان هايي؟، به قول مطبوعات کفن پوشان؟تعبير کفن پوش اصطلاحي است که به کار مي برند. اگر منظور از کفن پوشان کساني است که براي حفظ اعتقادات و دين شان حاضر هستند جان شان را بدهند، در اين صورت من جزء کفن پوشان هستم. اما اگر کفن پوشان جزء کساني باشند که براي حمايت از يک باند، جريان يا فرد حاضرند کفن بپوشند و بيايند، نه من و نه هيچ کس ديگر جزء اين مجموعه نيست. البته تنها فردي که مي تواند چنين تکليفي را بر ما داشته باشد رهبري هستند. ما در هر موضوعي ورود پيدا کرديم که اول رهبري ورود پيدا کردند. منظورتان ماجراهاي دوره اصلاحات و فشارهاي مربوط در آن موقع بود؟در دوره دوم خرداد بدون تعارف جنگي را با وزارت ارشاد به عنوان پيکان توسعه فرهنگي از نوع غلط داشتيم يا در مقابل برخي احزاب و گروه ها که به طور مشخص جريان فکري شان در مقابل جريان فکري خط امام بود در تمام اين موارد قبل از طلبه ها رهبر انقلاب وارد شدند و هشدار دادند و اصلاحي صورت نگرفت و طلبه ها مجبور به ورود شدند. پس چرا الان اعتراض نمي شود؟ سکوت مصلحتي است؟بعضي ها را ديدم که هر چي سرشان را به در و ديوار مي کوبند تا چهار تا طلبه را مثل من در قم جمع کنند براي اينکه اعتراضي ايجاد کنند، نااميد مي شوند. حتي اخيراً نشريه يي در قم که با نشريات... مطلبي نوشته بود با اين عنوان که طلبه ها کجا هستند، کفن پوشان کجا هستند؟ پاسخ واضح است؛ چون الان شاهد آن خطرات و بحران ها نيستيم. اگر موضوعي پيدا کنيد که ولي امر آمده باشد و به نوعي اعتراض خودش را اعلام کرده باشد غير ممکن است که طلبه ها به ميدان نيامده باشند. غيرممکن؟ در چند مورد اخير برخي موارد تا حدي بحراني شد که رهبري مجبور به ورود شدند اما اين لازم و ملزومي که اشاره مي کنيد شکل نگرفت؟اعتراضي که از سر دلنگراني جدي باشد، نديديم. در برخي موضوعات بالاخره رهبري هم موضعي دارند و به صورت مشخص اعلام مي کنند و شايد هم بعضي ها در گوشه و کنار مخالف اين موضع باشند. اما وقتي در يک جريان گردن کلفتي مي خواهد مقابل ولايت بايستد آنجا شاهد حضور کفن پوشان هستيد. تحليل شما جهت گيري سياسي دارد، چون مواردي که با اين مصداق مي گوييد در سه سال عمر دولت احمدي نژاد هم چند باري مشاهده شد؟اين موضوع ارتباطي با دولت خاتمي ندارد. اگر خداي ناکرده آقاي احمدي نژاد و دولت نهم هم چنين انحرافي داشته باشند شک نکنيد آن اعتراض ها انجام مي شود. اجازه ورود خانم ها به ورزشگاه ها، ضيافت ترکيه، سخنان آقاي مشايي، برخي اظهارات غيرديني در مورد امام زمان(عج) و دولت ايشان و اهانت به مراجع تقليد مصداق هايي هستند که يا مقام رهبري يا مراجع تقليد و آيات عظام قم در نهايت مجبور به ورود و اعتراض شدند؟نه، لطفاً تند نرويد. مثل اهانتي که اخيراً يک آقايي در وبلاگ خودش به آيت الله مکارم کرد، چه ربطي به آقاي احمدي نژاد داشت.  اين آقا يکي از نزديکان تيم هنري دولت هست. کارگردان فيلم هاي تبليغاتي آقاي احمدي نژاد؟چه ربطي دارد. بسياري در مورد ايشان کتاب نوشتند. اگر دولت اصلاحات بود هم اين طور تسامح به خرج مي داديد؟ اگر کارگرداني حتي يک بار براي آقاي خاتمي فيلم تبليغاتي ساخته بود هم اين طور در موردش حرف مي زديد؟اگر وزير ارشاد از اين فرد حمايت مي کرد با او هم برخورد مي کرديم. پس گويا نسبت به هشت سال قبل تغيير کرديد و با ديد روشن تري با چنين اتفاقاتي برخورد مي کنيد؟آن موقع اعتراض ما به اين بود که کساني که بايد مجري قانون باشند، نه تنها سکوت، بلکه حمايت مي کردند و حتي مي رفتند توي يک اتاق مي نشستند، اين نقشه ها را مي کشيدند.الان کجا اين شکلي است. از مصداق هاي ديگر هم بايد چشم پوشي کنيم؟اين آقا اسمش يادم رفت آقاي مشايي؟ نه شما يادتان رفته، آقاي آقاجري آن حرف ها را زد و جبهه دوم خرداد به حمايت از ايشان تمام قد به ميدان آمد. پس با اين تفاسير تمايلي نداريد در مورد مصداق هاي دولت مورد حمايت شما حرف بزنيم. اينها را فراموش کنيم؟نه. در مورد آقاي مشايي، موضوع رقص را اعلام کردند که در آن مکان نبودند. من هم فيلم را ديدم و به اين جمع بندي نرسيدم که ايشان در آنجا نشستند. اين حرف هايي بود که درست مي کردند. در مورد اسرائيل هم موضع غلطي بود که همه اعتراض کردند. خب در چنين شرايطي که مراجع تقليد اعتراض مي کنند؟ نه اين حرف را شما توي دهن من مي گذاريد.  -با اين حال موضوع اسرائيل حتي مورد اعتراض رهبري هم بود؟اگر بخواهيد اين طور به مسائل نگاه کنيد که اساساً در دولت خاتمي هر ساعتش کفن پوشان بايد به ميدان مي آمدند و اعتراض مي کردند. اينها که ماشاءالله خورشت دولت خاتمي بود. خورشت هاي دولت نهم بدمزه است که کسي به ميدان نمي آيد؟نه بايد براي گنده هاش جلو آمد، در جريان آقاي مهاجراني که عاقبت به خير شده يا ماجراي آقاي گنجي... ببينيد چقدر فاصله هست. باز هم انگار يادآوري مصداق هاي دولت نهم برايتان خوشايند نيست؟در مورد آقاي مشايي حتي رهبري صحبت وي را غلط دانستند اما بيشتر پيگيري صحبت مشايي غلط است. نتيجه؟حالا يک آدمي يک حرف غلطي زده خب ولش کنيد بگذاريد برود. سال 84 چنين نگاهي نداشتيد؟طبيعي بود. احمدي نژاد مديري با سوابق اجرايي روشن بود که مي توانست اشتباهاتي از قبل داشته باشد که داشت و الان هم اشتباه دارد. از انتخاب چنين «اشتباهي» پشيمان نيستيد؟محاسن ايشان نسبت به آدم هاي سياسي در طيف اصولگرا و اصلاح طلب قابل مقايسه نيست و در هر دولت اصولگرا امثال مشايي پيدا مي شود، نه يکي که 10 تا... در دوران آقايان اصلاح طلبان که ديگر از بيخ و بن اعتقادي ندارند، آنجا مشکل مبنايي بود و حمايت هم مي شدند. نگاه مراجع قم و آيات عظام نسبت به دولت نهم اين طور نيست؟من سخنگوي مراجع نيستم. به هرحال تا الان به نيابت از آنها صحبت کرديد. به عنوان يک روحاني که مي بينيد رابطه قم- دولت تضعيف شده است ماجراي آقاي فرشيدي را که فراموش نکرديد؟رابطه قم- تهران يکي از بهترين روابط بعد از انقلاب اسلامي است.  از ابتداي انقلاب کدام رئيس جمهور به صراحت گفت نظر مراجع محترم است اما لازم الاجرا نيست؟تفاوت احمدي نژاد با دو رئيس جمهور قبل اين است که احمدي نژاد موانع را رک و راست مطرح مي کند. نظر مراجع، موانع هست؟ايشان اين طور که شما مي گوييد صحبت نکردند. من هم به مراجع گفتم بعضي تغيير و تحولات نياز به زمان دارد، مثلاً آقايان علما بگويند فلان، همين الان محقق شود. آنها هم قبول دارند. اما تفاوت احمدي نژاد با دو رئيس جمهور قبل اين است که نه تنها در عمل چنين اعتقادي نداشتند بلکه در ادبيات شان هم چنين اعتقادي نبود. مصداق صحبت هايتان؟بيشترين سفر به قم را چه کسي جز آقاي احمدي نژاد داشتند. بيشترين جلسه با طلاب. آقاي خاتمي در طول هشت سال (اين را درشت بنويسيد) جلسه سخنراني يا پرسش و پاسخ در جمع طلاب نداشتند و من به امام جماراني و مرحوم توسلي گفتم. آقاي توسلي گفتند اصلاً روحانيت از ايشان سوالي ندارند. آقاي امام جماراني گفتند اين اشکال وارد است،آقاي هاشمي هم همين طور. برکناري خاتمي از وزارت ارشاد به خاطر اعتراض هاي مکرر حوزه علميه قم آن دوران بود. يادم نمي رود سخنراني آيت الله فاضلي لنکراني که هشدارآميز با آقاي هاشمي صحبت کرد و نتيجه فشارها به هاشمي اين بود که آقاي خاتمي استعفا داد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن